טעימות, משביעות ומזינות את הגוף: 3 מנות חובה לסעודה המפסקת

בין אם אתם מעדיפים תבשיל קציצות עשיר, מרק מנחם או פשטידה, תכנון חכם של הסעודה המפסקת יכין את הגוף לצום ויעזור לכם לשמור על אנרגיה ושובע לאורך זמן. הנה 3 מתכונים למנות שחובה לכלול על השולחן

קציצות עוף וטחינה
עסיסיות ורכות נעימה בכל ביס. קציצות עוף וטחינה | צילום: שירן כהן שי

לא משנה כמה שנים אתם צמים, צום הוא אף פעם לא דבר קל ופשוט לנפש או לגוף. כדי להיכנס לצום בגוף בריא, נינוח ושבע, אך לא מפוצץ וכבד, יש כמה דברים שאפשר לעשות כדי להקל על הגוף שלנו.

ראשית, הקפידו לאכול  ארוחה מבושלת שמורכבת מפחמימות, חלבון והרבה ירק - הסיבים התזונתיים שמצויין בירקות וירוקים הם אלה שאחראיים לתחושת השובע הממושכת שמקלה על הצום.

בנוסף, כשבוחרים בפחמימות, העדיפו תמיד פחמימות מלאות שמתפרקות לאט בגוף כמו אורז מלא, קוסקוס מלא, ולצידן חלבון כמו עוף, צלי בקר או טופו - את כולם הקפידו לתבל במינימום תבלינים כדי לא לעורר מיצי קיבה או לגרום לצרבת.

ואחרון חביב, כדי לא ליצור עומס על מערכת העיכול, חשוב שעיקר הארוחה יוקדש לירקות מבושלים וחלבון, ולצידם ניתן לאכול סלט קטן, ולהקפיד לשתות הרבה מים. מתבלטים מה להכין? קבלו כמה מנות משביעות ובריאות שיעזרו לכם להכין את הגוף לארוחה מפסקת נכונה. הנה כמה מתכונים שיתאימו כארוחה מפסקת מאוזנת ובריאה, שתסייע לכם להיכנס לצום יום כיפור בגוף חסון, שבע ונינוח.

כתבות נוספות ביאמיז:

מרק עוף 100% בריאות של רותי ברודו

יש מרק עוף, ויש את מרק העוף האגדי של רותי ברודו, שהוא סיר מלא בכל טוב עם תיבול עדין שמשאיר את הפוקוס לעוף ולטעמי השורשים והירקות. יש בו עוף, גרונות הודו למקסימום טעם ובריאות, והמון ירוקים שממלאים את הגוף בסיבים תזונתיים שמקלים על העיכול ומשרים שובע ממושך. למתכון המלא - לחצו כאן.

מרק עוף של רותי ברודו
הפנצילין היהודי. מרק עוף של רותי ברודו | צילום: עידית בן עוליאל

קציצות עוף וטחינה עשירות בחלבון ובסידן

קציצות עוף מלאות חלבון ברוטב סמיך ומענג של בצלים מקורמלים. טחינה גולמית שמוסיפים לתערובת הבשר תורמת לקציצות רכות מטריפה וטעם נפלא יחד עם כמות מכובדת של סידן. בארוחה המפסקת, הגישו לצד אורז או תפוחי אדמה, ודאגו לכמות כפולה שתספיק גם לשבירת הצום. למתכון המלא - לחצו כאן.

קציצות עוף וטחינה
עסיסיות ורכות נעימה בכל ביס. קציצות עוף וטחינה | צילום: שירן כהן שי

מחאמר (פשטידת ביצים ותפו"א) מלאת חלבון

כל מה שטעים ומשביע בתוך פשטידה אחת גבוהה, טעימה ומרשימה עם ביצים, תפוחי אדמה והמון ירק. אתי אביטל מלמדת איך להכין מעקודה/ מחאמר מסורתית שתספיק לכל המשפחה. התוצאה משביעה, מרגיעה את הבטן ומתאימה לבני נוער ומבוגרים כאחד. למתכון המלא - לחצו כאן.

מעקודה, מחאמר
רכות ממכרת. מחאמר | צילום: אתי אביטל