"משחקי השף" במספרים: מי השף שהעניק יותר סכינים - ובאיזה ארגז בחרו יותר?

רגע לפני ששלב קרבות המטבח יוצא לדרך (שלישי ברשת 13), הגיע הזמן לסכם את שלב האודישנים עם הנתונים שכולם רוצים לדעת. אז, כמה סכינים נשלפו, איזה ארגז היה המשתלם ביותר - ומי קיבל את התואר השף הקשוח? | "משחקי השף", שלישי ברשת 13

זמן צפייה: 00:42

שלב האודישנים של "משחקי השף" הגיע לסיומו, ורגע לפני שנתחיל את שלב הקרבות עם 18 מתמודדים שרעבים לנצח - ועוד שלושה שפים שמחפשים ניצחון בעצמם, החלטנו לסכם את החלק הראשון של העונה. אז, כמה מתמודדים הגיעו להיבחן, כמה בחרו ללכת על ארגז - ואיזה שף העניק הכי פחות סכינים?

כתבות נוספות:

נתחיל בנתונים היבשים: לאודישנים הגיעו 85 מתמודדים. מתוכם 47 גברים, 37 נשים ומתמודד א-בינארי אחד. הגיל הממוצע של המתמודדים הוא 32, כשהגיל הממוצע של הגברים הוא 32.26 ושל הנשים 31.76. המתמודדת הצעירה ביותר הייתה תמר שושן בת ה-18, ואילו המתמודד המבוגר ביותר היה אריאל אשל בן ה-69.

מתוך 85 מתמודדים, 56 עברו לשלב הבא, ואילו 29 לא הצליחו לקבל מספיק סכינים. 20 מתמודדים קיבלו 3 סכינים, 34 מתמודדים קיבלו 2 סכינים, 18 מתמודדים קיבלו סכין אחד ו-13 מתמודדים סיימו את האודישן מבלי לקבל ולו סכין אחד. סך הכול נשלפו במהלך האודישנים 146 סכינים, כשהממוצא הוא 1.72 סכינים למתמודד.

אז כמה סכינים העניק כל שף? מושיק רוט היה השף הקשוח ביותר עם 46 סכינים. יוסי שטרית היה השף הנדיב ביותר עם 52 סכינים. ואילו אסף גרניט ביניהם עם 48 סכינים.

מושיק רוט
מושיק רוט, השף שהעניק הכי פחות סכינים

העונה, לשלב האודישנים נכנס טוויסט. כל מתמודד יכול היה לבחור בתחילת האודישן אם להכין את המנה שתכנן מראש או ללכת על אחד הארגזים של השפים ולהכין מנה מאולתרת. הפרס: שלושה סכינים יעניקו כרטיס כניסה אוטומטי לשלב הנבחרות. סך הכול 16 מתמודדים בחרו בארגז. את הארגזים של מושיק ואסף בחרו 6 פעמים כל אחד, ואילו את הארגז של יוסי בחרו 4 פעמים.

לרגל סיום האודישנים הגיע הזמן להבין איזה ארגז היה משתלם יותר. רגע לפני, ניזכר מה היה בכל אחד מהארגזים. מושיק הכניס לארגז שלו שק תפוחי אדמה, ברבוניות, אפונת שלג, בזיליקום, חלב ותפוז דם. יוסי שם שקדי עגל, צנצנת גרגירי חומוס, עלי תרד, תמרים, פטריות ושקדים מולבנים פרוסים. ואילו בארגז של אסף היו סטייק, צנוברים, פריקי, ארטישוק, טחינה גולמית וחצילים.

ובחזרה לשאלה, אז אין תשובה מוחלטת. יש רק שני מתמודדים שבחרו ארגזים וקיבלו שלושה סכינים (ובכך הבטיחו מקום בנבחרת): טומאס יול, שבחר בארגז של אסף, ורותם שר, שבחר בארגז של יוסי. עם זאת, דווקא ממוצע הסכינים שקיבלו המתמודדים שבחרו בארגז של מושיק היה גבוה יותר. 1.8 סכינים, לעומת 1.75 סכינים ליוסי ו-1.5 סכינים לאסף.

טומאס יול
טומאס יול, הראשון שנכנס ישירות לנבחרת | צילום: משחקי השף

וחוץ מהסכינים שנשלפו במהלך האודישנים, יש עוד שלושה סכיני זהב שהעניקו השפים עבור מתמודדות שלא עברו את האודישן, אך מבחינתם צריכות להיות בשלב הבא. מושיק היה הראשון לעשות זאת, כשהעניק לשיראל גלבוע את הסכין המוזהבת. אחריו היה זה אסף שהעניק את הסכין למעיין טוביאנו, ולסיום, יוסי שהעניק את הסכין לבתיה ג'ייקוב.

ועכשיו אחרי שסיכמנו בצורה הכי מקיפה את שלב האודישנים, הגיע הזמן לחמם מנועים ולהתחיל את שלב קרבות המטבח. שיהיה בהצלחה!