אברהם טל: "הופתעתי לראות את מושיק נלחץ"

לא בכל יום שולחים אותך למשימה לצידו של שף בכיר וידוע. גיא זו-ארץ, אברהם טל ומוש בן ארי זכו לחוות את זה וחיו כדי לספר. ראיון בלעדי עם הסלבס ששרדו את עכו

זמן צפייה: 00:45

ספרו קצת על החוויה שלכם עם השפים

אברהם: "היה לי הכי כיף והכי טבעי להיות עם מושיק בצוות כי גם הכרתי אותו מלפני והייתה לי הזכות לאכול אצלו במסעדה באמסטרדם, מסעדה עם שני כוכבי מישלן. זו הייתה חוויה תרבותית, אמנותית, מהחזקות שחוויתי בחיים שלי. זה היה יותר חזק אפילו מלהיות בהופעה טובה. זה פתח לי אזורים חדשים במוח. לא האמנתי שאפשר לקחת אוכל לכזו רמה גבוהה של אמנות, לא האמנתי שאפשר לקחת גאונות לכזו רמה גבוהה של מימוש. מאז שאכלתי אצלו במסעדה אני מעריץ את הבן אדם."

מוש: "אסף הוא התותח מספר אחת מבחינתי, אחד השפים הטובים שיש בארץ. ברגע שפנו אלי מהתכנית ואמרו לי שאני איתו, היה לי ברור שאנחנו מנצחים את זה. הראש היצירתי של אסף בשילוב הפראות שלו מתכתבים עם עולם המוזיקה שממנו אני מגיע ולכן היה אש במטבח."

גיא: "מאיר הוא מאוד רציני ויצירתי ופשוט הייתי לרשותו. הייתי החייל שלו, הייתי איש שלו מאחורי המטבח. זו הייתה חווייה אדירה כי להיות בקצב הזה ובלחץ הזה כשאתה יודע שעוד שנייה מאה אנשים הולכים לאכול מהמטבח שלך. אז היה שם הרבה הרבה אדרנלין."

אוטו אוכל אוכלים ת'ראש: השיחות המעניינות באמת מהנסיעות לעכו

מאיר אדוני: "אני לא אוהב תחרויות, אבל כשאני בפנים אני מתאבד על זה" ראיון בלעדי

מאחורי הקלעים של הפקת התכנית

היו הפתעות?

אברהם: "ההפתעה שהייתה לי זה לראות את מושיק נלחץ. לראות שגם שף אגדי נלחץ וגם הוא מאבד את הביטחון. שוב לקלוט שמאחורי כל גאון וכל אמן, יש בן אדם, רגיל, עם פחדים ועם חששות. כולנו אנושיים בסופו של דבר."

מוש: "גיליתי שכמה שחשבתי שאני והוא תחרותיים לא ידעתי עד כמה, היו פעמים שאסף הלך לרכבים של רוט או אדוני ואוטומטית הרמתי את המגפון וצעקתי שלא יעזור לאויב."

גיא: "זה הדהים אותי לראות כמה אפשר להעמיק בבישול, כמה אפשר לגוון ולשנות. הסתכלתי על מאיר מהצד ואמרתי לעצמי 'וואו, איזו יכולת אלתור, איזו יכולת יצירתית'. הוא ממש כמו צייר על הקנבס, ונותן אינטרפטציה לדברים ומביא מעצמו ומההסטוריה שלו, זה היה מרתק מאוד לראות את זה. הוא סוג של גאון במה שהוא עושה."

משחקי השף אוטו אוכל מושיק ואברהם טל

אברהם, מה יותר קשה - להיות טבח בצבא או הטבח של מושיק רוט?

"וואו, שניהם קשים. להעביר שירות בתור טבח צבאי זה לא פשוט. שעות ארוכות אתה כל היום במטבח. אתה יוצא עם ריח של מטבח בבגדים ובנעליים, אתה מבשל בכמויות ובלחץ. ובכלל אתה בצבא שזה מאתגר בפני עצמו. להיות הטבח של מושיק זה גם מלחיץ אבל הרגשתי שהאחריות עליו אז פחות נלחצתי מזה. אני הייתי עוזר טבח."

ולהיות שופט או מתחרה?

"אני חושב שהרבה יותר קשה להיות שופט. להיות שופט בדה ווייס זה אחד הדברים הכי מאתגרים שעשיתי בקריירה שלי, זה הוציא אותי לאזור חדש לגמרי. אחרי 18 שנים שאני על הבמה, להגיע לטלוויזיה זה משחק אחר לגמרי, זירה אחרת לגמרי. ועם עוד שלושה מנטורים אחרים בתחרות בינינו לבין עצמנו. זה אחד הדברים שהכי גידלו אותי בחיים להקשיב עוד יותר לקול הפנימי, גם כשהחוץ גועש וימי הצילום ארוכים. להיות מנטור זה מאוד קשה ומאתגר כי גם יש אחריות על המתחרים שלך."

גיא, הישרדות או המטבח של אדוני? איפה יותר קשה?

"להיות הטבח של מאיר. בוודאות. זה רף מקצוענות מאוד גבוה ואני גם נורא תחרותי."

מוש, באוטו אוכל יצא לך שם של חובב קניות. מה אתה הכי אוהב לקנות?

"אני קניין בלתי נלאה, אני אוהב תבלינים, אבנים, בגדים, ובעיקר כלי נגינה."

משחקי השף אוטו אוכל מוש בן ארי

מה היה הכי קשה לך בצילומים?

מוש: "להיות כל כך קרוב לים, אבל לעמוד כל היום על הרגליים ולעבוד."

גיא: "האמת שלא תיארתי לעצמי כמה קשה זה יהיה, סיימתי עם גב תחתון מפורק. אני חושב שלא עבדתי בקצב כל כך אינטנסיבי מאז שהייתי מלצר בשנות ה-20 לחיי."

היית עושה את זה שוב?

אברהם: "בטח שהייתי עושה את זה שוב כי להעביר יום שלם עם מושיק זו חוויה שלא אשכח אף פעם. מושיק, מעבר להיותו שף מדהים, כגודל האיש ככה גודל הלב שלו. יש לו לב רך וחם ומחבק, ובפנים הוא כמו ילד. פשוט היה לי כיף להיות איתו כל היום. הוא מדבר והוא חושף את הלב והוא נותן לעצמו להיות חשוף ולדבר ומעבר לכל חוויית הבישול שהייתה לי איתו, החוויה שיצאתי ממנה היא החוויה האנושית של להעביר איתו יום שלם ואני מקווה שזה יקרה שוב".

מוש: "חד משמעית כן ואני גם חושב שאני צריך לקבל תוכנית טלוויזה אחרי הפרק הזה."

גיא: "בטח, מחר אפשר?"

לכל הכתבות, הפרקים והמתכונים של משחקי השף אוטו אוכל לחצו כאן 

עשיתם לנו לייק? משחקי השף אוטו אוכל מחכים לכם בפייסבוק