טעם סלוניקאי, מרקם נמס בפה: פלפלים ממולאים בסגנון יווני

כזה עוד לא טעמתם: סיר ממולאים יווני בבישול ארוך שאחראי למרקם הרך והממכר שממש נמס בפה. אדי מזרחי עם מתכון סתווי בנוסח סלוניקאי

Whatsapp Image 2021 10 11 At 2
סיר שכולו אושר ונחמה. ממולאים של אדי מזזרחי | צילום: אדי מזרחי

בחבל הבלקן הממולאים הם הנסיכים של המטבח - אוכל מנחם שיודע להישאר צנוע אך גורם לעונג גדול. הסבתות יושבות  להן ביחד בסופי שבוע ממש כמו במפגש חברות, מרכלות עושות שידוכים פוטנציאליים, ועל הדרך תופרות ממולאים. המתכון שלי מגיע מסלוניקי, שם פגשתי חבר יקר בשם אלכסנדר זקאמאנידיס, שאמא שלו הייתה ועודנה אלופת הממולאים, עם כישרון וידיים שצרובות לי עמוק בנשמה.

>> לכל המתכונים של אדי מזרחי - לחצו כאן

תמיד כשהייתי מגיע אליו בסופי שבוע, היה מהפנט לראות את אימו המבוגרת עוסקת במלאכה בכזה כישרון גדול, ובסוף התהליך היינו מקבלים צלחת חמה ומנחמת של פלפלים ממולאים שחובה לאכול עם הידיים ולטבול בצזיקי צונן. הגרסה שלי קרובה למקור עם אופציה למילוי שמכיל גם בשר. שימו לב - היות שמדובר באפייה ארוכה, תכננו מראש והתחילו את ההכנה הרבה לפני ההגשה כדי ליהנות מטעמים עמוקים ומרקם שממש נמס בפה.

פלפלים ממולאים בנוסח סלוניקי | אדי מזרחי


6 פלפלים באיזה צבע שאוהבים מרוקנים ומוכנים למילוי
1.5 כוסות אורז עגול
4 עגבניות גדולות קצוצות
1 בצל גדול קצוץ דק
1/2 כוס שמיר קצוץ
6 שיני שום קצוצות
קורט מלח ופלפל שחור
קורט כמון

לרוטב:
4 כוסות מיץ עגבניות איכותי
1 כף סילאן
1 כף מיץ רימונים
5 שיני שום כתושות
קורט מלח
קורט פלפל שחור
2 כפות שמן זית

Whatsapp Image 2021 08 23 At 0
מחמיא ומקליל את התבשיל. צזיקי של אדי מזרחי | צילום: אדי מזרחי

אופן ההכנה:

  1. שמים את האורז בסיר רחב, מכסים במים בטמפרטורת החדר. מביאים לרתיחה ומבשלים במשך 15 דקות. מסננים ומניחים בצד.
  2. מטגנים את הבצל עד השחמה קלה, מוסיפים את העגבניות והשום ומטגנים על להבה בינונית במשך 10 דקות עד ריכוך. מוסיפים את מיץ העגבניות ומבשלים במשך 10 דקות. מתבלים במלח, פלפל ומעט כמון ובסוף מוסיפים את השמיר שאחראי על הטעם המיוחד.
  3. מוסיפים את האורז המבושל ומערבבים עד קבלת תבשיל שמזכיר במרקמו ריזוטו רטוב וסמיך. ממלאים את הפלפלים ומניחים בצד.
  4. שופכים את מיץ העגבניות למחבת רחבה שמתאימה לתנור, מביאים לרתיחה ומוסיפים את שאר חומרי הרוטב. מבשלים על להבה בינונית במשך 20 דקות עד שהרוטב מקבל גוף סמיך יותר.
  5. מסדרים במחבת את הפלפלים ומכסים. אופים בתנור שחומם מראש ל-120-140 מעלות במשך 4-5 שעות. מעלים את הטמפרטורה ל-180 מעלות ואופים עם מכסה סגור במשך 10 דקות. מגישים עם צזיקי, טחינה או סלט ערבי קצוץ. כוסית אוזו בצד ומברכים על הטוב בחיים.>> אדי מזרחי מלמד להכין צזיקי נהדרשדרוגים ותוספות:
    למתכון בשרי מוסיפים לאורז המבושל בעגבניות 400 גרם בשר טחון שטוגן על מחבת במשך 5 דקות עם מלח, פלפל כמון ובהרט.

אדי מזרחי הוא בוגר מאסטר שף ובעל קייטרינג "שוק יווני" | למתכונים נוספים היכנסו לעמוד האינסטגרם של אדי מזרחי Eddy_sea64 או חפשו בפייסבוק "החברים של אדיקו"