5 מנות קלות ומעולות מהסופגניה שנשארה מאתמול

סופגניה בת יום היא חומר גלם מעולה לקינוחים הכי טובים שבחיים לא חשבתם להכין: פרנץ' טוסט במרקם ענן, ברד-דונאט פודינג מושחת וטירמיסו גאוני שמכינים בדקה

M Wlfk
ממציאים את הסופגניה מחדש. פרנץ' טוסט סופגניה | צילום: שאטרסטוק

סופגניות מאתמול זה דבר מבאס. אם לא אחסנתם אותן באופן שישמור על טריותן, חוץ מהמילוי שנותר יציב ומתוק, כל השאר מאבד מקסמו: הבצק מתקשה, האווריריות נעלמת וניחוח השמרים הכה ממכר נעלם כלא היה. בעידן שבו סופגניות עולות יותר מחבילת ביצים, כואב הלב להשליך לפח, וזה עוד לפני שחושבים על בזבוז המזון הכל כך מיותר. אנחנו כאן כדי לשנות את הרגלי הצריכה והזריקה ולהציע לכם דרך מעולה (מעולה ביותר אפילו) ליהנות מהסופגניות גם ביום שאחרי, לשמח את הילדים ואפילו לפנק את הקולגות בעבודה. קצת יצירתיות, כמה דקות עבודה ויש לכם מאפים, קינוחים ואפילו ארוחת בוקר משפחתית שבתוכה מסתתרת (ומבצבצת בגאון) הסופגניה שרכשתם אתמול.

כתבות נוספות ביאמיז:

לפני הכל, טיפ חשוב: לחלק מהרעיונות שכאן יתאימו סופגניות עם מילוי וציפוי, ובחלק תצטרכו להיפטר מהמילוי ולעבוד רק עם הסופגניה עצמה. רכשתם או הכנתם סופגניה עם מילוי מפנק ושופע? מעולה! שימו את הקרם בצד. תכף נהפוך אותו לרוטב טעים לטבילה מושחתת. אם רוטב הוא לא כוס התה שלכם, התרכזו במתכונים שבהם יש צורך במילוי.

ארוחת הבוקר המושלמת: פרנץ' טוסט סופגניה

קחו את התענוג שנקרא פרנץ' טוסט והכפילו את ההנאה מהפחמימה החמימה. כל סופגניה, פשוטה ככל שתהיה, יכולה להפוך לפרנץ' טוסט מושקע בדקה עבודה. אם הלכתם על סופגנייה עם ציפוי ומילוי, נסו לחתוך בזהירות את הציפוי והעבירו את המילוי לכלי נפרד. תכף נשתמש גם בו. התייחסו לסופניה כפרוסת לחם או חלה, טבלו בביצה וחלב והכינו פרנץ' בדרך שבה אתם רגילים. ביס ראשון ותגלו ארומת שמרים משגעת וטעם חמאתי בלתי מוסרי כמעט.

את המילוי ששמתם בצד אפשר להפוך לרוטב בדקה: שפכו לקערה מעט שמנת מתוקה או חלב, הוסיפו את המילוי וחממו במיקרוגל על עוצמה בינונית למשך 15 שניות. הוציאו מהמיקרוגל וערבבו והכניסו שוב לחימום קצת בפולסים עד שהמרקם יהפוך אחיד, קטיפתי וחסר גושים.

F Xlac
רכות משגעת ואינספור צורות הגשה. פרנץ' טוסט סופגניה | צילום: שאטרסטוק

מומלץ להצטייד בכפות: ברד-דונאט פודינג חורפי נהדר

מכירים את הקוסנפט המושחת הזה שמחבר בין לחם או חלה מאתמול (לפעמים גם קרואסון) להרבה חמאה, שמנת מתוקה שהופכת לקרמל, ולא יזיק גם שוקולד או קינמון? אם טרם טעמתם דעו שמדובר בתענוג החורפי המושלם שאוכלים ישר מהתבנית הלוהטת תוך כדי תפילות נואשות לא לקבל כוויה בפה. עכשיו תארו לעצמכם את כל הטוב הזה רק עם סופגניות שמדיפות ניחוחות שמרים וטומנות מילויים שונים - תלוי כמה שובבים הייתם באותו יום. כל מה שצריך זה לעקוב אחרי המתכון הבסיסי לברד פודינג ולהמיר את הלחם או החלה בסופגניות בצועות. אם אתם רואים במהלך ההרכבה ועוד לפני הכניסה לתנור שהסופגניות לא ספוגות בנוזל השמנתי-חמאתי, הוסיפו עוד קצת וגבו גם בצדדים.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Isabel Protomartir (@isabelissimaa)

הילדים יתנפלו: קייק פופס סופגניה

קינוח קייק פופס הוא המצאה גאונית שלוקחת את כל מה שהיה טוב אתמול או התחרבש מבחינת מרקם, והופך אותו לקינוח פוטוגני ונחשק. הקייק פופס המסורתיים עשויים מעוגה בחושה או בראוניז, אז למה לא להכין אותם גם מסופגניה? להכנת קייק פופס סופגנייתיים אפשר ואף רצוי להשתמש בסופגניות עם ציפוי ומילוי שיהפכו את כל העסק לעסיסי בטירוף ומלא טעמים מגוונים, אך הקפידו לא לערבב בין מילויים שונים כדי לא ליצור עומס טעמים. פשוט מיינו והקדישו כל קייק פופ לטעם אחד, וכך גם תצרו זר יפה ומגוון.

במתכון שכאן, פשוט המירו את העוגה שמכינים כבסיס לכדורים בסופגניה מאתמול, והנה חסכתם שעה במטבח - למתכון לחצו כאן

קייק פופס
הסופגניה של אתמול היא הקייק פופס של היום. קייק פופס | צילום: fotolia

המנה המפתיעה: וופל בלגי מסופגניה ב-2 דקות

מרוב שזה קל, זה פשוט שערורייתי! יש לכם טוסטר לחיץ, טוסטר להכנת וופל בלגי או מחבת להכנת וופל בלגי? אתם מסודרים! קחו את הסופגניות מאתמול, הרחיקו את הציפוי והמילוי (שממנו תוכלו להכין רוטב משגע כמו במתכון הראשון), מרחו באמצעות מברשת סיליקון מעט חמאה או שמן לגרסה פרווה, והכניסו לכמה דקות לטוסטר או למחבת על חום בינוני. בתום כלום זמן תקבלו סופגניות וופל בלגיות, דקות, פריכות ושחומות, שישמחו לשלל רטבים - החל ממייפל, דרך גנאש שוקולד ועד לקוביית חמאה שתשלים את הביס הבלתי מוסרי. הנה רעיון נחמד להגשה:

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by The Domestic Geek (@thedomesticgeek1)

כל המרקמים המנצחים בקינוח אחד: טירמיסו סופגניות ממולאות

יאם יאם יאם, מדובר באחד השילובים הסוטים והמענגים ביותר. קחו כל מתכון בסיסי לטירמיסו והמירו את הבישקוטים בסופגניות. נועזים? בצעו את הסופגניות, הרחיקו את הציפוי אך השאירו את המילוי, כך תקבלו כמה שכבות טעם ועסיסיות מתפרצת בכל ביס. שימו לב: כדי לא ליצור בליל טעמים משוגע מדי, התאימו את מילויי הסופגניות לטעמי הקפה המאפיינים את הטירמיסו. אלו שיתאימו הכי טוב למתכון הזה הן סופגניות במילוי פטיסייר, קרם פיסטוק, שוקולד וכמובן קרמל. ריבת חלב תתאים לאוהבי המתוק, וכל טעמי הפירות - ביי ביי. אותן השאירו בחוץ או הרחיקו את המילוי והשתמשו רק בסופגניה.

Hookn
לצלול לתוכו. טירמיסו סופגניה | צילום: בועז לביא