מתוקות מדבש: העוגות הכי טובות לראש השנה 2021

מדוביק רוסית שהפכה לטרנד ישראלי לוהט, בריוש במילוי קרם פקאן, כנאפה דבש-פיסטוק, וטארט תאנים שמחבר בין כל מה שטעים בעולם. טעמנו עשרות ובחרנו: אלו עוגות הדבש הכי טובות לראש השנה

 Vc
אוהב קור. טארט בצק פריך עם תאנים של מימי ונונו | צילום: גיא חמוי

טארט תאנים ורימונים | MIMI


תאנים הן סיכון. אם הן בשיאן הן עסיסיות ומתוקות ברמות של כלה. אם הן קצת מבוגרות, הן ישר משתנמכות לכדי שינמוך העשור. אלו שציפו את הטארט המלכותי של MIMI היו כל כך בשיאן, שכל העוגה הרוויחה מהן, וזה עוד לפני שהפה פגש את שאר המרכיבים. חוץ מזה שמדובר בעוגה יפהפייה שתענוג להניח על השולחן ואז לסנן בשקט "קניתי לבד" ולהימלט למטבח, טארט התאנים הוא עונג טהור בזכות טעמים נהדרים של שקדים, שמהווים יחד עם פטיסייר הווניל את המילוי הקטיפתי שכל כך נעים וטעים בפה. התאנים המתוקות מקבלות בוסט מזיגוג הדבש ומשתלבות נהדר עם קרם השקדים והתחתית הפריכה בלי להיות פצצת מתיקות, וזה פשוט נהדר. ואם זה לא מספיק - קוביות מרמלדת רימונים מוסיפה מרקם כיפי ומראה חגיגי של אבני חן מנצנצות.

טארט תאנים ורימונים עם קרם שקדים - 134 שקלים לעוגה עגולה גדולה
MIMI - סניפים באזור השרון

Vc
טארט תאנים של מימי ונונו | צילום: גיא חמוי

טרס לצ׳ס | ביסקוטי


מבין כל כך הרבה יותר מדי עוגות שנטעמו לפני החג, זו כנראה העוגה שזכתה להכי הרבה גרגורים בקרב הקהל מדושן העונג. בניגוד למראה המאוד קז'ואלי, הטרס לצ'ס התגלתה כיצירת מופת שחובה להציב על שולחן החג. השכבה התחתונה היא עוגת טורט שהוצפה בחלב מרוכז ושמנת ויצרה מרקם לח ועסיסי שבין פודינג לעוגת ילדות מנחמת ומשמחת. בקומה השנייה שכבה דקה של טופי דבש מתוק ונעים שמדגיש את טעמיה החלביים של העוגה, ומעל הכל קצפת שנטילי וניל. הדבש מורגש ברקע ונותן להכל קיק של טעם מעניין והשנטילי עוטף הכל ברכות עננית מופלאה. ואם לתקצר למשפט: זו העוגה שגרמה לנו לצעוק ברחבי המערכת "בואו הנה, אתם חייבים לטעום את זה" ואז לצאת למסע TRX מסביב לבניין כדי לכפר על האשמה.

טרס לצ'ס - 128 שקלים לעוגה עגולה גדולה
ביסקוטי - הירקון 67 א.ת. בני ברק | העצמאות 104 נווה עוז, פתח תקווה

. Qz
טרס לצ'ס של ביסקוטי | צילום: בועז לביא

בומבריוש | דלאל


פייר, עד עכשיו לא הצלחנו להירגע מהדבר המושחת והחלומי שנחת אצלנו בבטן. השם בומבריוש הוא תיאור מדויק של החוויה מפוצצת הראש שעוברים כשפוגשים את המתוק הזה. דמיינו לעצמכם חלה בריושית שמנמנה, ענוגה ועתירת טעמי חמאה, ובתוכה פרוסות עבות של תפוחי עץ רכים אך נגיסים ומצופים בקרמל עדין. לכל הקלוריות הללו מצטרפת שכבה עבה של קרם שקדים וקרם פטיסייר עדין מהזן המתוק אך לא משתלט. כדי ליהנות מקינוח החלומות הזה במרקם אידיאלי, כדאי להוציא את העוגה המלכותית מהמקרר חצי שעה לפני הבליסה.

בובמריוש - 72 שקלים בהתאם לגודל
קונדיטורית דלאל - כל ישראל חברים 7, נווה צדק תל אביב

Processed With Vsco With A4 Preset
ביס מתגמל בכל מובן אפשרי. בומבריוש של דלאל | צילום: iconz by medio

ברד פודינג תפוחים וריקוטה | בבקה בייקרי


הברד פודינג ריקוטה ותפוחים של בבקה הוא עוגה מטעה ומוליכה שולל. אם טועמים אותו קר תוהים על פשר המרקם המוזר ועלולים להרחיק לצד ולהפסיד את אחד הביסים המענגים של החג. אם מגדילים ראש ומחממים למרות שלא כתוב, מתוודעים לתענוג עז ועוצמתי שמחבר בין בצק שמרים רך וחמאתי למילוי קרם ברולה עדין, תפוחים מזוגגים, ריקוטה שמוסיפה חלביות נעימה, ומעל הכל - קראמבל קראנצ'י שנותן פייט מצוין לרוך הקיומי של העוגה. במילים אחרות - כל מה שטעים מתאחד לכדי ביס מושחת, רב מרקמים ומתוק בדיוק במידה הנכונה. המלצה שלנו: החביאו מעצמכם במקום בלתי מושג.

ברד פודינג תפוחים ריקוטה - 59 שקלים לפס
בבקה בייקרי - סניפים בתל אביב  ובקניון דרורים, בני דרור

Hjfytr
ברד פודינג תפוחים של בבקה | צילום: ניב גלזמן

אלבינוצ'ה | בוטיק סנטרל


השנה הכריזה רשת בוטיק סנטרל על תחרות "מאסטר פטיסרי" במסגרתה התמודדו למעלה מ-200 עוגות דבש שנטעמו על ידי הבלוגרים קרן אגם, תומר אומנסקי, עדיקוש, מיס פטל ועופר גל (שף פטסרי ראשי ובעלי בוטיק סנטרל). כמו השופטים, גם אנחנו עפנו על האלבינוצ'ה ("דבורה" ברומנית)  של אודט אל אללי, עוגה חלומית ומפנקת מבצק שמרים עשיר וחמאתי, שמולא בקרם עדין ואוורירי של פקאן ודבש. השילוב בין הבצק הענני למילוי הקטיפתי הטריף לנו את הפה, ושכבת השקדים שפוזרו בנדיבות מעל העוגה תרמה שובבות פריכה לביס האלגנטי העדין.

אלבינוצ'ה - 64 שקלים
בוטיק סנטרל - סניפים ברחבי הארץ

Boutique Central
משמאל: עוגת אלבינוצ'ה של בוטיק סנטרל | צילום: טל סיוון ציפורין

עוגת דבש לבנדר | בייקרי ודליקטסן


מכל עוגות הדבש שנחתו אצלנו, עוגת הדבש-לבנדר של הבייקרי זכתה לתואר "כלת החג" בזכות מראה חגיגי ורב שכבות, צבעים אלגנטיים ומעורררי תיאבון וגובה אידיאלי לחפירה עקבית עם כף. היצירה מתחילה בשכבת עוגת דבש אוורירית עם תבלינים חמים שאפשר למצוא לרוב בעוגות גזר, ומעליה שכבת קרם עשיר מתובל בלבנדר עם נקטרינות מבושמות בסירופ לבנדר. קרם המסקרפונה עשיר ונייטרלי בטעמו ונותן את הבמה לשכבות העוגה המתובלות. התוצאה רכה, מאוזנת מאוד בטעמיה ומאוד אלגנטית בפה (ועל השולחן).

עוגת דבש לבנדר עם קרם מסקרפונה - 128 שקלים לעוגה בקוטר 18 ס"מ.
בייקרי ודליקטסן - סניפים ברחבי תל אביב

Ib20210720 084
עוגת דבש ובנדר של בייקרי ודליקטסן | צילום: עידית בן עוליאל

>> 18 מתכונים מעולים לעוגות דבש

עקיצת הדבורה | נומילי פטיסרי


כינו אותה "אמאלהההה!!!", קראו לה "המענגת הרשמית" ויש כאלה שאיימו להכניס אותה לכיס ולברוח. מכאן הסקנו שעוגת עקיצת הדבורה היא חתיכת סיפור הצלחה. כיאה לעוגה מז'אנר עקיצות הדבורה, גם זו של נומילי  מרובת שכבות, מתוקה ומפנקת. הבצק הרך אך פריך בשוליים מזכיר במרקמו פחזנית, והקצפת הקטיפתית משתלבת נהדר בשקדים הקלויים שמביאים את הטוויסט בזכות פריכות שובבה. לחלק הפריעה המתיקות עזה בעוד אחרים ליקקו את השפתיים בהנאה. בין כך ובין כך, מדובר בעוגה מעולה.

עוגת עקיצת הדבורה - 150 שקלים לעוגה בקוטר 22 ס"מ

נומילי פטיסרי - סניפים באזור השרון

עוגת עוקץ הדבורה של נומילי | צילום: יהונתן בן חיים

עוגת דבש עם קרם פטיסייר | קונדיטוריית שני


יש ברולדה משהו שישר מרחיב את הלב. תוסיפו לזה את העובדה שמדובר ברולדת דבש במילוי קרם פטיסייר ותפוחים ביין, ותבינו למה נדלקנו על השילוב הכיפי שמשלב בין נוסטלגיה מתוקה לסממן הכי טעים של ראש השנה. חוץ מהמראה החמוד, הביצוע נהדר עם בצק אוורירי בטעם דבש ומילוי טעים ולא מתוק מדי עם טוויסט חורפי של תפוחים מבושלים ביין.

רולדה דבש קרם פטיסייר ותפוח עץ ביין - 69 לפס
קונדיטורית שני - סניפים ברחבי הארץ

2021
עוגת דבש עם קרם פטיסייר של קונדיטוריית שני | צילום: יפעת כהן

דולצ'ה מוס דבש | מיקי שמו


היא אלגנטית, מרובת שכבות מגרות של קרם ודפי שוקולד דקיקים בטעם קרמל, כשבאמצע ניצבים 2 גלילי מוס דבש במרקם יציב ומדויק עם מתיקות עדינה וניחוח מגרה של דבש. מתחת לכל הטוב הזה ניצבת שכבה קראנצ'ית של בצק עם נוכחות מרשימה של אגוזי לוז ועוד דף שוקולד קרמל שמוסיף קריספיות שמרעננת את העסק. ביס מכל הטוב הזה ואתם ברקיע השביעי, מנסים עדיין לנתח את ים המרקמים שיש לכם בפה ומתעלפים מהמראה.

דולצ'ה מוס - 79 שקלים לתבנית לפס

מיקי שמו - סניפים ברחבי הארץ

295451.jpgmiki
דולצ'ה מוס דבש של מיקי שמו | צילום: דניאל לילה

עוגת דבש וריקוטה | טאטי אילנס


עוגת הדבש ריקוטה של טאטי משלבת בין טעם קלאסי של עוגת דבש טובה של סבתא (אם סבתא ידעה לאפות טוב), למלית ריקוטה קטיפתית ועדינת טעם שמדגישה את המתיקות הקרמלית של העוגה ומאזנת היטב את הטעמים. מרקמה של העוגה אוורירי ורך, והריקוטה הלחה מוסיפה עסיסיות שמשדרגת כל ביס. אל תתפלאו אם תמצאו את עצמכם נוברים בעוגה במטרה לתפוס כמה שיותר ענני גבינה.

עוגת דבש ריקוטה - 58 שקלים לפס, 66 שקלים לעוגה בקוטר 20 ס"מ
טאטי אילנס - סניפים ברחבי הארץ

1 B
עוגת דבש וריקוטה של טאטי | צילום: דניאל לילה

מוס רובי ופטל | ג׳ייקובס


מודים, בהתחלה הצבע הוורדרד-ארגמני הרתיע וסחף אסוצייאטיבית למחוזות תעשיתיים, אבל ביס אחד בעוגה החגיגית המבוססת על מוס רובי עם פטל ותפוחים - ונדלקנו קשות. הבסיס הפריך עשוי קרנאץ' נוגט כיפי ופריך, מעליו שכבה עדינה של פטל על עוגת ספוג וניל, ואז מגיע החלק הכיפי: תפוחים רכים מוקפצים בטעמי קרמל, שמעוטרים בקרמו שוקולד רובי ופטל ועליו מוס רובי אורירי. למרות כמות השוקולד האקסטרה מפנקת וריבוי השכבות, העוגה טעימה ממש, מרעננת ומאוזנת מאוד במתיקותה.

מוס רובי ופטל של ג'ייקובס - 129 שקלים לעוגה בקוטר 20 ס"מ
ג'ייקובס - איתן 1, קריית אונו 03-5511333 | החרושת 19, רמת השרון 03-5491000 | ביאליק 24, רמת השרון

21 7
עוגת מוס רובי ופטל של ג'ייקובס | צילום: יעל יצחקי

עוגת דבש ואגוזים | גוטל'ה


אוורירית, טעימה ומזכירה גם לסקפטיים כמה עוגת דבש יכולה להיות טעימה. העוגה של גוטל'ה עסיסית, רכה ומנחמת, נטולת שטיקים וטריקים ומביאה את הטעם הקלאסי של ראש השנה בביצוע נהדר, נקי ומדויק. האגוזים הטריים מוסיפים עניין נעים בפה, והתוצאה ביתית, כיפית ועושה חשק לעוד.

עוגת דבש ואגוזים - 44 שקלים לפס

גוטל'ה - המייסדים 54 אבן יהודה

צילום: יהונתן בן חיים

עוגת כוורת מרמלדת תפוחי עץ | דה לה פה


כמה יפה, ככה טעימה. דמיינו עוגה אלגנטית שמורכבת משכבת טורט רך עם אגוזים, שכבת מרמלדת תפוחי עץ רכה ומתוקה ומעליה קרם מסקרפונה חמצמץ ומרענן. היצירה הטעימה מסתיימת בשכבת ג'לי דבש מתוקה-חמצמה וכיפית במרקמה. אהבנו את המרקם הקליל והטעם החמצמץ שהזכיר עוגה ביתית אלגנטית וטובה, בביצוע מדויק.

עוגת כוורת ומרמלדת תפוחים - 169 שקלים
דה לה פה - סניפים ברחבי הארץ

1kxjeu
רעננות ממכרת. עוגת דבש ומוס מסקרפונה של דה לה פה | צילום: יקי אפטר

עוגת תפוחים בקלבדוס | מייזון קייזר


כמעט הכל בעוגת עוגת התפוחים שהושקו בקלבדוס מצא חן בעיני הטועמים: הבסיס פריך וחמאתי ברמה מענגת, פירורי הקראמבל מוסיפים פריכות כיפית, והתפוחים עסיסיים, קינמוניים ומזכירים מלית של שטרודל מצוין. הקלבדוס מורגש ברקע בקטע טוב ולא מכביד, ואם אוכלים את העוגה ישר מהמקרר, נהנים מאפקט מצנן ומרענן. רק המתיקות המוגזמת הצליחה לפגום בהנאה. קצת יותר מקום לתפוחים בסקאלת המתיקות - והיינו מאושרים.

עוגת תפוחים מושקים בקלבדוס - 79 שקלים לעוגה עגולה.

מייזון קייזר - רוטשילד 7, נמל תל אביב האנגר 24 + 25, תל אביב

Ppsaem
עוגת תפוחים בקלבדוס וקינמון של מייזון קייזר | צילום: יח''צ מייזון קייזר

עוגת דולצ'ה פקאן | רולדין


מכירים את העוגות שלא ברור איך לתקוף מרוב שהן גבוהות ועמוסות אלמנטים קישוטיים? אז בדיוק ככה, אבל בקטע טוב. לא משנה כמה מנומסים ומאופקים היינו, בסוף נאלצנו "לפצוע" את העוגה באמצעות כף כדי ליהנות מכל מה שיש ליצירת הדולצ'ה פקאן להציע. בקומה התחתונה גילינו שכבת טורט פקאן ושקדים עם פירורי וופל פריך שהתחבאו ונתנו קראנץ' שהלהיב את הפה. מעליה הונחו תלוליות יפות ומגרות של קרמו שוקולד דולצ'ה מקורמל, קרם אוורירי של קרמל ודפי שוקולד דולצ'ה שהיו אחראיים על הקראנץ'. קצת פחות מתיקות והיינו נשבעים לה אמונים.

דולצ'ה פקאן - 139 שקלים לקוטר 18 ס"מ

רולדין - סניפים ברחבי הארץ

2021
עוגת דולצ'ה פקאן של רולדין | צילום: רונן מנגן

עוגת דבש ופיסטוק עם איטריות קדאיף | מתוקה


עוגת הדבש של מתוקה התחפשה לכנאפה עם איטריות קדאיף קריספיות ופיסטוק שמשתלב היטב בעוגה גם בטעם וגם במרקם. הדבש מורגש ברקע בצורה עדינה, מה שהופך את העוגה לחביבת אלו שלא מתים על עוגות דבש מסורתיות. הטועמים התלהבו גם מהקריספיות שמתחילה באיטריות הקדאיף ומתחזקת על ידי הפיסטוקים שמוסיפים טעם אגוזי נעים. מה שהיה פחות נעים בפה היה המרקם היבש יחסית של האיטריות, שלא הוספגו כהלכה בסירופ הדבש.

עוגת דבש ופיסטוק עם איטריות קדאיף - 44 שקלים לעוגה בקוטר 19 ס"מ

מתוקה - סניפים ברחבי הארץ

Bennygamzo.com צילום: בני גם זו לטובה
מימין למעלה: עוגת דבש ופיסטוקים של מתוקה | צילום: בני גם זו לטובה

>> 18 מתכונים מעולים לעוגות דבש