גורמה על גלגלים: משאיות אוכל מגניבות ברחבי העולם

לקראת הבכורה של משחקי השף אוטו אוכל שתיקח אתכם למסע קולינרי ברחבי הארץ, החלטנו לקחת אתכם למסע קטן עם שבע משאיות אוכל מגניבות ביותר מרחבי העולם. צפו בוידאו

זמן צפייה: 03:27

מה שהתחיל במאה ה-19 כמשאית פונקציונלית שמגיעה לאתרי בנייה בארצות הברית על מנת לספק מזון לפועלים, הפך עם השנים למה שהיום קוראים לו "משאית גורמה" ותופס תאוצה במיוחד בשנים האחרונות. משאית הגורמה נותנת מענה נגיש גם מבחינת המגוון של מאכלי הרחוב שהיא מציעה במחיר נוח וגם מבחינת הניידות שלה, שמאפשרת להגיע לקהל כמה שיותר רחב. בארץ עדיין קשה למצוא משאיות אוכל ניידות (עקב מכשולים בירוקרטיים כאלה ואחרים), אבל ברחבי העולם (בארה"ב במיוחד) ניתן למצוא משאיות אוכל מכל המינים, צבעים וגדלים. קיבצנו עבורכם שבע משאיות אוכל מגניבות במיוחד (בווידאו תוכלו לראות גם את המאכלים שמוגשים בהן).

Del Popolo, סן פרנסיסקו

זוהי למעשה מכולה ענקית שהוסבה למשאית אוכל מרשימה עם חלונות ודלתות זכוכית, דרכם אפשר להתבונן בהכנת פיצות איטלקיות בסגנון נאפולי. גולת הכותרת - תנור אבן המופעל באמצעות בולי עץ שממוקם ממש בתוך המשאית.

אוטו אוכל פודטראקס
פיצרייה נפוליטנית ניידת, Del Popolo (קרדיט: פייסבוק)

בינתיים בישראל: משחקי השף אוטו אוכל 

איך הופכים משאית אוכל למסעדה שמכינה 60 מנות בשעה?

אילו סלבס משתתפים בכל פרק? לייק בפייסבוק שלנו ישאיר אתכם מעודכנים

KJOSK, ברלין

אוטובוס קומותיים ישן, וינטג' אמיתי, שמציע חוויית פאב עם חטיפים ואוכל קל בלבד. הקומה השנייה מתפקדת כמסעדה לכל דבר עם מקומות ישיבה על ספסלים לצד שולחנות.

משאיות אוכל
וינטג' ברלינאי (קרדיט: פייסבוק)

Roving Mammoth, קליפורניה

אתר הסקי של הר ממות' בקליפורניה מציע מבחר אפשרויות לספק את שובע הגולשים החרוצים כמו בקתת ברביקיו או בית קפה הממוקם בפסגת ההר. ועדיין, האופציה המסקרנת ביותר היא משאית האוכל הייחודית הזו, שבסיסה הוא למעשה מפלסת שלג שמאפשרת לה לטייל בין נקודות שונות באתרי הגלישה והיא מציעה בוריטו בוקר או צהריים.

אוטו אוכל פודטראקס
משאית אוכל וחתול שלג, Roving Mammoth (קרדיט: פייסבוק)

Guactruck, פיליפינים

עיצוב מוקפד ואסתטי של פרקט עץ חלקלק שממסגר חלון גדול מתקרת המשאית עד תחתיתה, חושף חלל פנימי המכיל צנצנות קטנות בהן כל התוספות לבחירה שמיועדות לטאקו או בוריטו בהרכבה אישית. העיצוב מקפיד גם על איכות הסביבה כשהתאורה החמימה מתקבלת מנורות שחוסכות באנרגיה והאוכל מוגש באריזות עמידות שלקוחות יכולים להחזיר ולקבל תמורתן ארוחה חינם.

אוטו אוכל פודטראקס משאית אוכל
מקסיקו בעיצוב פיליפיני, Guactrack (קרדיט: פייסבוק)

Taim mobile, ניו יורק

בחורה ישראלית ובן זוגה הצרפתי החליטו לקדם את המסעדה שלהם באמצעות משאית האוכל המגניבה הזו שמוכרת מנות פלאפל טריות ורעננות (בשלושה טעמים) לצד שייקים רעננים לא פחות. השם "Taim" הוא למעשה כיתוב אנגלי למילה העברית "טעים" וזה נראה ממש טעים (את המשאית המעוצבת תוכלו לראות בווידאו).

משאית אוכל פודטראקס פלאפל
הבשורה הישראלית במנהטן, Taim Mobile (קרדיט: אינסטגרם)

The bowler, לונדון

משאית האוכל הזו, שנראית כמו ראש דשא, היא למעשה תוצר של הסבה מקצועית של מפתח תכניות טלוויזיה בלונדון. הייתם חושבים שמדובר באוכל טבעוני או לכל הפחות צמחוני, אלא שהמשאית הזו מוכרת מנות של כדורי בשר.כיסוי הדשא המוקפד (כולל הגלגלים) רק בא להדגיש את העובדה שהחיות מהן עשויים כדורי הבשר אוכלות עשב בלבד. מה שבטוח - את העין זה מושך.

אוטו אוכל משאיות אוכל פודטראקס
יש גם כדורי ''בשר'' טבעוניים, The Bowler (קרדיט: פייסבוק)

Mozza & co, פריז

בפריז כמו בפריז, הסטייל הוא הערך העליון. פחות משאית, יותר עגלת וינטג' נוסטלגית שמסתובבת בסמטאות פריז ומפתיעה את העוברים והשבים עם פוקצ'ות, סלטים וקינוחים בניחוח איטלקי.

אוטו אוכל פודטראקס משאיות אוכל
הכי שיק - בקבוקון שמן זית, Mozza & co (קרדיט: פייסבוק)

 

בוידאו - כל הפרטים שכדאי לדעת על משחקי השף אוטו אוכל

[brightcove_iframe video_id='yummies-games-of-chef-foodtruck-season-01-articles-ep00-promo-press' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_2w2rvusp' duration='132']