סושי קבב ונקניקיית כמהין: מארזי עצמאות למיטיבי לסת, עם ובלי בשר

סוכריות שייטל, "בשר" מפורק בלי טיפת בשר, קבב שהפך לסושי משגע, וגם נקניקייה יוקרתית היישר מנורמנדי. מארזי בשר ותחליפי בשר שיפתיעו אפילו את המנגל ביום העצמאות הקרוב

סושי קבב
שובר את חוקי המשחקק. סושי קבב של מיטמן | צילום: אסף קרלה

סושי קבב של מיטמן

קצביית הבוטיק ממושב שילת שפתחה ממש לא מזמן סניף חדש בשרונה מרקט, מציעה לכבוד יום העצמאות מארזי בשר עם דגש על נתחים שוברי שגרה ומנות מוכנות ומתובלות שרק צריך להניח על הגריל ולחכות לריח הטוב שיתפשט באוויר. הסדרה כוללת סושי קבב - בשר טחון ומתובל שנעטף בטורטיה ונחתך לטבעות, שאותן משפדים על שיפוד ברזל ומניחים על הגריל (110 שקלים לק"ג); קבב עמבה בניחוח מטריף שמחייב פיתה על הגריל וזילוף טחינה להשלמת החוויה (34 שקלים); וגם תערובת עראייס מסורתי שרק צריך לסדר בתוך חצאי פיתות ולהניח על הגריל.

קצביית מיטמן
משדרגים את מלאכת הנפנוף. הבשרים של מיטמן | צילום: אסף קרלה

לצד קבבים במבחר טעמים, המבורגרים ונתחים קלאסיים יותר, תמצאו מארזי יום העצמאות שנועדו למיטיבי לסת ומביני עניין שרוצים לשדרג את המנגל ולהעשיר את תפריט הבשרים המוכר בהברקות מיוחדות במרקם, בטעם ובצורת ההגשה. בין הנתחים שיעשו שמח לקרניבור המתקדם: דנבר קאט חתוך דק לצלייה מהירה על הגריל עם שיוש משגע, טעם בשרי חזק ורכות מענגת בכל ביס (150 שקלים לק"ג); סטייקים קטנים של שייטל מיושן, נתח שיפתיע את חובבי הבשר, שאחרי צלייה קצרה מזכיר בטעמו פילה עם עסיסיות כיפית וג'וס בשרי טעים שממלא את הפה שניה אחרי שנוגסים (135 שקלים לק"ג). ולקינוח - מנת הדגל הבלתי מעורערת של מיטמן: "הסוכריות של מיטמן" (160 שקלים לק"ג), שמגיעות כשיפודונים ועליהם פרוסות שייטל שמגולגלות עם שומן טלה ואנטריקוט לרולדה קטנה ומגרה שמניחים על המנגל ומגיעים לגן עדן מרוב שטעים.

מיטמן - שרונה מרקט ומושב שילת, הזמנות בטלפון: 08-8544434

קצביית מיטמן
למתקדמים ומיטיבי לסת. הבשרים של מיטמן | צילום: אסף קרלה

כתבות נוספות ביאמיז:

אלופי הגריל של מרינדו

כשנותנים ל-3 אנשי אוכל מוערכים להרכיב את חבילת המנגל המושלמת, אפשר להיות בטוחים שמצפה לכם חוויה בשרית מרגשת על מנגל יום העצמאות. לרגל חג הנפנופים חברה קצביית הבוטיק מרינדו לנבחרת מתכונאים מרשימה, ביניהם עז תלם, רותם ליברזון, דור פלג ובן שי, לטובת קולקציית נתחים בתיבולים שוברי שגרה ומרינדות מיוחדות, שמגיעים ארוזים ומוכנים להנחה על המנגל או צלייה בתנור.

כל בלוגר מהנבחרת בחר נתח אחר, עבד והתנסה עליו, עד שהגיע למתכון המדויק שמעצים את טעם הבשר ומרים לו באמצעות תיבול שובב ומפתיע. דור פלג יצר שורט ריבס במרינדת דבש ותבלינים אסייתים (119-129 שקלים לק"ג); בן שי יצר מארז של פיקנייה במרינדה ים תיכונית מעושנת (119-149 שקלים לק"ג), שמזניקה את הנתח המיוחד לגבהים חדשים בזכות מתיקות וטעמי גריל מענגים; המתכונאית רותם ליברזון יצרה מארז שיפודי טלה במרינדת בלסמי, סויה ומייפל במתקתקות מעודנת וניחוח אסייתי (119-149 שקלים לק"ג), והמתכונאי עז תלם חיבר בין פלאנק סטייק לסילאן, שמן זית ותבלינים אקזוטיים(119-129 שקלים לק"ג). כל מארזי אלופי הגריל מתאימים לכמה שיטות הכנה: על המנגל, בתנור, על מחבת, וחלקם אפילו בטאבון.

סדרת אלופי הגריל של מרינדו - להשיג עד לתאריך ה-29.4 בסניפים ובטלפון: 050-3993810

שיפוד הפיקניה של בן שי
נתחים שיפתיעו את המנגל. שיפוד הפיקניה של בן שי | צילום: אנטולי מיכאלו

נקניקיות כמהין ושמפיניון של טירת צבי

עם כל טרפת הכמהין ששוטפת את המדינה, לא ברור איך לא חשבו על זה קודם: שילוב מרגש בין נקנקייה לטעמי כמהין יוקרתיים. הנקנקניות החדשות בסדרת דליקטיב של טירת צבי הן חתיכת הברקה לאוהבי הטעם המיוחד. הן מכונות "נקניקיות בסגנון בורגונדי בטעם כמהין", ומבוססות על בשר בקר והודו בתוספת פטריות שמפיניון וטעם כמהין. באופן מפתיע טעמי הכמהין בולטים ומורגשים גם לאחר צלייה הגונה, והארומה מדויקת ומענגת מבלי להשתלט או להכביד על בלוטות הטעם. פטריות שמפניון שלוקחות אף הן חלק בתערובת, מעניקות טעמי יער חורפיים, ובתום צלייה קצרה על המנגל מתקבלת מנת יום עצמאות אלטרנטיבית ונוטפת יוקרה.
נקניקיות בסגנון בורגונדי בטעם כמהין של טירת צבי - 20.20 שקלים לאריזה של 320 גרם

נקניקיות כמהין ושמפיניון של טירת צבי
תוספת יוקרתית למנגל. נקניקיות כמהין ושמפיניון של טירת צבי | צילום: יח''צ

נקניקיות גרמניות של זוגלובק

בזוגלובק זורמים עם הדרישה לחידושים קולינריים ומשיקים סדרת נקנקיקיות חובקות עולם בתיבולים שוברי שגרה. לצד קנקרס עוף והודו בסגנון אירופאי קלאסי בעישון עדין, ובוקוורסט גרמניות בתיבול קלאסי, תמצאו נקניקיות עוף ובקר בסגנון צרפתי עם זרעי חרדל ואגוז מוסקט שנותנים אחלה קיק לטעם המוכר ולוקחים לכיוון אירופאי מתוחכם. לצידן שילוב שהעיף לנו את המוח בזכות הטעם המיוחד: קאריוורסט עוף ובקר עם נוכחות מורגשת של קארי צהוב, ג'ינג'ר וזרעי חרדל. הקארי מרים לנקניקייה המוכרת, והג'ינג'ר מרענן בנוכחותו כל ביס. כל הנקניקיות מתאימות לטיגון במחבת, למנגל ואפילו לשילוב בתבשילים דוגמת שוקרוט.

נקניקיות מהסדרה החדשה של זוגלובק - 19.90-23.90 שקלים

נקניקיות מהסדרה החדשה של זוגלובק
תיבול מעניין וטעם שובר שגרה. נקניקיות מהסדרה החדשה של זוגלובק | צילום: סטודיו זוגלובק

סטייק בדקה של בלדי

מותג הבשר הוותיק משיק מארזים בשריים שווים ליום העצמאות, עם מוצרי מנגל קלאסיים וגם גרסה דקיקה לסטייק שמכינים בפחות מדקה בצלייה מהירה. בין המוצרים: מינוט סטייק (34.90 שקלים) שנצלה על המנגל בשניה והופך לסטייק דקיק טעים; המבורגר מסעדות (29.90 שקלים) עסיסי ושמנמן בגודל אידיאלי ללחמניה; נקניקיות מרגז פיקנטיות (29.90 שקלים) שעובדות מעולה עם השילוש הקדוש "פיתה + עמבה + טחינה", וגם כמה סוגי קבב. כל המוצרים מתאימים להכנה על המנגל, בתנור או מחבת.

מארזי יום העצמאות של בלדי - להשיג ברשתות השיווק

צ'וריסו של בלדי
באות טוב עם טחינה ועמבה. צ'וריסוס של בלדי | צילום: יח''צ

באגף הצמחוני

"בשר" מפורק של רידיפיין

על אף הפז"ם הקצר מאוד בשוק התחליפים, רידיפיין הוא כבר מותג מוכר שחודר בהדרגה ליותר ויותר מסעדות, ובשעה טובה מגיע גם לרשתות השיווק. את מוצרי חברת הפוד טק הישראלית תמצאו מהיום גם ברשת שופרסל, עם מגוון יפה של מוצרים שנראים, מרגישים ונטעמים ממש דומה לבשר, כולל המרקם הלעיס והעסיסיות בכל ביס. לרגל חג הנפנופים משיקה החברה מוצרים חדשים, בהם רידיפיין מפורק בסגנון בקר 041.90 שקלים), מעיין גרסה צמחונית לפולד פורק או ביף, שיחמיא מאוד לבאן ויתאים לתבשילים בסגנון ברביקיו עם תיבול מעושן ורוטב מתקתק. עוד משיקה החברה טחון בסגנון בקר (32.90 שקלים) שיכול להפוך ברגע לקציצות או כדורי בשר, ועם קצת יותר השקעה, לרוטב בולונז עשיר וטעים.

רידיפיין מיט
מפתיע כמה שזה טעים. רידיפיין מיט | צילום: יח''צ רידיפיין

אלה מצטרפים למוצרי הדגל של החברה: קבב רידיפיין בתיבול מזרחי עדין (37.90 שקלים) שיכול להידחס לתוך פיתה ולהפוך לעראייס משגע; נקניקיות בסגנון מרגז מעולות במרקמן (37.90 שקלים), והמבורגר רידיפיין עסיסי, שהוא אחד הטעימים שטעמנו בשוק תחליפי הבשר (34.90 שקלים ל-2 יחידות).

מוצרי רידיפיין מיט - להשיג בשופרסל, במעדניות ובקצביות ברחבי הארץ

סנסשיונל למנגל של טבעול

בשנים האחרונות אפשר למצוא יופי של תחליפי בשר למנגל, למחבת, לתנור ובכלל. סדרת סנסשיונל של טבעול מביאה אותה השנה בהברקות דוגמת נתחי סויה דמויי עוף וטחון מן הצומח שלא רק נראה, אלא מזכיר במרקם את "הדבר האמיתי", והופך בתוספת תבלינים ובצל קצוץ ליופי של קבב צמחוני על מנגל יום העצמאות. בסדרת התחליפים 4 מוצרים: המבורגר מן הצומח (28.90 שקלים) שמנמן, עבה ומלא ג'וס; טחון מהצומח שיכול להפוך לאחלה עראייס בתוך פיצה או טורטיה (38 שקלים); נתחי סויה דמויי עוף (35.90 שקלים), שעם קצת תבלין מזרחי וזילוף טחינה יהפכו את המתגעגעים לשווארמה לאנשים מאושרים יותר, וגם נקניקיות צמחוניות של המותג (27.50 שקלים), שמורידות את פאניקת הרעב הראשוני עד שהמנגל יגיע לטמפרטורה המתאימה.

סדרת סנסשיונל של טבעול - להשיג ברשתות השיווק

מוצרי סנסשיונאל
מספקים תאווה לביס עסיסי. מוצרי סנסשיונאל | צילום: סטודיו מרחב