שי גולדשטיין: "לא הייתי מבשל בעלי חיים"

הפרק הטבעוני של משחקי השף אוטו אוכל היה אחד המצחיקים של העונה. למה שי גולדשטיין הסכים להשתתף בתכנית? מה למד שלומי סרנגה? ומה הכי הצחיק את קובי מימון? ראיון בלעדי

זמן צפייה: 02:34
משחקי השף אוטו אוכל אסף גרניט

איך היה לכם עם השפים?

שלומי: "אסף בחור מעניין, מצחיק וכמובן אלוף העולם בכל מה שקשור לאוכל. הייתה לי חוויה כייפית, יכולנו לדבר שעות וזאת הייתה הפעם הראשונה שבישלתי ככה ועוד עם שף בקנה מידה כזה ובלחץ של זמן."

קובי: "מדהים. מושיק איש מיוחד, מצחיק מאוד ומקצועי."

שי: "היה כיף מאוד, מאיר בחור חמוד ביותר. האמת שמהתחלה כשדיברו איתי על התכנית נורא רציתי להיות עם מאיר. התחברתי אליו משום מה, היה נראה לי שיש לו איזה משהו בקטע הטבעוני, שהוא קרוב לזה בצורה כזו או אחרת יותר מכל השאר."

אתם אוכלים הרבה במסעדות טבעוניות?

שלומי: "אני אוכל מנות טבעוניות. לאו דווקא במסעדות טבעוניות. אכלתי אצל מאיר אדוני כמה פעמים והיה טעים מאוד. אבל החומוס שאכלתי בצילומים בכפר הערבי היה החומוס הכי טעים שאכלתי בחיים. פשוט לא יכולתי להפסיק, עד שההפקה משכה אותי בכוח מהשולחן."

קובי: "לא מרבה לצאת למסעדות, וכשיוצאים זה למסעדות טבעוניות או לפחות למסעדות עם תפריט טבעוני."

שי: "אני עוד לא הייתי במסעדה של אדוני. אני לא כל כך איש של מסעדות, יוצא לי פה שם אבל בעיקר אוכל הרבה בבית."

לא רק בתל אביב: 9 מסעדות טבעוניות ברחבי הארץ

צפו בפרק הטבעוני של משחקי השף אוטו אוכל

המתכון של מושיק רוט לקציצות תרד בקארי הודי

מבשלים הרבה?

שי: "אם לעשות סלט וטחינה זה נקרא לבשל אז כן. אז ממש הרבה, ממש כל יום. כל יום כל יום סלט וטחינה. אין לי כח לבשל. אוכל אצלי זה סוג של מטלה שעושים והולכים."

שלומי: "אני אוהב להכין סלט ירקות עשיר, אני מתבל אותו הכי טעים שיש ומכין לילדים שלי בצהריים."

מה הכי קשה בלהיות טבעוני או לחיות בסביבה טבעונית?

שלומי: "הייתי אכלן ידוע של ביצים מכל הסוגים: שקשוקה, חביתה וכאלה. כשהורדתי ביצים מהתפריט, היה לי מאוד קשה. הרבה יותר קשה מהיום שבו נפרדתי מבשר."

קובי: "אני לא חושב שקשה היום כי המודעות עלתה ואפשר להשיג כל מוצר כמעט בכל מקום, רוב המסעדות מציעות תפריט טבעוני. מה גם שהמצפון נקי."

שי: "זה ממש לא קשה להיות טבעוני, זה בדיוק העניין. אנשים חושבים שזה איזה משהו מורכב שאתה צריך לשנות את התפריט שלך, ולהכין תפריט חלופי, ולהתחיל לבשל תחליפים. זה נשמע על פניו כמו איזה פרוייקט אבל אני גיליתי שזה נורא פשוט אם כל מה שאתה עושה זה פשוט מוציא את המוצרים מהחי וממשיך לאכול את כל שאר הדברים."

[brightcove_iframe video_id='yummies-games-of-chef-foodtruck-season-01-articles-biladi02' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_c30k3r24' duration='97']

ומה היה הכי קשה בתכנית?

שלומי: "הגעתי ליום הצילומים חולה עם חום ודלקת בגרון. זה לא היה קל לצלם 12 שעות כשאתה לא מרגיש טוב."

שי: "היה מאוד חם בתוך הקראוונים האלה ולטגן זה נורא מפחיד. יש להם שם את הצ'יפסרים הגדולים האלה, כל שנייה יכול לעוף לך איזה שפריץ של שמן רותח על הפנים, אני לא יודע איך הם עומדים בזה. אש ולהבות ודברים רותחים ומלא סכינים חדות, זה מקצוע מאוד מסוכן. אני באמת ממש פחדתי מהטיגון."

קובי: "לא יודע אם היה קשה, אני יכול להגיד שהיה ממש מצחיק. כשמושיק ואני התראיינו והכיסא של מושיק לא עמד במעמסה והתחיל להתפרק בהילוך איטי. האמת נקרענו מצחוק." (צפו בוידאו)

[brightcove_iframe video_id='yummies-games-of-chef-foodtruck-season-01-articles-ep05-hazaza3' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_z0wxlmz3' duration='39']

במה לדעתכם הכי עזרתם לשפים?

שלומי: "בהתחלה קילפתי את השום שן שן. ואז אסף לימד אותי איך לקלוף ראש שלם בכמה שניות. אז אני חושב שממש עזרתי לו עם השום."

קובי: "להעביר את הנסיעה הנצחית בכיף."

שי: "לא יודע נראה לי שהפרעתי לו יותר כי התלוננתי מלא."

שי, בתכנית נוצר הרושם שאתה איש מאוד לא תחרותי. קורה לך בחיים האמיתיים שאתה תחרותי ממש?

"אני תחרותי כי מן הסתם קשה להצליח בחיים האלה בלי להיות תחרותי, אבל אני גם יודע לוותר. אני לא רוצה למשל לרמוס אף אחד בדרך. אני תחרותי לייט."

משחקי השף אוטו אוכל

הופתעת שניצחתם?

"לא, לא היה איכפת לי אם ננצח או לא ננצח. מבחינתי מה שהיה חשוב זה התכנית וזה שאנחנו מקדמים איזשהו רעיון שאני נורא מאמין בו. אם אני אנצח או מישהו אחר ינצח זה לא משנה - המסר ניצח בעיני. המסר חשוב לי ולא הניצחון האישי שלי. זו הסיבה היחידה שהסכמתי, אני לא משתתף בתכניות אוכל בדרך כלל, אבל הרעיון שבתכנית אוכל יש פרק כזה זה היה מדהים בעיני, שמחתי להיות שם. אבל כמובן שזה משמח לנצח בכל מקרה. זה גם היה טעים."

וקובי, הופתעת כשהפסדתם?

"האמת שכן, כי בסופו של דבר אתה חי את מה שהכנת מהבסיס וזה נראה טוב, מריח נפלא ובטעם מדהים. הייתי בטוח שניצחנו. בכל מקרה הרווחתי חוויה."

הייתם עושים את זה שוב?

שלומי: "לא. זה לא בשבילי."

קובי: "ללא ספק! חוויה כיפית. מטיילים בארץ, צוחקים, מבשלים ובסוף אוכלים."

שי: "אם זה היה אותו דבר, הייתי עושה את זה בכיף. כל מה שמקדם את הרעיון הטבעוני אני שם לגמרי. לא טבעוני לא הייתי עושה, לא הייתי מבשל בעלי חיים."

חידון: האם תצליחו לנחש מי מהסלבס טבעוני?