קפה נאפו: לאיטלקית המעולה מרמת החייל ונתניה נולדה אחות קטנה

פיצות מעולות, פסטות בעבודת יד ומנות בראסרי מוקפדות שזורקות ישירות לאירופה. קריית אונו מתחדשת בספוט קולינרי לוהט שמחבר בין איטליה, ניו יורק וצרפת

פיצה, קפה נאפו
בצק אוורירי שתפח במשך 3 ימים. פיצה פונגי בקפה נאפו | צילום: גל זהבי

אזור בקעת אונו לוהט מתמיד, לפחות מבחינה קולינרית. אחרי הפתיחה המשמחת של דליקטסן בגני תקווה והגעתה של האימפריה היוונית גרקו לאזור, הגיעה תורו של המטבח האיטלקי לעלות לבקעה עם מסעדה נחשקת שעונה על מגוון תאוות וחשקים, ו-2 אחיות בוגרות שכבר ביססו את מעמדן: האחת היא פומו מרמת החייל, והשנייה היא בר איטליה מנתניה.

קפה נאפו, טרטר דג ים
מנות אלגנטיות שכיף לחלוק. טרטר דג ים | צילום: שירן כהן שי

כעת מושקת לאוויר העולם קפה נאפו - מסעדה איטלקית עם אופי קצת שונה. בשונה מפומו ובר איטליה שמתמקדות במטבח איטלקי קלאסי עם פסטות, פיצות, דגים ופירות ים, נאפו היא אלגנטית ויוקרתית יותר, עם תפריט איטלקי שכולל את כל הקלאסיקות, וזליגה משמחת למחוזות דגים נאים, הרבה פירות ים, ומנות קטנות שכיף לחלוק עם דרינק בצד סביב שולחן או על הבר הרחב.

ספגטיני סרטנים, קפה נאפו
מנת דגל בהתהוות. ספגטיני סרטנים ושרימפס | צילום: שירן כהן שי

כתבות נוספות ביאמיז:

המקום

כבר בכניסה למקום המאוד מפתיע ששוכן בלב שכונת מגורים בקריית אונו ממש מול גרקו החדשה, מבינים שהכל כאן פיין: האווירה, המוזיקה, תפריט הקוקטיילים המסקרן, הבר שמזמין ישיבה שיכורה, והעיצוב הכל כך נעים לעין, עם צבעי עץ בגוונים שונים, גופי תאורה מרשימים וטאבון שפונה למסעדה ומושך את העין. התחושה הכללית היא של בראסרי מואר, כשתריסי העץ יוצרים הפרדה חכמה מהרחוב וזורקים לאיזה יעד אירופאי נחשק. כדי להכיל את כל הטוב הזה, שווה לפזול לרשימת הקוקטיילים ולהתלבט בין נגרוני ביפיטר, קמפרי, מרטיני רוסו ותפוז (52 שקלים); פיימונטה הנדריקס עם בלוגה, פסיפלורה, ליקר ליצ'י, נקטר אננס, מיץ לימון ומי טוניק (59 שקלים) או ג'ורג'יו מרטיני ג'ין עם מרטיני דריי, סירופ מלפפון, סירופ אבטיח, למונגראס, מיץ לימון וטוניק (58 שקלים).

קפה נאפו
בראסרי שפגש מטבח איטלקי. פילה בקר בקפה נאפו | צילום: שירן כהן שי

מה אוכלים

על האוכל אמון השף שחר ברנע, שיצר תפריט איטלקי עם חיבה לדגים ופירות ים, לצד מנות בראסרי דוגמת פילה בקר והמבורגר צרפתי משודרג. באגף הראשונות מנות קלילות לזלילה אישית או חלוקה, בהן טרטר בקר צלפים שאלוט, כוסברה, פאף ריזוטו, צ'ילי ואיולי כמהין (72 שקלים); קציפת תירס עם פטריות, חמאה, מרווה וטוויל פרמז'ן (68 שקלים) או צלחת מרשימה עם סלמון, אינטיאס וטונה שמצולחתים יפה על קרח (122 שקלים).

בהמשך התפריט רשימה יפה של פיצות מבצק קליל ואוורירי שעובר תפיחה סבלנית בת 3 ימים להעמקת הטעם והקללת המרקם. אחרי הפיצות מגיעות הפסטות, שמעוררות לא מעט לבטים בזכות רטבים מגרים ותוספות פתייניות. הרשימה כוללת ספגטי סרטנים ושרימפס עם חמאה, צ'ילי ולימון (104 שקלים); פטוצ'יני כמהין עם חמאה, מחית כמהין ופרמז'ן (86 שקלים), וטורטליני גבינות עם ריקוטה, תרד, פקוריני ורוטב חמאת עגבניות (90 שקלים).

קפה נאפו
מקום שכולו פיין. מנת בוראטה בקפה נאפו | צילום: שירן כהן שי

באגף העיקריות תמצאו מנות גדולות ורציניות יותר דוגמת פילה בקר ברוטב דמי גלאס עם טורטליני קונפי בצל (188 שקלים); המבורגר עם מח עצם, בריוש, תפוחי אדמה ויין אדום (88 שקלים), וגם לברק שלם עם יין לבן, חמאה, תפוחי אדמה, עגבניות וזיתי קלמטה (144 שקלים). לאורך התפריט תמצאו גם מנות דגל של פומו ובר איטליה, ביניהן פיצה רומנו מוצרלה עם עגבניות, ארטישוק, בצל סגול, זיתי קלמטה, אורגנו וגבינת צאן; ברוסקטה טונה עם כוסברה, עגבניות שרי, צלפים ואיולי דה פפרצ'ינו, וגם מנה ראשונה נחשקת שהיא למעשה סלט גדול שכיף לחלוק: בוראטה עם ארטישוק, עגבניות שרי, זיתי קלמטה, בזיליקום ובלסמי.

קפה נאפו
בצקים אלסטיים בעבודת יד. טרטליני דה ויטלו | צילום: גל זהבי

סיום מתוק

מתישהו תצטרכו לקבל עוד קצת החלטות, וזה יקרה במעמד ליטוף הבטן וסוגיית הקינוחים. נחסוך לכם התלבטויות קשות בין מילפיי, עוגת שוקולד פאדג' ופרלינה או קינוח לימון וקראנץ' שוקולד לבן, ונפנה ישירות לקוני ג'לאטו (50 שקלים) - צלחת יפה ועליה גלידוניות ביתיות בכמה טעמים מסקרנים: מלבי, חלבה, דובדבן וגם שוקולד מריר. מדובר בביס קטן קר ומרענן שסוגר יופי את הצורך במתוק בלי טיפת תחושת כובד או חרטה.

קפה נאפו - רחוב הדובדבן, קריית אונו