בופה אינסופי ומנות שף יצירתיות: נמצא הבראנץ' הטוב בתל אביב

בופה בלתי נגמר עם הברקות שוברות שגרה, מנות עיקריות שמייצגות את היד היצירתית של השף וביסים קטנים של כמהין וקוויאר. הבראנץ' החדש במשייה הוא סיבה מעולה לקחת יום חופש מהחיים ולזלוג לעולם שכולו עונג

משייה, בראנץ'
אוממי נהדר בכל ביס. ביצי השטן במשייה | צילום: יעל רייף

גשם עדיין אין באופק, אבל ארוחות בראנץ' נהנתניות ושוות צצות כפטריות ומשבצות את תל אביב במנות מחומרי גלם יוקרתיים, מזנוני בופה שווים וחתימה של שף שאחראי על כל הטוב. המצטרפת החדשה להילולת הבראנצ'ים היא מסעדת משייה של השף גיא אריש, שידועה בבראנץ' השווה שלה, שהחודש עשה מפנה קל והפך לשווה עוד יותר עם בונוס לא מבוטל: במקום רק בשישי שבת בלבד, הוא מוגש כעת בכל ימות השבוע והשמחה גדולה.

משייה, בראנץ'
מנות יצרתיות בנגיעות יוקרה. אספרגוס בהולנדז שמרים במשייה | צילום: יעל רייף

הבופה המושקע והאינסופי עדיין שם עם מנות שוברות שגרה ועיצוב מגרה ששובר את גבולות הבופה המוכרים בעושר ובמגוון. לראייה, הנה מבחר מייצג של דברים שתשמחו לדגום ממנו: פרשנות מותאמת בוקר לסלט קיסר בדמות עלי חסות קראנצ'יות שנפרסו על צלחת, ובתוכן רוטב קיסר עז טעם ודפי ברוסקטה דקיקים שישברו פנימה ויהפכו לקרוטונים נפלאים; סלט קפרזה עם מוצרלה טרייה שמתפוצצת מעסיסיות, ברוקולי חלוט עם שלג של גבינה מלוחה; קרפצ'יו חצילים קלויים מתובל לשלמות, סשימי דג ים בשמן זית, פרוסות דקיקות של סלמון כבוש, קערת יוקרה עם קוויאר אדום מביצי סלמון ולצידן קרם פרש טרי, וגם מקלות פרמזן עם פוטנציאל התמכרות קשה.

משייה, בראנץ'
אינסוף אפשרויות יצירתיות. בופה הבראנץ' במשייה | צילום: יעל רייף

לצד כל אלו תמצאו את ההיצע המוכר אך איכותי של לחמים שווים, גבינות, דגים כבושים, נקניקים והמון ירקות ופירות, כולל פטל טרי, תותים בשרניים, אננס טרי ואפילו חמוציות טריות למתגעגעים לאירופה הקרה. כל אלה הם רק אקספוזיציה לבחירת המנה העיקרית שכוללת הארוחה, יחד עם כוס מיץ ושתיה חמה (148 שקלים לסועד), וכאן מגיע הטוויסט.

משייה, בראנץ'
קלאסיקות מבוצעות לשלמות ומנות שוברות שגרה. הבראנץ' של משייה | צילום: יעל רייף

כתבות נוספות ביאמיז:

ביצי שטן, קוויאר וכמהין

בשונה ממנות עיקריות שמפילות את הסועד בכובד ובתחושת השובע, אריש יצר בחוכמה רבה מנות מדויקות ויצירתיות ששוברות את שגרת הביצה המוכרת ומעמתות את החך עם חוויה קולינרית מרתקת. הרשימה כוללת את גרסת המשייה לאגז בנדיקט, מנת חובה שאסור לפספס ושתהפוך להערכתנו לאחת ממנות הדגל של המקום. את ההרכב הקלאסי הכבד של אגז בנדיקט מחליפה קוביית בריוש שנקלתה מכל עבר בחמאה חומה עד שהפכה זהובה ואגוזית, ומעליה ביצה רכה, וגולת הכותרת - הולנדז שמרים שהוא פצצת אוממי מטריפה בצבע שמתחרה ביופיו בטעם הנהדר.

משייה, בראנץ'
מנת דגל בהתהוות. הבנדיקט של משייה | צילום: יעל רייף

מנה נוספת שעלולים לחלום עליה בלילות שאחרי הארוחה היא וריאציית הנהנתנים להאם & צ'יז עם בריוש חמאתי קלוי לפריכות, ומעליו האם דקיק, גאודה שנמסה על הכל בכניעה ורוטב ממכר של ציר בקר עם אותו הולנדז שמרים שובב. יש גם מנות שמרניות יותר דוגמת פרוסת שיפון חמצמצה עם אבוקדו חרוך מלמעלה, ביצה רכה, שמנת של פעם ועגבניות מרוסקות, וגם רשימת ביצים לבחירה עם תוספות שוות כולל בייקון במייפל, פטריות או גאודה.

משייה, בראנץ'
רוטב ממכר ו-50 גוונים של פריכות. האם אנד צ'יז במשייה | צילום: יעל רייף

ואז מגיע הקינוח שעושה מחווה לפריז

יש גם קוקטיילים של בוקר ויינות משתנים שמתאימים לוויב ולתפריט, אבל מה שהופך את הכל להרבה יותר הרפתקני הוא אגף ה-BITES בתפריט, שמציע ביסים הרפתקניים שיכולים בקלות להפוך לארוחת טעימות קטנה וטעימה. בין המנות: ברזאולה וייסבראטן ורדרדה ודקיקה שמכינים במקום (18 שקלים); גרסת משייה לביצי השטן, שמגיעות כאן כחצאי ביצים רכות עם קרם פרש ותלולית כיפית של קוויאר חלקלק (16 שקלים); סשימי בשמן זית (22 שקלים); טרטר בקר על קרקר דקיק (24 שקלים); צלחת יפהפייה של אספרגוס עם הולנדז שמרים וגילופי כמהין (36 שקלים), ובסוף הרשימה הקינוח האהוב שקשה להאפק על לרגע שיגיע לשולחן: קרפ סוזט מסורתי ברוטב תפוזים ולצידו הר קצפת אוורירית ולא מתוקה שכל כך מחמיאה לביס (42 שקלים). כל הטוב הזה, כאמור, מוגש החל מהחודש בכל ימות השבוע סביב הבר ובחלל המסעדה, ומזמן שעה-שעתיים של נהנתנות אקספיסטית שמנמנה, מצרך חובה למזווה הנפשי של כולנו בימים אלה.

הבראנץ' של משייה - ימים ראשון - חמישי בין השעות 08:00-11:00, שישי - שבת בין 10:30-12:15 | מנדלי מוכר ספרים 5, תל אביב