כל המנות שחלמנו עליהן! אליטה אופק משתלטת על המטבח של הג'ירף

למשך שבועיים בלבד יארח המטבח של הרשת האסייתית את מנות הדגל של בלוגרית האוכל אליטה אופק. בתפריט: מלא אוממי, רטבים חמאתיים שפוגשים את המטבח היפני, וד"ש טעים מקוריאה, ויאטנם ויפן

טרוור סול ואליטה אופק, ג'ירף
סטוף סוף אפשר לטעום! אליטה אופק וטרוור סול בג'ירף | צילום: אורי רז

מי היה מאמין שהרשת האסייתית שהתחילה את טירוף הנודלס המושקע בארץ חוגגת 28 שנות הקפצה? המנה החריפה, האפגנית והפאד תאי והגיוזה כבר לא פרגיות, וגם אנחנו, אם להודות על האמת. 28 שנים מיום הפתיחה, והרשת מכריזה על מספר שינויים - המסעדה הראשונה של ג׳ירף שפעלה באבן גבירול בתל אביב, עוברת דירה אחרי כמעט שלושה עשורים ונוחתת בפרויקט Landmark TLV שליד שרונה. בנוסף, אחרי סניף בנס ציונה שנפתח בשנה שעברה, ממש עוד רגע תפתח מסעדת ג'ירף בהוד השרון.

ג'ירף
פצצת אוממי בפה. באטר אודון בג'ירף | צילום: רן בירן

גולת הכותרת של חגיגות יום ההולדת היא תפריט ספיישלים שיוגש במשך שבועיים בלבד, פרי שיתוף פעולה של בלוגרית האוכל ומחברת הספר 'אסייתי', אליטה אופק ושף הרשת טרוור סול. השניים יצרו 5 מנות חדשות שיוגשו לצד התפריט הרגיל, ומשלבים טעמים אקזוטיים מכמה אזורים באסיה יפן, ויאטנם וקוריאה.

מנת הפתיחה האנוי בייט מגיעה מוויאטנם הרחוקה, ומחברת בין חסה אייסברג, דג לבן בטמפורה, אטריות שעועית, כוסברה, נענע, בזיליקום, צ'יפס בטטה וקריספי אטריות אורז עם רוטב נוק צ׳אם ויאטנמי (52 שקלים). מדובר בביס פריך ומרענן, חמוץ, מתוק וחרפרפף, שפותח התיאבון ומכין את בלוטות הטעם לעוד.

הנד רול, ג'ירף
הגרסה היפנית לטאקו. הנד רול בג'ירף | צילום: רן בירן

מנת הדגל שכה מזוהה עם אליטה, וכשטעמנו הצטרפנו גם אנחנו לאהדה, היא באטר אודון, מנה צרפתית - יפנית שבבסיסה אטריות אודון יפניות טריות ברוטב חמאת סויה, שלל סוגי פטריות, פרוסות סינטה או טופו, בצל ירוק וטוגראשי (79/82 שקלים). בהתחשב בהרכב האדמתי-חמאתי, מדובר במנה מפוצצת אוממי, טעמים אגוזיים מכיוון הפטריות, ורוטב חמאתי שחובה לאכול עם כף. עוד מיפן מככב כאן אוקינאווה הנד רול, רול פתוח שאוכלים כמו טאקו, ובתוכו טרטר טונה אדומה, אבוקדu, עירית, אטריות מטוגנות לקראנצ'יות מקפיצה, ורוטב הדרי חמוץ ומרענן לטבילה (48 שקלים).

נודלס, ג'ירף
רוטב שחובה לאכול עם כף. באטר אודון | צילום: רן בירן

מהכיוון הקוריאני מגיעה טוקבוקי ראגו, מנה ויראלית של אטריות טוק קוריאניות שמזכירות ניוקי במרקמן ומוגשות עם תבשיל בשר מפורק בניחוח קינמון, ירקות ירוקים, דלעת חלוטה, ובצד קימ'צי קוריאני קריספי חריף חמוץ, ורוטב צ'ילי קוריאני ששורף את הגרון בעונג עז (79/82 שקלים).

קינוח פיסטוק, ג'ירף
יום חג לאוהבי הפיסטוק. קינוח פיסטוק, ג'ירף | צילום: רן בירן

לאגף הקינוחים הצטרף האגוז הלוהט של השנה, הלא הוא הפיסטוק האהוב, שמככב כאן במנת פיסטוקטוק, עוגת סולת ופיסטוק בסירופ למון גראס, רוטב פירות יער וגלידת יוגורט פיסטוק רעננה מעל שנמסה על הכל ויוצרת רוטב משגע (54 שקלים). בנוסף, למזמיני מנה מהתפריט המיוחד תוגש בירה קירין בעלות של 16 שקלים, מחיר מפנק למדי. התפריט המשותף יוגש החל מהיום (ה-17.9) למשך שבועיים בכל סניפי הרשת.

רגע לפני ההתנפלות נספר לכם שאחרי מאמצים רבים השגנו את המתכון לאחת ממנות הדגל של הג'ירף, הלא היא הקונג פאו של הג'ירף, מנה אייקונית שנמכרה מעל 264,700 פעמים. רוצים להכין בבית? למתכון - לחצו כאן.

ג'ירף - סניפים ברחבי הארץ