מגזימנים, זה בשבילכם: בייקרי אמריקאי צרפתי חדש בעיר

וגם: הסודות הכי טעימים של השפים נחשפים בסיור קולינרי חדש, והמסעדה שהפכה לבייקרי מדליק עם אוכל מעולה. חדשות האוכל בגרסת קיץ פחמימתית

Karela 01570
בין בייקרי אמריקאי מושחת לפטיסרי צרפתי. קינוחים בספרינקלס | צילום: אסף קרלה

בין בייקרי אמריקאי לפטיסרי צרפתי


מה קורה כשלוקחים את קונדיטורית מוכשרת, מציבים אותה במקום חדש ונותנים לה יד חופשית? התשובה היא מתוק. הרבה ממנו, וגיבוי של חדי קרן, צבעים ורודים מכל עבר וצי של קינוחים מושחתים משמחי בטן ואינסטגרם.

"ספרינקלס" של צמד החברות שירה ערן ומישל אלחנני (28) הוא ממלכת מתוקים מושחתת ומענגת עם מכנה משותף מבטיח: חיבור מעניין בין כל מה שאמריקאי מושחת, מוגזם וניגר, לאסתטיקה צרפתית מוקפדת. בהתאם, על המדפים הוורודים מסודרים מבחר קינוחים ומאפים - החל מרוקי רואד בשתי גרסאות שוקולדיות - לבן וחלב, דרך קאפ קייקס, רד ולווט ובר סמור'ס אישי, ועד וצ'יז קייק אמריקאית גבוהה ומסורתית וים של קורנפלקס מקורמל. כל אלה מעוצבים כקינוחים קוקטיים ומדויקים שלא מסגירים את סוד הגזמתם.

R Etlw
סיפוק מיידי לכל קרייבינג. עוגת שוקולד קפה בספרינקלס | צילום: אסף קרלה

שירה ומישל הכירו בתקופת הצבא וגילו חיבה משותפת למתוקים. מישל למדה קונדיטוריה באסטלה אך פנתה לתחום ההיי טק, ושירה עבדה כקונדיטורית בשואו רום. בעיצומה של הקורונה החליטו שתיהן שהגיע הזמן להגשים את החלום המשותף ולפתוח בית מתוקים שמספק מענה לכל קרייבינג אפשרי מעולמות הפחמימות, הקרמים והעוגות. כדי להמתיק את החלום עיצבו את המקום כפנטזיה ילדותית משובבת נפש, כולל סוסי לונה פארק, קינוחי ענק שמעטרים את הקירות, ויטרינת מתוקים מתוקים פתיינית, פסל של חד קרן ורוד, ואם זה לא מספיק - עובדי המקום מתהדרים בתלבושת של עוזרת צרפתית קלאסית, כולל סינור קוקטי כמיטב המסורת.

כוכבות המקום הן העוגות הגבוהות המרשימות, כולל עוגת גזר מרשימה כולל תלולית פרוסטינג צחורה, אבל אם אתם אנשי עוגיות, אל תפספסו את קולקציית העוגיות הממולאות שגרמו למיטב הפיות להתמכר אליהן בשואו רום, וכעת מצאו בית חדש שלקח את מושחתותן צעד אחד קדימה.

ספרינקלס - יגאל אלון 94, תל אביב

כיוון חדש לפיקניק של שישי


בין שלל פגעי הקורונה קרו כאן גם כמה דברים טובים: רמת הטייק אווי השתפרה פלאים, כלים מתכלים הפכו לפריט חובה בכל מסעדה, ההגדרה המסורתית של מסעדה נמתחה והתפשטה פלאים, וצמיחת המעדניות כמו פטריות אחרי הגשם הכירה לחך הישראלי דליקטסים מכל קצוות תבל. אחת המסעדות שעברה שינוי מבורך בתקופת הקורונה ואימצה את השינוי כמבנה קבע היא "תל יצחק בייקרי", בעברה מסעדה איטלקית וכיום בייקרי ומעדניה שפועלת בכל ימות השבוע כולל שבת, ומציעה מאפים משפחתיים שווים, פוקאצ'ות מוצלחות, סלטים קרים, פיצות, מנות פסטה ותבשילים שניתן לחמם במקום, וגולת הכותרת - סלי פיקניק בהרכבה אישית לפי העדפה: ממחלות טריות בסופי שבוע, דרך כריכים, סלטים, מאפים, ממרחים ודליקטסים, ועד מנות טבעוניות ומוצרים טבעוניים ומנות נטולות גלוטן.

Whatsapp Image 2021 05 03 At 1
טוויסט מגניב מעולמות הגריל. כבד קצוץ בבייקרי תל יצחק | צילום: השושבינות

אפשר ללכת על סל פיקניק מובנה (115-340 שקלים) או לעשות מיקס אנד מאצ' ממנות המעדניה. בחרתם באופציה השנייה? אל תפספסו את הכבד הקצוץ המצוין שמכינים במקום, שמגיע עם טוויסט מעניין של בצל חרוך שלוקח את החוייה לכיוון גרילי. גם הבורקס המשפחתי הוא פריט חובה בזכות מרקם פריך, דקיק וכיפי, ומילוי של בשר טחון או פרגית מתובלת. באגף המנות הקלילות לכו על פוקאצ'ה הנהדרת ,שכל כולה אווריריות פחמימתית ממכרת, ותלך נהדר עם חמאת הכמהין שמכינים במקום (18 שקלים). את כל הטוב הזה אפשר לנייד לחצר המוצלת והסגורה, לשחרר את הילדים לחופשי, לפתוח שולחן וליהנות מפיקניק אלטרנטיבי של סופ"ש.

תל יצחק בייקרי - בכניסה לקיבוץ תל יצחק | ימים א'-ה' בין השעות 07:00-19:00, משלוחים לאזור השרון והמרכז

Whatsapp Image 2021 05 31 At 1
אל תפספסו את הפוקאצ'ה האוורירית. בייקרי תל יצחק | צילום: יח''צ

השפים הגדולים מגלים איפה הם אוהבים לאכול


איפה מאיר אדוני הכי אוהב לאכול ומהי מנת הרחוב שאביב משה תמיד יחזור בשבילה? עם פתיחת עונת השיזוף והטיולים השיק מותג המים סן פלגרינו סיורים קולינריים בעקבות מנות המסעדה האהובות על השפים הגדולים בארץ. את אירועי San Pellegrino culinary tour יפתחו אביב משה ומאיר אדוני עם סיור אוכל בעקבות המנות האהובות עליהם בתל אביב, לצד טעימות וסיפורים אישיים משולחן השף.

2xwtxe
הסודות הטעימים של השפים נחשפים. אביב משה | צילום: שוקה כהן

כל סיור יעבור ב-5 מסעדות גורמה ויכלול 2 כוסות יין של יקב ברקן ו-5 מנות: החל מפינגר פוד מחבל איסאן בתאילנד במסעדת קאב קם ועד לטריו אפריטיבו איטלקי ופאף טפיוקה וטרטר דג ים עם קימצ'י קולורבי. בין המסעדות שישתתפו בסיורים: קאב קם ובית תאילנדי של השף יריב מלילי, שילה של השף שרון כהן, ג'ורג' וג'ון של השף תומר טל, פופינה של השף אוראל קמחי, מגזינו של השף עידו אזרי והקונדיטור ברק כהן, יקימונו, OCD של רז רהב, פופ אנד פופ של שחף שבתאי ופרונטו של דיויד פרנקל.

הסיורים של אביב משה יתקיימו בתאריכים ה-6.6 וה-15.6, והסיורים של מאיר אדוני יתקיימו ב-22.6 וב-23.6, עלות כל סיור 250 שקלים. פרטים והרשמה באתר BLEND.