הישג לשופטי "משחקי השף" בטקס פרסי "המטבח הישראלי"

אסף גרניט זכה יחד עם שותפו אורי נבון בתואר השף המצטיין, OCD של רז רהב נבחרה למסעדה המצטיינת ו"היבה" של יוסי שטרית נבחרה למסעדה החדשה המצטיינת. גאים בשפים שלנו!

שופטי משחקי השף, תומר אגאי, רז רהב, תמר כהן צדק, אסף גרניט, מירי בוהדנה, יוסי שטרית, מושיק רוט
שופטי משחקי השף משיקים את העונה החדשה | צילום: אמיר מאירי

שלושה מהשפים המשתתפים בתוכנית "משחקי השף" - אסף גרניט, רז רהב ויוסי שטרית זכו בפרסים בטקס פרסי "המטבח הישראלי" שנערך הערב (שני) על המסעדות שבבעלותם.

שף אסף גרניט, יחד עם שותפו אורי נבון, מקבוצת "מחניודה", זכו בפרס השף המצטיין של המטבח הישראלי. "השניים הם הפאוור קאפל המוחלט של המטבח הישראלי החדש, מי שמנהלים יחד אימפריה שכבר מזמן הפכה חובקת עולם. כמעט 15 שנה חלפו מאז פתחו נבון וגרניט את המסעדה הראשונה שלהם והחלו את המהפכה הקולינרית של שוק מחנה יהודה – יש שיאמרו אף את המהפכה הקולינרית של ישראל. מעבר להצלחה המיידית של המסעדות יש להעריך את גרניט ונבון על כך שהם מהווים את פס הייצור העיקרי בארץ לשפים וטבחים מוכשרים – מי שצפויים להמשיך ולעמוד בשנים הקרובות בחוד החנית של המטבח הישראלי החדש – בין אם במסגרת מסעדות קבוצת "מחניודה" ובין אם כמסעדנים עצמאיים", נכתב בנימוקי הוועדה.

אסף גרניט ואורי נבון זוכים בפרס
אסף גרניט ואורי נבון זוכים בפרס | צילום: רפי דלויה

כתבות נוספות:

מסעדת OCD של השף רז רהב נבחרת למסעדה המצטיינת של המטבח הישראלי. בנימוקי הוועדה נכתב כי "המסעדה בלטה כבר מיומה הראשון, כמסעדה שנפתחה על ידי שף צעיר מאוד, שהיה מוכר בעיקר ברשתות החברתיות, ועם הצהרת כוונות יומרנית למדי - להגיש מדי ערב תפריט טעימות מוקפד לפחות מ-40 סועדים, תוך התבססות על חומרי גלם מקומיים, טכניקות מודרניות, השראות גלובליות ונוסטלגיה משפחתית. רהב החל עד מהרה לפרוע את השטרות ולהוכיח שהוא רחוק מלהיות גימיק אינסטגרם חולף. בר האוכל סביב המטבח הפתוח הפך לאחד המקומות הנחשקים עבור חובבי האוכל המקומיים – מקום ששמור לאירועים מיוחדים ושחובה לנסות לפחות פעם אחת. אם מצליחים להשיג מקום, כמובן".

רז רהב זוכה בפרס
רז רהב זוכה בפרס | צילום: רפי דלויה

בקטגוריית המסעדה החדשה המצטיינת של המטבח הישראלי זכתה "היבה" של השף יוסי שטרית. "בהיבה מצליח השף יוסי שטרית להביא לידי ביטוי את הכבוד שהוא רוחש לאדמה, למסורות מטבח מקומיות, לחומרי הגלם של המזרח התיכון ולשפע הניחוחות והטעמים של המטבח הישראלי, תוך שימוש בטכניקות מטבח מגוונות ליצירת מנות מרהיבות באסתטיות שאין שניה לה, ומנעד מרקמים וטעמים מיוחד ומפתיע. היבה תוכננה לפרטי פרטים בדגש על העיצוב המרהיב, וחוויית האורח עם מטבח פתוח, מינימליזם סקנדינבי ואלמנטים מרוקאים, כולם מכניסי אורחים", נכתב בנימוקי הוועדה.

יוסי שטרית זוכה בפרס
יוסי שטרית זוכה בפרס | צילום: רפי דלויה