הטריק הגאוני של בן אנד ג'ריס ותחליף הבשר שגרם לנו להתאהב

2 טעמי גלידה חדשים שיגרמו לכם להתנהג בחוסר אחריות, חטיף שוקולד ותיק שנולד מחדש כפרלין יוקרתי, וגם חלב טבעוני שיוצר ענני קצף חורפיים. מדור הצרכנות מתכונן לחורף

1yizsm
טעמי בצק העוגיות החדשים של בן אנד ג'ריס | צילום: יח"צ

טעמי ה-CORE החדשים של בן אנד ג'ריס


מכירים את זה שאתם מרחיקים מעצמכם בכוח פיינט גלידה כדי לא להתפתות, ואז מחזירים לעוד כפית קטנטנה ומרחיקים שוב ומחזירים וחוזר חלילה עד שנשארת בפיינט פחות שלולית מיותמת ועצובה? הטעמים החדשים של בן אנד ג'ריס הולכים לגרום לכם להתנהג באותה מחזוריות מתישה. האשם הוא כנראה ה-core, אותה ליבת בצק שנמצאת במרכז הפיינט, מוקפת גלידה מכל צדדיה ומזמנת חפירה איטית ומענגת במטרה להעמיס על הכפית את כל מה שיש לקופסת הקרטון להציע.

2 הטעמים החדשים בסדרה מוקדשים לעוגיות בצורתם הטרום אפוייה, קרי - בצק עוגיות רך ומתוק. chocolate chip cookie dough core היא גלידת שמנת בטעם עוגיות חלב עם חתיכות פאדג', ובאמצע ליבת בצק עוגיות לא אפוי, מה שמבטיח מרקם בצקי רך ומתמסר המוקף בגלידה ונילית שמזכירה בטעמה עוגיה שנטבלה בחלב. צ'אנקי פאדג' שוקולדי שמשובצים בגלידה מעניקים פריכות כיפית ששוברת את השמנתיות העדינה. ובאשר לליבת בצק העוגיות: היא ממכרת קצת יותר מקראק בזכות מרקם בצקי גס עם גבישי סוכר שנגרסים בין השיניים בפריכות והופכים את מלאכת הפסקת הבליסה לבלתי אפשרית בעליל. למעשה, נמליץ בחום שתמנו מראש מבוגר אחראי שיקח מכם את הגלידה קצת לפני שתסיימו את הפיינט.

Wake & Not Bake מתוחכמת יותר ומורכבת מהשילוב הלא הגיוני הבא: חצי גלידת וניל עם עוגיות חמאת בוטנים, חצי גלידת חמאת בוטנים עם חתיכות פאדג' ובאמצע ליבת בצק עוגיות שוקולד צ'יפס לא אפוי. למרות שכל מרכיב בנפרד עושה נעים בפה, מדובר לטעמנו בעומס יתר של טעמים ומרקמים, אם כי לא היינו מתנגדים לחסל את הליבה כך סתם בפני עצמה בזכות מרקמה הגס מאוד והלא מתחנף. לסיכום: אנחנו עדיין מחכים למבוגר אחראי שיחביא מאיתנו את הגלידה והשלכותיה על המשקל.

גלידות CORE של בן אנד ג'ריס - 25.90 שקלים לפיינט במשקל 500 מ"ל. להשיג ברשתות השיווק ובחנויות המפעל

1yjpjc
מומלץ בחום להחביא מעצמכם. טעמי הקור החדשים של בן אנד ג'ריס | צילום: יח''צ

פרליני רבע לשבע מוס 


בואו נסכים על דבר אחד: אין בעולם אדם אחד שלא אוהב את חטיף השוקולד רבע לשבע. אחרי הכל, איך אפשר להתנגד לשילוב בין וופל דקיק ופציח לקרם שוקולדי רך ומתמסר? אחרי שהסכמנו על המוסכם מאליו אפשר לעבור לחידוש. לרגל החורף ודיכאון הקורונה השיקו בשטראוס-עלית מהדורה אצילית של אותו חטיף, שהפעם מגיע בצורת פרלין יוקרתי וממולא במוס שוקולד, אגוזים או חלבה.

נתחיל בעניין הגודל או יותר נכון הקוטן - אצילי או לא, מדובר בפרלין קטן משמעותית מאחיו הוותיק. למרות שבהתחלה זה קצת מטריד, ביס ראשון ומבינים את הרציונל: כמה קטן, ככה מרוכז. כל פרלין מורכב מכמה שכבות וופליות-שוקולדיות שמתחילות בציפוי שוקולד חלב עדין, ובתוכו שכבת וופל ממולא במוס חלבי עשיר וקטיפתי. על פניו נשמע בון טון, וחלק מאיתנו בהחלט גרגרו בעוצמה תוך שיבוח הפרלין העשיר. אחרים דווקא טענו שמדובר בפינוק כבד ועמוס מדי, כזה שלא ממש מאפשר ליהנות ממנו עקב עומס מוס שמשתלט על כל חלקת וופל טובה. הקונצנזוס הגיע ברגע בו טעמנו את פרלין החלבה, שהרגיש כמו הגרסה המדוייקת של חלבה לו הייתה נולדת כקרם: מתוק, שומשומי במידה, קטיפתי ואוורירי במקומות הנכונים. את מוס האגוזים והשוקולד שהיו הרבה יותר כבדים,חלק חיבבו ואחרים פחות עקב עומס מרקמים. בין כך ובין כך מדובר ביופי של טוויסט יצירתי ומקורי לחטיף הוותיק, שמביא לאקסטרים את רמת הפינוק שאפשר להגיע אליה בביס אחד.

רבע לשבע מוס של עלית - 12-15 שקלים, להשיג ברשתות השיווק

Cyknzr
רבע לשבע מוס של שטראוס עלית | צילום: יחצ שטראוס

שווארמה מן הצומח של שופרסל 


בחודשים האחרונים שוק תחליפי הבשר שוקק ופורה. רק לפני רגע טעמנו את הגרסה הציונית לביונד מיט, והנה הושק לו מותג חלבון מן הצומח חדש של שופרסל (בשיתוף חברת VEGA), המציע תבשילים קפואים מן הצומח המוכנים לחימום ויכולים לשמש ארוחה בפני עצמם או כבסיס להכנת מבחר מנות. 4 תבשילים בסדרה: רוטב בולונז על בסיס חלבון סויה ועגבניות; תבשיל בסגנון אסייתי; טחון מזרחי מן הצומח שיכול לתפקד על תקן עראייס או קציצות, וגם ושווארמה מן הצומח - כולם מבוססים על פולי סויה שאינם מהונדסים גנטית.

אנחנו טעמנו את נתחי השווארמה, שבאופן מפתיע התגלו כמאוד דומים לשווארמה אמיתית, אבל מהזן האיכותי. התיבול עדין ולא גס כמו שבדרך כלל עושים בניסיון להסתיר את הטעם הצמחי, המרקם רך ומתמסר, ואם מזלפים מעל טחינה וקצת עמבה ודוחפים הכל לפיתה - אפשר לעצום עיניים ולדמיין שאתם בשווארמיה. בנוסף, המוצר חלבוני מאוד, כך שבתום הבליסה אין את כאב הבטן שמתלווה בדרך כלל למוצרים כאלה המבוססים על חלבון חיטה. כל חבילה מספיקה ל-3 מנות קטנות או 2 בינוניות, ואם מוסיפים בצד מנת פחמימה, מדובר בארוחה מנצחת ומשביעה בכלום עבודה.

תחליפי בשר מן הצומח של שופרסל - 24.90 שקלים לאריזת במשקל 450 גרם, להשיג ברשת שופרסל

Qwqxvb
שווארמה מן הצומח של שופרסל | צילום: יח''צ שופרסל

משקאות אלפרו בריסטה


אחד הדברים הכי מבאסים בחלב מן הצומח הוא עניין הקפה ההפוך - מוצר חובה לעונה זו של השנה. רוב החלבים המופקים מסויה, אורז, שקדים או שיבולת שועל, לא מפיקים את אותו קצף אוורירי מפנק שמככב כענן מעל הקפה, וגרוע מכך - חלקם נוטים להתפרק במגע על המשקה החם ולמלא את הספל במשקעים חסרי חן. ראו באלפרו את הפוטנציאל לעתיד טוב יותר ויצאו עם סדרת משקאות בריסטה על בסיס סויה, שקדים או שיבולת שועל, שמתאימים להקצפה חמה או קרה במכונת קפה ביתית.

מתוך 3 הטעמים, חלב הסויה הפיק את עננת הקצף המרשימה והטעימה ביותר: גבוהה, סמיכה, יציבה ולא שוקעת לתוך הקפה אלא מקשטת אותו באלגנטיות. גם שוקו חורף מפנק שהכנו מחלב הסויה התנהג ממש יפה וסיפק בשמחה את הילדים שאפילו לא שמו לב שמדובר בחלב מסוג אחר. חלב השקדים ושיבולת השועל התנהגו פחות יפה בכל הנוגע להקצפה, והפיקו שכבה דקה של בועות, שנעלמו וקרסו לעצמם במגע ראשון בכפית. גם הטעם היה יותר אגוזי ופחות חלבי ונייטרלי ולכן גם לא צלח את מבחן השוקו. בין כך ובין כך מדובר באחלה אופציה לרקיחת משקאות חורף מהזן המפנק, שחוסך את הצורך להתפשר על קפה עתיר משקעים מבאסים.

אלפרו בריסטה - 11-14 שקלים, להשיג ברשתות השיווק

Gjywkv
משקאות אלפרו בריסטה | צילום: יחצ שטראוס

שמן זית מזן קורנייקי של זיתא


שמן זית מזן קורנייקי הוא מסוג שמני הזית למיטיבי לסת: או שאוהבים מאוד או שנרתעים מהניחוח הירוק המודגש, המרירות המאפיינת והחרפרפות שמגיעה ברקע וממלאת את הפה. אנחנו משתייכים למעריצי הזן היווני ומתים על התיבול שמעניק השמן למזון לצד השומניות הנעימה. לאחרונה השיקה זיתא שמן זית חדש מזן קורנייקי, שמגיע בבקבוק עם פיה קופצת שמאפשרת מזיגה הדרגתית ומדודה של השמן למחבת או לקערת הסלט.

ניסנו את השמן בגרסה חמה וקרה: שידכנו לדג עם לימון, טימין ושום והכנסנו לצלייה קצרה בתנור. התוצאה הייתה נהדרת: שומניות בעלת גוף נעים, ניחוח ירוק ומרענן ומרירות קלה ברקע שהלכה מצוין עם הדג. כתוספת לסלט חיבבנו את הקורניקי אף יותר בזכות תיבול ממשי ותווי טעם נוכחים ששידרגו את הסלט והוסיפו לו אופי של ממש. חשוב לקחת בחשבון שזן הקורנייקי פחות יתאים לטיגון בשל טעמו העשבוני, אך בכל הנוגע לתיבול וצליית ירקות ודגים, מדובר ביופי של מוצר. חוץ מזה, אהבנו את הבקבוק הכהה ששומר על טריותו לאורך זמן, וגם את הפיה שעוזרת לא להפריז בכמות השמן.

שמן זית מזן קורנייקי של זיתא - 39 שקלים ל- 750 מ"ל, להשיג ברשתות השיווק

Z Gexv
שמן זית מזן קורנייקי של זיתא | צילום: יחצ