לא האמנו שזה יקרה לרותי ברודו: הקופי בר נסגרת לצמיתות, אבל יש גם חדשות טובות

אחרי כמעט 30 שנות פעילות, המוסד התל אביבי הוותיק מודיע על סגירה לצמיתות. הסיבה, תופתעו, היא לא הפגנות, קשיים כספיים או קורונה. מה יפתח במקום, כמה זמן יש לכם להיפרד, ומה חובה לטעום עד אז?

קופי בר
אווירה אלגנטית ומנות בראסרי מוקפדות. רותי ברודו וצוות הקופי בר | צילום: באדיבות הקופי בר

עוד לא נרגענו מגל סגירת המסעדות המפתיע, והנה עוד מוסד קולינרי ותיק מצטרף לרשימה העצובה. בשעות האחרונות מפרסמת האישה והאימפריה הקולינרית רותי ברודו, שמסעדת "קופי בר" המיתולוגית תסגר לצמיתות. הסגירה המפתיעה שמגיעה לאחר קרוב ל-30 שנות פעילות, היא לא תוצאה של המצב המתוח במדינה, קשיים כספיים או נזקי הקורונה. על פי ברודו, הסגירה מתרחשת לאור שיפוץ נרחב שעובר רחוב יד חרוצים בתל אביב כחלק מפיתוח נדל"ני לקראת הקמת מגדלים חדשים באזור.

רותי ברודו
סופו של מוסד קולינרי. רותי ברודו | צילום: אסף קרלה

Whatsapp Image 2023 03 28 At 1
מפות לבנות וסידורי פרחים מרשימים קיבלו את פני הסועדים. הקופי בר | צילום: באדיבות הקופי בר

מסעדת הקופי בר נפתחה ב-1994 ביד חרוצים, באזור שאיכלס עד אז בעיקר מוסכים, ונחשב למוזנח ובלתי אטרקטיבי. מה שהתחיל כמקום קטן שהוקם במטרה להזכיר לצמד המסעדנים (דאז) מתי ורותי ברודו את השנים שבילו בניו יורק, עם תפריט אוכל מצומצם וקפה טוב - שינה קונספט תוך זמן קצר. התפריט גדל, המקום התרחב ועם השנים הפך למסעדה אלגנטית עם מפות לבנות, סידורי פרחים גדולים ומרשימים שקיבלו את פני הסועדים, סרוויס מוקפד וחווית אירוח מקצועית ושונה בנוף המקומי, שהגיעו עבורה מכל רחבי הארץ במיוחד.

קופי בר
אחת ממנות הבשר הטובות בעיר. המבורגר ביין של הקופי בר | צילום: עידית בן עוליאל

האוכל שהוגש במקום הביא חוויה חו"לית לישראל, עם מנות בראסרי מצולחתות ומעוצבות, שימוש בחומרי גלם יוקרתיים וביצוע מוקפד ויציב. תוך כמה שנים מפתיחתנו הפך הקופי בר למוסד קולינרי של ממש עם כמה מנות אייקוניות מוערכות דוגמת "עוגת הגבינה של הקופי בר" שהפכה לשם דבר, ומנה קלאסית ואלגנטית של ההמבורגר ביין, שמסעדות רבות ניסו לחקות.

עוגת גבינה של הבייקרי
אחת ממנות הדגל המוצדקות בעיר. עוגת הגבינה של הקופי בר | צילום: עידית בן עוליאל

תאריך הסגירה עדיין לא נקבע סופית, אך השמועות מכוונות לחודשי הקיץ, סביב יולי - אוגוסט. באותה תקופה יפתח הבראסרי החדש של רותי ברודו במלון הבוטיק Hotel & Garden R48 של ברודו וקבוצת R2M, סמוך למסעדה היוקרתית R48 עליה דובר רבות. הבראסרי החדש יפעל בקומת הרחוב, ועל פי מקורבים (ועל אף העירפול הכבד סביב פתיחתו), סיכוי טוב למצוא בו בין היתר כמה מהמנות האייקוניות של הקופי בר. עד לסגירה המצערת יפעל הקופי בר כרגיל, ואם טרם התוודעתם לתופעה הטעימה - רוצו לטעום את ההמבורגר ביין שנכנס לפנתיאון מנות הבשר הטובות בעיר, וקנחו בעוגת הגבינה המופלאה.

קופי בר - יד חרוצים 13, תל אביב