משנה את תרבות הבילוי: זה המקום הכי לוהט בת"א, ויש סיבה שידברו עליו בכל הארץ

אחרי שבחודש שעבר הכריז על אויסטר ב-12 שקלים, השף גיא גמזו פותח את "הלנה", בר יין עם פינצ'וס ומונטדיטוס כמו בספרד וסן סבסטיאן. הלוקיישן לוהט, אנשי האוכל מתעלפים, ויש גם בשורה אמיתית בקשר למחיר

הלנה
פינצ'וס ומונטדיטוס שמכינים על המקום ואויסטרים על הקרח. גיא גמזו בהלנה | צילום: אפיק גבאי

אחרי שלימד את מסעדות היוקרה שאפשר למכור אויסטר ב-12 שקלים וגם להרוויח מזה, גיא גמזו עושה את זה שוב עם מקום שונה וחריג בנוף הקולינריה המקומית, שרוצה ללמד את הישראלים את תרבות הפינצו'ס הסן סבסטיאנית מבלי לרוקן להם את הכיס. "הלנה" של המסעדן המסעדן איציק חנגל, איש האלכוהול מוש בודניק והשף גיא גמזו (אריא, נונונו, בינגו בורגר ושה ויוי הדנדשה), שנפתחה השבוע סמוך לבית הלנה רובינשטיין בתל אביב, היא לא מסעדה וגם לא בר יין קלאסי, אלא ספוט נעים וכיפי לקיים בו את מצוות האפרטיבו של סאן סבסטיאן או הצ'יקטי של ונציה. הווה אומר - מנות פינצ'וס בגודל 3 ביסים לערך, עם מרכיבים מאוד שווים כמו שרימפס, שרקוטרי, וגבינות טובות, שאוכלים ליד יין או קוקטייל בקצב נינוח, כאילו אין צרות בעולם.

הלנה
תרבות בילוי שמשנה את חוקי המשחק. הלנה | צילום: ירון ברנר

מונטדיטוס, שננו את השם

בהתאם לקונספט, רגע אחרי הכניסה להלנה ששוכנת במבנה מרשים לשימור, ניצבת הוויטרינה המגרה, ובה כל הדליקטסים שאפשר להזמין לשולחן ולנשנש לצד הדרינק, כשגולת הכותרת היא מונטדיטוס, מעיין כריכון פתוח מפרוסת לחם קלויה בחמאה או שמן זית, ועליה מערום גבוה ומרשים של נקניקים, גבינות טובות, קרמים למיניהם, ממרחים וירקות. רשימת הטופינגס כוללת פטריות וקרם מנצ'גו; ריבת עגבניות, פלפל פדרון וגבינה טובה; ברזאולה שמלפפת עלים חריפים; תירס גילי צלוי בחמאה ופפריקה מעושנת; פרשוטו, וגם שרימפס צלוי על קרם שקדים וליים; במיה, ריבת משמש ופיקורינו (19 שקלים ליחידה).

הלנה
כמו בסן סבסטיאן רק עם בריזה תל אביבית. הלנה | צילום: ירון ברנר

לצידם פינצ'וס מגרים - קיסמים או שיפודונים שפותחים את התיאבון: צ'וריסו וזית; מיני סלמי, ושיפוד תמנון (8-15 שקלים ליחידה), וכמיטב המסורת של גיא גמזו - אויסטר מבראטן על קרח ב-12 שקלים עם לימון ורוטב לשליקה נעימה. ממש מעליהם נמצאים הקינוחים שמבשרים על העונג שבסוף הארוחה: פלאן ספרדי קלאסי רוטט וקרמלי כמו שפלאן צריך להיות, עוגה באסקית ועוגה באסקית שוקולד (32-40 שקלים), שמכינה עבור המקום הקונדיטורית המוכשרת נעמה שטייר.

הלנה
אלגנטיות מכל עבר. הלנה | צילום: עמית גירון

שפת האפרטיבו הסאן סבסטיאנית

אפשר לבסס ערב שלם וכיפי על המנות הקטנות שממלאות את הפה בטעמים ושלובים לא שגרתייים שמקפיצים כל יין וקוקטיל אל על, ואפשר להמשיך לחלקם הבאים בתפריט: מנות שרקוטרי וגבינות טובות, דגים נאים עם רטבים מעניינים דוגמת אחו בלנקו וענבים (68 שקלים), וקלאסיקות חמות שכיף לשתות לידן כמו שרימפס קזואלה, ספגטי בחמאת אנשובי (40 שקלים), מול מרנייר (32 שקלים) ושיפודי ג'מבו שרימפס על סלסה ורדה (45 שקלים).

הלנה
מנות שבאות בול לצד דרינק. הלנה | צילום: אפיק גבאי

אגף האלכוהול שמוביל המיקסולוג ואחד השותפים מוש בודניק, רציני לא פחות, עם 80 יינות מאזורי יין שונים שמשתלבים מושלם עם המטבח הספרדי, 15 מהם בכוסות, ויש גם שמפניה, פט נט, בירה "סאן מיגל" וסיידר "גליפט" מחבית. גולת הכותרת האלכוהולית של המקום היא תפריט המעורבבים שמדבר את שפת האפרטיבו הסאן סבסטיאנית. בהתאם, תמצאו כאן משקאות מבוססי ורמוט ושרי, ביטרים וקוקטיילים ממרכיבים מיוחדים כמו אגוזי לוז, קולד ברו, פלפל ורוד ותה שחור.

הלנה
נשנושים שפותחים את התיאבון ועוזרים לספוג אלכוהול. הלנה | צילום: אפיק גבאי

כתבות נוספות ביאמיז:

הלנה
בין המטבח האיטלקי לספרדי. ספגטי בחמאת אנשובי בהלנה | צילום: ירון ברנר

סוד הקומה השנייה

החלל היפה מחולק לכמה אזורי ישיבה: כמה שולחנות שפזורים על הרחוב ומזמנים בריזה נדיבה, בר יין רחב ונוח בקומת הכניסה שסביבו אפשר לשבת, וברחבה עצמה שולחנות עץ רגילים וגבוהים. בקומה השנייה נמצא מסתתר לאונג' קוקטיילים עם כורסאות לישיבה אינטימית, לוק ופיל של מועדון חברים ותצפית לתערוכות המתחלפות בביתן איל עופר. תפריט הקוקטיילים של הלאונג' שונה מזה של המסעדה, מגיע כמחברת שחורה עם איורים יפים, ומציע קוקטיילים קלאסיים על בסיס שרי לצד משקאות סיגניצ'ר יצירתיים ומשקאות ניו אייג', שהם וריאציות מודרניות על קלאסיקות.

הלנה
ספוט מושלם לערב כיפי בכל הרכב אפשרי. הלנה | צילום: אפיק גבאי

"החזון שלנו הוא מקום שמח, תוסס וכיפי.  מקום שיש בו המולה ומנות טאפאס שעוברות מעל ראשם של האורחים שעומדים בצפיפות בחלל עם דרינק ביד ומתחככים זה בזה", מספר גמזו על אופיה של הלנה. אחרי שבוע של הרצה שקטה, אינספור סטוריז של אנשי אוכל שהתעלפו מהקונפסט המרענן שמחבר בן בין ספרד לאיטליה, יש מצב שגמזו ושותפו הנחיתו כאן את הסנונית החלוצית שמבשרת עעל תחילתו של טרנד קולינרי מבורך.

הלנה - שד' תרס"ט 6, תל אביב | ראשון עד שבת בין 18.00-24.00