אל תזרקו! ככה תהפכו עוגה גרועה שנהרסה להמון קינוחים טעימים

צנחה או נסדקה לכם העוגה? שרפתם אותה בטעות? היא נדבקה ומסרבת לצאת? שלא תחשבו בכלל להשליך לפח. הנה שלל רעיונות לשידרוגים טעימים

קייק פופס
הילדים יהנו. קייק פופס | צילום: fotolia

כל מי שאופה עוגות מכיר את הטעויות שקורות בדרך, גם אם אתם אופים עם נסיון, מתישהוא הפנצ'רים יגיעו – עוגה שנשרפה מעט, כזו שנדבקה לתחתית ומתעקשת להישאר שם בכל מחיר, כולל התפוררות מוחלטת והכל בגלל אותה שיחת טלפון שקיבלתם רגע לפני שהייתם אמורים לשמן את התבנית, או סתם משהו במתכון שלא הסתדר. אבל עוגה מכוערת ומתפוררת היא עדיין עוגה וחבל לזרוק אותה, בטח אם בניתם עליה שתהיה קינוח לארוחה ואין זמן או רצון ללכת לקנות עוגה מוכנה או לאפות עוד אחת. אז מה עושים? באתר skillet הבריקו עם כמה וכמה רעיונות מבריקים.

A post shared by Claire Lower (@clairelizlower) on

חבל לזרוק עוגה, אפילו אם היא יצאה קצת עקומה

קינוח פירורים, קצפת ופירות

פשוט מאוד – בכוס הגשה נאה בונים קינוח טעים ופשוט – חלקי עוגה, שמנת מתוקה שהקצפנו במיקסר וחתיכות של פירות העונה, בשכבות כמו טירמיסו או סתם מעורבב בחיפזון.

קראמבל תפוחי עץ ולוטוס
הפכו את העוגה שנהרסה לקראמבל. קראמבל תפוחי עץ ולוטוס | צילום: כפיר חרבי

קינוח פודינג ועוגה

הכינו פודינג לפי הוראות היצרן, חתכו את העוגה לקוביות בגודל חצי אצבע, השרו אותם במעט אלכוהול כמו ברנדי, או וויסקי כדי שיספגו את המשקה, אפילו וודקה בטעמים תעבוד כאן והרכיבו שוב בכוס נאה קינוח עם פירות העונה חתוכים ופודינג.

קייק פופס

מה זה קייק פופ? במתכון המקורי ממש אופים או קונים עוגה מוכנה (אפילו הפשוטות המוכנות מהסופר) טוחנים אותה ומוסיפים לה חמאה או ממרח כלשהוא כדי לקבל משהו שמזכיר פלסטלינה, שאפשר לעצב לכדורים, לטבול בשוקולד וליצור קינוחים נהדרים. אז הנה לכם עוגה שאתם יכולים להשתמש בה, בלי קשר לאיך שהיא נראית, תראו איך קרין גורן עושה את זה.

קייק פופס
חמודים וקלים להכנה. קייק פופס | צילום: fotolia

פרנץ' טוסט משודרג במיוחד

המתכון הזה כבר תלוי בכמה העוגה שאפיתם נהרסה. לוקחים חתיכות די גדולות, מניחים בתבנית משומנת ומכסים בפודינג. אופים בתנור בחום של 180 מעלות כחצי שעה, עד שהכל נהפך לקראנצ'י במיוחד עם קצוות שרופים, אבל עם תוך עסיסי ונימוח.

ברד פודינג שיגרום לכם לחייך. דרימרי
ברד פודינג שיגרום לכם לחייך. ברד פודינג בדרימרי | צילום: גיל משעלי

הטריק הבא יכול לעבוד גם עם עוגה שדווקא הצליחה לכם, אבל מאז נשארה והתייבשה, אז חבל לזרוק. מפוררים את העוגה היטב, מניחים בתבנית עם נייר אפייה ואופים על חום נמוך (150 מעלות) עד שמתקבלים פירורים יבשים וקיבלתם תוספת טעימה שאפשר לפזר מעל לגלידות, או קינוחים אחרים.

פשוט לאכול אותה

טוב, אפשר גם פשוט לאכול את העוגה איך שהיא יצאה, בלי קשר למראה שלה, אם היא טעימה, מה זה משנה? בהצלחה.