פסטל דה נאטה, שננו את השם: ההתמכרות מפורטוגל מגיעה לישראל

וגם: מסעדת בשרים חדשה בצפון, מעדניית גבינות באווירה חו"לית, ובראנץ' חדש לתושבי השרון. חדשות האוכל נערכות לסופ"ש

פאסטל דה נאטה
כב רלא צריך לטוס לפורטוגל בשבילו. פאסטל דה נאטה | צילום: תמוז רחמן

המאפה הפורטוגזי הממכר נוחת בישראל | פאסטל דה נאטה בשואורום

כאילו השואורום בייקהאוס לא הגזימה מספיק עם קולקציית הפחמימות הפתייניות שלה, השבוע הושקה בבייקרי קולקציה חדשה שמוקדשת למאפה הפורטוגזי המפורסם "פסטל דה נאטה". אם טרם התוודעתם לתופעה הממכרת, מדובר במאפה הלאומי של פורטוגל, שמחבר בין בצק עלים קריספי למילוי קרם וניל עשיר שנאפה קצרות ויוצא מהתנור קרמי ומעט פריך בחלקו העליון. בקולקציה תמצאו 4 גרסאות של מאפה הדגל: הגרסה הקלאסית במילוי קרם וניל עשיר שרגע לפני ההגשה מאובק בקינמון כפי שנהוג בפורטוגל; פסטל דה נאטה במילוי שוקולד קטיפתי נמס; פסטל דה נאטה עם פירות יער, וגרסה שובבה ומצוינת במילוי קרם קרמל מלוח.

פאסטל דה נאטה
ההתמכרות החדשה שלכם. פאסטל דה נאטה | צילום: טל עוז

את המאפים אפשר לרכוש כבודדים (10 שקלים ליחידה) או במארז יפהפה שמעוצב בהשראת האדריכלות הפורטוגלית שמאופיינת בצבעי כחול-לבן עם דוגמאות פסיפס סימטריות (60 שקלים ל-6 יחידות). ואם לא יוצא לכם להזדמן לאחד הסניפים, המארז נמכר גם במשלוחים.

פאסטל דה נאטה - להשיג בסניפי שואורום בייקהאוס ובמשלוחים

בוקר טוב לתושבי השרון | בראנץ' חדש בשוקרייה

בשורות טובות לתושבי הוד השרון, כפר סבא והסביבה - יש לכם בראנץ' חדש קרוב לבית, והוא ממש מעולה. עם פתיחת העונה החמה, מכריזה מסעדת השוק מהוד השרון על השקת ארוחת בוהריים חדשה שמוקדשת למנות קיץ קלילות עם דגש על כבוש ומעושן. הבראנץ' החדש שיוגש בימי שישי יורכב ממנות שוק שיחברו לפחמימות לוהטות מתנור הפחמים שמוצב בלב המטבח ואחראי על טעמי הפחם העוצמתיים שמאפניינים את האוכל. בין המנות: פוקצ‘ה מתנור הגחלים עם עלי לפת כבושים, תרד, ביצי עין ואבן יוגורט (51 שקלים); אגז בנדיקט קלאסי עם בייקון טלה והולנדייז (63 שקלים) או בנדיקט יווני עם סלמון מעושן, יוגורט יווני, הולנדייז ואספרגוס (59 שקלים); שקשוקה עם יוגורט יווני וחלה קריספית (63 שקלים) וגם מסבחה נהדרת שמוגשת עם פיתות לוהטות וטורשי מסורתי (29 שקלים).

שוקרייה
מקום להגשים בו תאוות של בוקר. בראנץ' בשוקרייה | צילום: גיל אבירם

לצד המנות הרציניות יש גם מנות קטנות יותר לפתיחת שולחן, דוגמת גרבלקס או דג ים בכבישה ביתית (29 שקלים); ציזיקי (25 שקלים); עלי גפן (25 שקלים) ומבחר ביצים לבחירה. רוב המנות של השף ניר שלמור יוצאות מתנור הפחמים, ומאופיינים בטעמי חריכה עוצמתיים, ולכל אחת מהן מתלווה טאץ' אישי אותנטי. את הלחמא בעג'ין, לדוגמה, מכין שלמור מבצק ממתכון של סבתא סורית של חבר, את אבן היוגורט שמתבלת את המנות מביא שלמור מהצפון, ואם תתקרבו לבר תגלו שפינג'אן הקפה מתבשל בחול לוהט כמיטב המסורת. את הבראנץ' מלווים דרינקים קלילים שמתאימים לשעות הבוקר, דוגמת קמפרי תפוזים, אפרול שפריץ ומימוזה (32 שקלים) וגם מבחר אניסים להרמת המורל.

שוקרייה - דרך רמתיים 18 הוד השרון | 077-5328604 | הבראנץ' מוגש בימי שישי בין השעות 10.00-15.00

מעדניה ומסעדת בשרים חדשה בצפון | פורטר האוס בנוף גליל

מעדנייה פתיינית עם בשר, דגים, גבינות ואלכוהול משובח, ועכשיו גם מסעדת בשרים צמודה שתגרום לקרניבורים לגרגר בעוצמה. הכירו את "פורטר האוס" בנוף גליל, מסעדת בשרים בסגנון סטייק האוס קלאסי בניצוחו של השף המוביל דוד אלמקייס (לשעבר, דוד ויוסף), שמוקדשת לנתחי בשר מוכרים יותר ופחות, לצד מנות מהמטבח הים תיכוני. פורטר האוס בבעלות רשת חינאווי Wine & More, ממוקמת במתחם קולינרי גדול שכוללת חנות יין ומשקאות אלכוהוליים, קצביית פרימיום, מעדנייה, חדר יישון בשרים, חדר יישון יינות, חדר סיגרים ומעדניית גבינות מהארץ והעולם, נקניקים ופירות ים.

פורטר האוס
קרניבורים יגרגרו בעוצמה. מסעדת פורטר האוס | צילום: איליה מלינקוב

בהתאם, התפריט מבוסס ברובו על בשר שמגיע מהקצביה הצמודה במעדניה, וכולל בין היתר נתחי ואגיו שעברו יישון מבוקר, והבלחות "פיוז'ן" מהמטבח הערבי. בין המנות: סיגר גבינות בשילוב קרפצ'ו בקר (64 שקלים); טרטר ואגיו (79 שקלים); פיקניה על גחלים ( 79 שקלים); מרגז וכרוב צלוי בפחם ( 68 שקלים), וגם נתחים מיוחדים על הגריל כמו T BONE טלה (99 שקלים) אנטריקוט ואגיו 300 גרם ( 210 שקלים) ואנטריקוט בלאק אנגוס במשקל 300 גרם (139 שקלים).

פורטר האוס - שדרות מעלה יצחק 3, נוף הגליל | טלפון: 077-5003626