"אני מוותר על זכות השיפוט": המנה שהשפים לא הסכימו לטעום

רגע לפני שהעונה החדשה של "משחקי השף" עולה לאוויר, חזרנו לאודישנים הבלתי נשכחים בתולדות התוכנית האהובה. והפעם: שלושה מתמודדים שעצבנו במיוחד את השפים וגרמו להם לאבד את השלווה

זמן צפייה: 00:42

רגע לפני שהעונה החדשה של "משחקי השף" תעלה לאוויר, חזרנו לאודישנים הבלתי נשכחים בתולדות התוכנית. והפעם: האודישנים שהוציאו את השפים מהכלים. מהשף הטבעוני שתקף את השופטים, דרך המתמודד שאמר לשפים מה הוא חושב על האוכל שלהם - ועד המנה שהשפים לא היו מסוגלים לטעום.

כתבות נוספות:

המתמודד הטבעוני שהצליח להוציא את השפים מהכלים

דוד סיני ברזילי, טבעוני, שף ובעלים של המסעדה הטבעונית "416", הגיע לעונה השלישית של "משחקי השף" במטרה אחת ויחידה - לשנות את תפיסתם של בני האדם בנוגע לאכילת בעלי החיים ולהוכיח שאפשר גם אחרת. בין אם הוא צפה את זה או לא, האודישן שלו הפך לעימות חסר מעצורים בינו לבין השפים.

עוד לפני שהוא נכנס לאודישן, השפים התקשו לפענח מה הוגש להם מתחת לקלוש ולא התלהבו מהמנה בלשון המעטה. עם כניסתו לאולם הטעימות דוד ניסה להסביר להם מה התקלה במנה שלו, אבל יוסי הבהיר לו שהוא לא מתעסק בתקלה האמיתית: "אי אפשר לשים את כל העולם בצלחת אחת".

בשלב זה דוד התעלם מהביקורת ושטח בפני השפים את משנתו: "אני רוצה לשנות את התפיסה אצל אנשים ולשחרר את בעלי החיים מהצלחת". הוא לא עצר בנקודה זו והפנה אצבע מאשימה כלפי מושיק רוט: "אני מתנגד גם לפיטום של כבד האווז שאתה מגיש במסעדה שלך ומממן מהכסף שלך". מושיק התעצבן ("עכשיו אתה תהיה בשקט ואני אדבר") ואסף ניסה לעמת אותו עם העובדות, אבל אז הוא פנה אל אסף בתור "כפרה", והשף איבד את שלוותו: "אל תקרא לי ככה. אני לא מכיר אותך". לאסף נמאס והוא הראה לו את הדרך החוצה, עוד לפני שהשפים חשפו את ההצבעה שלהם (אם תהיתם, הם לא העניקו לו אפילו סכין אחת).

[brightcove_iframe video_id='yummies-games-of-chef-season-03-recipes-ep06-part08' autoplay='0' credit='' desc='צפו באודישן של דוד סיני ברזילי' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1528018480/M135574.sub_.12_majp52.jpg' kid='1_umx6qryy' duration='329']

 

"אני מוותר על זכות השיפוט": כשהשפים נאלצו לאכול מוס שוקולד מתוך אסלה

בעונה הרביעית של "משחקי השף" היה אודישן אחד שהוכיח מעל כל ספק שתמיד מתחילים לאכול עם העיניים. אל האודישן המדובר הגיע אפיק רזגור, הבעלים של מסעדת "גורדוס", שמגישה מנות מוגזמות ולא קונבנציונליות. הוא בחר להכין מוס שוקולד עם הפתעות. עד כאן סטנדרטי לחלוטין. אבל, הוא בחר להגיש את הקינוח בתוך אסלה: "אני לא אדם שגרתי, אני חושב שנורמלי זה משעמם".

מירי נכנסה לאולם הטעימות כדי לראות איך השפים יגיבו ("מי שהכין את המנה רוצה שתשפטו אותה ברצינות"), אבל מושיק ויוסי לא היו מוכנים לטעום: "אין סיכוי שאני טועם את זה; אני מוותר על זכות השפיטה שלי". אסף, שכן טעם מהמנה, ביקר אותה בחריפות ("לקינוח עצמו יש טעם יותר רע מההגשה עצמה") - ואף אחד לא העניק לו סכין.

[brightcove_iframe video_id='yummies-games-of-chef-season-04-clips-ep07-part04' autoplay='0' credit='' desc='צפו באודישן של אפיק רזגור' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1574282542/chef_games_s4_ep07_part_04.sub__oquix7.jpg' kid='1_3qqg4v1x' duration='563']

 

כל האמת בפרצוף: המתמודד שאמר לשופטים מה דעתו על האוכל שמוגש במסעדות שלהם

באותה העונה היה עוד אודישן שהוציא את השפים מהכלים. אל האודישן המדובר הגיע מתי כץ, השף של רשת "פריים". הוא בחר להכין להם פילה לברק על קרם פורצ'יני וערמונים, אבל גולת הכותרת של האודישן שלו לא עסקה במנה, אלא במה שהיה לו להגיד.

עם כניסתו לאולם הטעימות, ועוד לפני שהספיקו השפים לחוות את דעתם על המנה, החליט מתי להיפתח בפני השפים ולומר להם מה דעתו על האוכל המוגש במסעדות שלהם: על מושיק הוא אמר כי "הוא לא אוהב אוכל מולקולרי", על "משייה" (המסעדה של יוסי שטרית) הוא אמר "כשהייתי שם היה חסר מלח באוכל, שזה הדבר הכי בסיסי שיש".

השפים לא אהבו את הביקורת שלו בלשון המעטה, אבל בחרו להעניק למנה שלו שלושה סכינים במבחן הטעימה העיוורת והעבירו אותו לשלב הבא. לא לפני ש"נכנסו" בו: "ניכר שיש בך הרבה יהירות. אתה חייב להיות יותר מודע לעצמך".

[brightcove_iframe video_id='yummies-games-of-chef-season-04-clips-ep04-part02' autoplay='0' credit='' desc='צפו באודישן של מתי כץ' poster='' kid='0_94zlh9mu' duration='430']