הקל"ב מאיסטנבול: המיזם שמביא אוכל מהשווקים בטורקיה היישר לישראל

רחת לוקום אמיתית, מרציפן פיסטוק, עלי פילו דקיקים וגבינת טולום מושלמת לכנאפה. הכירו את העסק הנשי שנולד במהלך הקורונה במטרה להביא את כל מה שיפה וטעים בטורקיה לכל עיר בישראל

7777mw
ד"ש טעים מאיסטנבול. סל קולינרי של מיזם קופסה של אהבה מאיסטנבול | צילום: ורד כהן

אילנה דואק היא גורו לענייני טורקיה. כבר שנים שהיא מוציאה טיולים קולינריים לרחבי טורקיה בעקבות המטבח המקומי, מכירה למטיילים שווקים נסתרים המוכרים למקומיים בלבד, מסעדות אותנטיות וחומרי גלם אזוריים. בעיצומה של הקורונה, בעודה רוקמת פופ אפ קניינות אישית לנשים שהתאהבו בבדים הססגוניים של ארץ אלף הטעמים, הבינה שהמציאות שהכתיבה הקורונה לא הולכת להיעלם בקרוב, והחליטה לחשב מסלול מחדש.

Whatsapp Image 2021 05 05 At 0
מרווה געגוע לארץ אלף הטעמים. סל שוק מאיסטנבול | צילום: ורד כהן

התוצאה כל כך מדליקה ומעוררת השראה, שחשבנו שתמשחו להכיר. "רנדוו - קופסא של אהבה מאיסטנבול" הוא עסק 100% נשי, אופנתי וטעים מאוד, שבראשו שתי נשים - אילנה דואק ידידתינו מלמעלה, וחברתה הטובה ורד כהן, שמקדישות את זמנן לליקוט פרטי אופנה, טקסטיל וסטייל לבית, יחד עם תבלינים, חומרי גלם, אלכוהול ושלל דליקטסים, שמגיעים הישר מטורקיה, ארזים בתוך סל יפהפייה ושופע סטייל ונשלחות לכל רחבי הארץ תחת השם "חוויה קולינרית תורכית בקופסה מלכותית".

כל סל מוקדש לתחום עיצובי אחר: סטי אוכל מהממים עם צלחות מאויירות, כלי קרמיקה, כוסות עם איורי אייקון העין תכולה הטובה האופייניית לטורקיה, מפות שולחן משגעות, קנקני קפה מסורתיים, והממתק האמיתי - סלים קולינריים מלאים בכל הטוב שיש לאיסטנבול להציע: מרציפן פיסטוק ירקרק ואגוזי, מי פריחת הדרים שישדרגו כל קינוח ובמיוחד מעולמות המלבי והסחלב, חלווה טורקית אוורירית, חבילה צבעונית של רחת לוקום, ממרח זיתים שחורים מזן מרמרה, בצק פילו טורקי אמיתי להכנת שלל מאפים בבית, רכז רומנים להכנת תבשילים מסורתיים מהמטבח הטורקי, גבינת טולום, פילה אנשובי, בקלאוות במילוי פיסטוקים, אגוזים, קשיו ולוז.שלל ריבות וגם סומק טרי עם ארומה שעושה חשק לשקוע במילוי גלגול ומילוי עלי גפן, שמגיעים גם הם בחבילה. ועל תקן מרים המורל המסורתי - ערק אלנבעה בבקבוק יפהפייה.

6985nw
שבירת שגרה מרעננת. קופסה של אהבה מאיסטנבול | צילום: ורד כהן

כל סל קולינרי מוקדש להרכב אחר (215-760 שקלים). חלקם מתמקדים בתבלינים ומוצרי מזווה, אחרים בדרינקים או בפינוקים ליולדת הטרייה, ויש כאלה המוקדשים לנשנושים או אירוח. לפני כמה ימים נוסף לרשימה סל מרשים במיוחד שנולד לכבוד שבועות (349 שקלים), שמכיל לצד שאר הגודיז המוזכרים למעלה, גם אטריות קדאיף, כמה סוגי גבינות וכלי נחושת ייעודי להכנת כנאפה בבית, כולל מי הדרים להכנת הסירופ המסורתי, וגם קפה טורקי אמיתי שמגיע לצד קנקן נחושת שתרצו לקשט איתו את המטבח.

הרעיון, כפי שמספרת אילנה, הוא לצאת לשיטוט באיסטנבול מבלי לצאת מהבית, ולכן אפשר לוותר על הסלים המובנים ולהרכיב סל בהתאמה אישית עם כל מה שאוהבים: החל מפריטי מזווה דוגמת ריבות, עוגיות ואלכוהול, דרך כלי אוכל מהממים ממש עם דגש על קרמיקה בעבודה יד - ועד למפות שולחן מעוצבות, כרבוליות, כריות, מגבות חוף גדולות ואפילו חצאיות פליסה בכמה צבעים.

בימים אלה בונות השתיים סלי קיץ יעודיים עם עראק, מגבות חוף, שש בש, מטקות וגודיז נוספים לרביצה + השתכרות נעימה על שפת הים, ובהמשך יתווספו נשנושים ושאר דליקטסים להשלמת החוויה וסיפוק 70% מהגעגוע לארץ התפנוקים מסבירת הפנים.

קופסה של אהבה מאיסטנבול - פרטים נוספים והזמנות באתר "קופסה של אהבה מאיסטנבול" או באינסטגרם rendezvous_box_of_love