הגרסה הישראלית של ביונד מיט ועוד 2 מוצרים טבעוניים שחייבים להכיר

המבורגר טבעוני שמבטיח להרגיש כמו בשר, חטיפים ממכרים בלי קנס קלורי וטופו שיגרום לשונאי הטופו להתחנן לעוד. טבעונים מתחילים או ותיקים? הכתבה הזו בשבילכם

זמן צפייה: 08:26

סנסשיונל בורגר של טבעול


עם 1000% ציפיות והתרגשות הושק בתחילת החודש בישראל הסנסשיונל בורגר של "טבעול", המבורגר טבעוני שמבטיח להתנהג ולהרגיש כמו בשר אמיתי, כך לפחות על פי המפרט הטכני המבטיח. בשלב זה הושק ההמבורגר, ובקרוב יצטרף אליו סנסשיונל טחון, ממנו אפשר להכין קציצות, ממולאים ולמעשה כל מה שאפשר להכין מבשר טחון אמיתי. 29.90 שקלים עולות 2 קציצות במשקל 226 גרם לשתיהן, סכום לא זול בהתחשב בשאר תחליפי החלבון שאפשר למצוא במרכולים. האם הבשורה החדשה תשמוט את הקרקע תחת רגלינו בקטע משמח וממכר? טעמנו.

נתחיל במראה שבהחלט מזכיר בשר אמיתי, כולל צ'אנקים של "בשר" טחון ואדמומיות שמגיעה מצבעי מאכל טבעיים דוגמת אבקת סלק ורכז רימונים. עד כאן אנחנו מרוצים. חבל שרגע אחרי הביס מתגלה ההבדל האמיתי בין הסנסשיונל החדש לביונד מיט: בעוד הביונד מבוסס על חלבון אפונה, הסנסשיונל עשוי ברובו מחלבון סויה וחיטה, מרכיבים מוכרים שלא מבדלים את טעמו מכל מוצר טבעוני שהוציאה טבעול בשנים האחרונות, עם נוכחות חזקה של טעם "סוייתי" מוכר וכבד ושום דמיון לבשר.

המרקם, לעומת זאת, ממש אחלה - גס, צ'אנקי ושומני במידה מהנה, ולא פחות חשוב - הולך טוב בלחמנייה או סתם ככה בצלחת עם מלא קטשופ בצד. הבעיה מתחילה 10 דקות אחרי הבליסה, אז חווה הבטן כבדות אדירה וגל עייפות מציף את רמ"ח האיברים. ואם לסכם ב-ח"י מילים: מרקם עסיסי ומענג שעושה אחלה ביס, ומתפספס על ידי טעם כבד ומיושן שלא מביא עימו שום בשורה משמעותית.

סנסשיונל בורגר של טבעול - 29.90 שקלים ל-2 קציצות, להשיג ברשתות השיווק

Ulwdma
מראה מפתה וחדשני, טעם מוכר של המבורגר סויה | צילום: ארז בן שחר סטודיו מר

טופו חומוס של ויילר


הדבר הכי מבאס בטופו סויה מסורתי הוא שלא משנה מה תעשו איתו, המרקם כמעט תמיד ישאר קלקרי ורטוב. חוץ מציפוי בפנקו או פירורי לחם וטיגון עד פריכות, כמעט תמיד ירגיש הטופו בפה כמו שהרגיש לפני בישול - ולא משנה אילו תבלינים ורטבים תערמו מעליו. זאת הסיבה שחיבבנו עמוקות את טופו החומוס החדש, שגם לפני הבישול הצטיין במרקם קשה ודחוס יותר, כזה שהיינו מכנים "נגיס" לו היינו אחד משופטי "משחקי השף". אותה דחיסות ונקשות מאפשר תלפורר אותו לפירורי בולונז, לבצוע אותו למרקם צ'אנקי שמזכיר שווארמה, וגם לפרוס לפרוסות עבות ולהטביע במרינדה נבחרת. למעשה, כמעט כל מה שעשינו לו עבד ממש טוב, אך בתואר "המצטיין" זכה דווקא המתכון הבורמזי לרוטב בוטנים, סויה וג'ינג'ר שמופיע על גבי האריזה. 7 דקות לקח לנו להכין אותו ועוד 3 דקות להזהיב את פרוסות הטופו במחבת ולשדך בין השניים לכדי אחלה ביס. דוז פוואה קיבל אצלנו הטופו עם האופי שמותיר את אחיו העשוי מסויה אי שם בשנות התשעים.

טופו חומוס של משק ויילר - 10-13.90 שקלים לאריזה של 300 גרם, להשיג ברשתות השיווק

Snehcd
מרקם כיפי ונגיס. טופו חומוס של משק ויילר | צילום: משק ויילר

חטיפי "מושלשים" של פרי


פייר, כשקראנו על האריזה את המפרט הטכני "מרכיבים טבעיים בלבד, ללא תוספת סוכר, ללא חומרים משמרים, ללא גלוטן, טבעוני", הכנו את עצמנו לנשנוש בטעם ובמרקם של מספוא. תאשימו אותנו עד מחר, אבל על גופנו העגלגל למדנו שאם אין בזה מלא מלח, סוכר ומרכיבים מתועשים - זה כנראה ירגיש כמו פשרה לתקופת הדיאטה. אז חשבנו. חטיפי המשולשים שעונים משום מה לשם "מושלשים" - כנראה טייק אוף על המילה מושלמים - הם נשנוש לא רע בכלל. הצורה כיפית מאוד לנגיסה, המרקם דקיק ופריך בקטע מענג, עם עוד כמה מרכיבים פריכים דוגמת ירקות מיובשים או אורז שחור שמנקדים את המשולש ומעניקים עוד מרקמים קראנצ'יים באותו ביס.

3 טעמים הושקו לעת עתה: חטיף תפוח אדמה וירקות, חטיף תירס וכורכום, וחטיף אורז שחור - מתוכם אהבנו במיוחד את תפוח האדמה והירקות בזכות אפונים פריכים שהוסיפו טעם מתקתק ופריכות כיפית. גם התירס והכורכום סיפקו יפה את הקרייבינג הנשנושי והתחבבו מאוד על הילדים. חוץ מהטעם המוצלח והמרקם המזמין נשנוש, הכי שימחה אותנו הבשורה הקלורית: בכל שקית יש 100-107 קלוריות, כך שאפשר לנשנש ולכרסם בלי טיפת רגשות אשם, ואותנו אישית זה עושה מאושרים.

חטיפי מושלשים של פרי - 5.90 שקלים לאריזה של 25 גרם, להשיג ברשתות השיווק

5.90
יופי של פתרון נשנושי. חטיפי פרי | צילום: אפרת אשל