החיים הם דולצ'ה: הפיצה הנאפוליטנית הסודית שהגיע הזמן לחשוף

באזור תעשייה מנומנם ברעננה מסתתרת אחת הפיצריות הטובות בארץ שהגיע הזמן להוציא לאור. ויש גם בונוס לא פחות חשוב: הטירמיסו הכי טוב שתאכלו בחיים

דולצ'ה פיצה
נאמנים למסורת הנאפוליטנית. דולצ'ה פיצה | צילום: דוד מויאל

אפשר להגדיר את דולצ'ה פיצה כתופעה בעולם הקולינריה. היא נפתחה ב-2020 בעיצומה של הקורונה, ופעלה כשנתיים וחצי בשקט יחסי כפיצרייה סודית באזור תעשייה אפרורי ברעננה. השמועה על הפיצרייה הקטנה שמייצרת לדעת רבים את הפיצה הכי טובה בארץ, עברה אט אט מפה לאוזן ומשכה עוד ועוד סקרנים וחובבי בצקים שהתוודעו למקום, אבל הכל התנהל ב"שושו" מתחת לרדאר.

דולצ'ה פיצה
כל מנה מגיעה עם טוויסט מפתיע. פסטה בדולצ'ה פיצה | צילום: דוד מויאל

לפני כחודש החליטו צמד השותפים מורן שקוף ודולב אללי (שהם גם חברים וגיסים), לעשות צעד נועז, לשנות כיוון ולהפוך את הפיצרייה לטרטוריה איטלקית. הפיצות ממשיכות להיות הלב הפועם של המקום, כשהן מגובות בעוד שפנים שהצמד שולף מהכובע והטאבון. למי שטרם ביקר, מדובר בפיצות נאפוליטניות שהשניים למדו להכין בכפר קטן ליד נאפולי. אחרי התאהבות קשה בתורת ההתפחות, הם למדו את רזי הפיצה אצל מאסטר פיצות מקומי שמתמחה בסגנון הנאפוליטני, הווה אומר פיצה אלסטית מבצק אוורירי עם שוליים תפוחים, עבים ואווריריים.

דולצ'ה פיצה
להתאהב בקראסט. דולצ'ה פיצה | צילום: דוד מויאל

כמו לנגוס בענן

הבצק בדולצ'ה גמיש ורך בצורה יוצאת דופן, השוליים מנוקדים בבועיות אוויר שחומות מהטאבון, ויחד עם הסכו"ם מגיעות גם מספריים לגזירת הפיצה בדרך אופטימלית שתשמור על מרקם הבצק ולא תפגע באווריריות. חומרי הגלם הם ללא פשרות: הקמח ורוטב העגבניות מאיטליה, הגבינות של "גד", הפיצות מותקנות מאפס בעת ההזמנה ומבלות בטאבון הלוהט 60 שניות בלבד. אג'נדת ה"ללא פשרות" באה לידי ביטוי גם בהחלטת השותפים שלא להכניס את הפיצות שלהם לתוך קרטון ולשלח ללא שליטה על הצורה, המרקם והטמפרטורה שבה יגיעו לייעדן.

דולצ'ה פיצה
מפיצריה לטרטוריה. דולצ'ה | צילום: דוד מויאל

כתבות נוספות ביאמיז:

אישיות כובשת לכל מנה

מאז שהמקום הפך לטרטוריה, תפריט הפיצות מקבל באהבה גם ראשונות, מנות עיקריות ממשפחת הפסטה, וגם קינוחים. כולם, בדיוק כמו הפיצות, הם שילוב אינטיליגנטי בין איטליה השמרנית והקלאסית לטוויסטים מודרנים מקוריים שיוצרים לכל מנה אישיות ייחודית. בתפריט הראשונות תמצאו "פאן דה מי" (38 שקלים), ביס בריוש חמאתי הנושא על גבו ריבת שרי מתוקה, פרוסת גבינת ברי ושברי פקאן. זה ביס יפה, מעורר וטעים לפתוח איתו את הארוחה ולחוש איך מביאים את איטליה הקלאסית לישראל של 2023 ביצירתיות והקפדה. עוד מהטאבון כדאי להתפקס על כרישה קונפי (41 שקלים), שילוב של כרישה שנצלית בתנור לדרגת עסיסיות מתקתקה ומוגשת ביחד עם פיסות גבינת עיזים רכה וקראמבל אגוזי לוז. מנה יצירתית נוספת שמבססת מעמדה כמנת דגל היא "גראטן מודרני" (49 שקלים), שמורכב מפרוסות דקיקות של תפוחי אדמה שנחתכות לריבוע סימטרי להפליא ומסודרות זו על זו כמו גראטן. החלק העליון של המבנה נחרך בטאבון, ליבו נשאר רך, והוא מוגש עם לאבנה חמצמצה וגרמולטת עשבים ירוקים רעננה.

דולצ'ה פיצה, כרישה
רכה ומתמסרת. כרישה קונפי בטאבון | צילום: דוד מויאל

גם הפיצות שהיו ונשארו עמוד התווך, עברו שידרוג במסגרת ההתחדשות. המרגריטה הקלאסית (59 שקלים) כוללת מוצרלה פרסקה, פרמז'ן ובזיליקום, וחובה לטעום אותה כדי להבין את איכויות הפיצה הדולצ'אית. אחת הפיצות הכי אהובות ונמכרות היא פולנטה (69 שקלים), עם קרם פולנטה עשיר, פטריות צליות (בטאבון כמובן), בצל ירוק, פרמז'ן ושמן כמהין.

העוקץ הספרדי

לרשימה הצטרפו לאחרונה גם כמה פיצות מתקדמות, מתוך כוונה לתת מענה עונתי מתחלף בהתאם לחשקי מזג האוויר וחומרי הגלם הטריים. עכשיו, כשהגשם מטפטף, תוכלו למצוא שתי פיצות לא שגרתיות ומאוד מסקרנות: "פיצה קונפי" (69 שקלים) עם שילוב יצירתי של קרם שום קונפי שנספג בשמיכת הבצק, כרישה מתקתקה מהטאבון, גבינת קממבר חריפה ושברי פקאן מסוכר שמוסיף טאצ' פריך לביס שמצליח להיות גם כייפי וגם מתוחכם. הפיצה השנייה היא ה"רומסקו" (65 שקלים), שמגיעה עם קרם פלפלים ספרדי שקורץ לטעמים החמצמצים, מוצרלה, עלי רוקט, גבינת עיזים וקראמבל לוז.

דולצ'ה פיצה
קלאסיקות איטלקיות לצד הברקות מקומיות. דולצ'ה פיצה | צילום: דוד מויאל

ארבע פסטות חדשות בתפריט, כולן מפסטה טרייה ורטבים שיטריפו את דעתכם בזכות טאץ' קטן שעושה את ההבדל ושפע חמאה שעושה את זה הרבה יותר טעים. בין המנות שאסור לפספס פפרדלה חלמונים (65 שקלים) ברוטב חמאת שרי, שעיקרה עגבניות שרי שנצלו בטאבון, עברו במסננת דקיקיה ובושלו עם לא מעט חמאה כדי לשבור את הכובד והמתיקות. מעליהן תלוליות לאבנה קרמי חמצמץ ועלי זעתר טרי שיוצרים יחדיו ביס שתרצו לאכול כל יום בחייכם. עוד יציאה מוצלחת מאזור הנוחות היא "ספגטי לימונה" (63 שקלים), כשאת הספגטי האל דנטה עוטפת ומכרבלת חמאה לימונית, נגיעות של צ'ילי גרוס, פטרוזיליה קצוץ וקראמבל אגוזי לוז.

לפני שמתפוצצים והולכים, כדאי להקדיש רגע מתוק לטירמיסו איטלקי אמיתי כמו באיטליה (55 שקלים). המבנה המגרה כולל קרם זביונה ומסקרפונה שכולו עושר ואושר, מתחתיו ביסקוטים איטלקיים שנטבלים באספרסו ברגע ההזמנה, ומעליו כמובן קקאו מריר כמיטב המסורת. זה טעים בהגזמה, וכנראה הכי טעים שתאכלו בגבולות הטירמיסו.

דולצ'ה פיצה טירמיסו
חולמים עליו בלילה. טירמיסו | צילום: דוד מויאל

מאז שינוי הקונספט לטרטוריה, דולצ'ה הפכה למוקד עלייה לכל חובבי האוכל, והמקום שפעל עד כה מתחת לרדאר זוכה לתקופת באז לא קטן בתקשורת וברשתות החברתיות. עם תפריט חדש שמזמין לארוחה איטלקית מלאה וביצוע סופר מקצועי עם טאץ' מתוחכם אך לא מתחכם - אפשר בקלות להתאהב במקום, ואחרי שחווינו על בשרנו, אנחנו יכולים להכריז בביטחון - לא משנה איפה אתם גרים, שווה להגיע אליו במיוחד.

דולצ'ה פיצה - המסגר 1, רעננה | שעות פתיחה: יום א' בין 18:00-22:30, ב'-ה' בין 12:00-22:30, שישי שבת-סגור, כשרות של צהר