כזה עוד לא היה: אירוע גומלין קולינרי מביא את השפים הטובים בעולם לת"א

אחרי שמיזם אוכל ישראלי כבש את לוס אנג'לס וניו יורק, הגיע הזמן לפעולת גומלין ישראלית. בתוכנית האמנותית: שפים מפורסמים מרחבי תבל שיתארחו במסעדות ישראליות, ויש גם בראנץ' ספרדי מיוחד שלא תרצו לפספס

השפים המארחים
השפים המארחים: מימין לשמאל: אביבית פריאל, אוראל קמחי, מאיר ארביב, ניר מסיקה | צילום: אנטולי קריניצקי

אם יש לכם חברים בתפוצה, הם בטח שמעו על "תל אביב גרוב", מיזם קולינרי ישראלי של אשת יחסי הציבור אורלי סגל ואיש הקריאייטיב לירן אוהלי, שמביא ללוס אנג'לס וניו יורק את מיטב הקולינריה הישראלית. הווה אומר - ארוחות שף משותפות, קבלת שבת, סדנאות וטעימות של שמני זית ויינות - והכל בהובלת שפים ישראליים ותיקים וצעירים כאחד.

מנת דג של אוראל קמחי וג'וש גיל
שיתוף פעולה קולינרי מרגש. מנת דג של אוראל קמחי וג'וש גיל | צילום: חיים יוסף

שגרירות של שמחה

הקהל האמריקאי אכל, שתה, למד על בשרו טעמים מקומיים, ודרש עוד. וכעת, בחלוף שנה מתחילת המיזם, יתקיים בישראל אירוע גומלין, במסגרתו יגיעו 3 שפים מפורסמים מהעולם, ויחברו לשפים ושפיות מישראל לטובת סדרת ארוחות שוברות שגרה שיתקיימו השבוע (4-8.9). את סדרת הארוחות תפתח הערב השפית פינאר אשקוגלו מאיסטנבול, שתתארח באוזריה נקסט דור של השפית אביבית פריאל, שם יבשלו השתיים מנות מהמטבח הטורקי שפגש את המטבח הישראלי. הארוחה תכלול קוקטייל פתיחה מבוסס גלנפידיך, לצד שלל מאזטים ועיקריות דוגמת חצילים מיובשים ממולאים בטלה וסומאק או "באליק אקמק" - דג מטוגן עם פידה וסלט טבלצ'י. בתום הארוחה, את הקפה הטורקי יחליף קוקטייל "טורקי קטן" על בסיס קפה ווויסקי.

מחר (5.9) יתארח השף ג'ושוע (ג'וש) גיל במסעדת פופינה של שף אוראל קמחי. גיל הוא שף יהודי-מקסיקני, שבבעלותו מסעדת Mirate המדוברת בלוס אנג'לס. בפופינה יגישו השניים ארוחת טעימות משותפת בהווי מקסיקני לצד מנות בהשראת תל-אביב. התפריט יכלול שש מנות, בהן פיצה צוואר בקר בבישול ארוך עם בצל מקורמל, גבינה של משק ברקנית וחלפיניו; פילה מוסר ים צלוי עם וולוטה מנגו וליים כבוש, לצד קוקטיילים על בסיס וויסקי להשלמת החוויה.

מעורב יפני טורקי

ביום ד' (6.9) יתארח במסעדת תמנע שי דובלרו, השף הישראלי שבנה קריירה מפוארת מעבר לים. דובלרו הוא כיום השף והבעלים של מסעדת Lal, ויחד עם ניר מסיקה, שף מסעדת תמנע, הוא יקיים ערב חגיגי בסגנון ספרדי עם מנות בסגנון ובהשראה ספרדית על טהרת חומרי גלם מקומיים. בין המנות: קרוקט ארטישוק ירושלמי מקורמל עם בשר סרטנים ווסאבי וקוויאר, הקובנה המסורתית של תמנע עם טוויסט ספרדי, תמנון בג'וספר ופאייה ספרדית. השמועות מספרות שמנות דגל משתי המדינות שקשורות בהיסטוריה הקולינרית של השניים, יקפצו לבקר גם כן בארוחה השווה.

כתבות נוספות ביאמיז:

ביום ה' (7.9) תגיע השפית הטורקיה פינאר למסעדת סלאס של השף אור גינסברג, שם יבשלו ארוחת אומקאסה פיוז'ן מסקרנת עם תפריט בן תשע מנות, שמשלב בין המטבח הטורקי והיפני, עם השראה משווקי איסטנבול ויפו וקוקטיילי ויסקי שיחמיאו לאוכל. בין המנות: צ'יג קופטה דגים עם רכז סומק ורימונים; טרטר שרימפס עם ראקי הדרים, ואמטיקושו - סרדין מטוגן עם קרם פרש, כרוב שחור בבישול ארוך, קרם פרש וקוויאר.

Brown Jer0644 1
טעמים מכאן ומשם. השף אוראל קמחי | צילום: אנטולי מיכאלו

את סדרת הארוחות יחתום בראנץ' סופר שווה של שי דובלרו במלון בראון לייטהאוסב תל אביב. הארוחה שעונה לשם "בראונץ'", היא שיתוף פעולה עם שף המלון מאיר ארביב לטובת בופה ספרדי המוקדש לפלטות דגים טריים וכבושים, גבינות בוטיק רכות וקשות, קישים ופשטידות, לחמים ומאפים מתוקים, ומנות קטנות מהמטבח הספרדי כמו סלומרחו, קרוקטאס גבינת מנצ'גו ומנטדיטוס: סלט ביצים, כרישה, סלמון וקוויאר סלמון. אחריהן עוברים למנה עיקרית חמה לבחירה שתוגש לשלוחן. בין המנות: טורטיה ספרדית במילוי תפוחי אדמה וכמהין או תרד וכרישה; בנדיקט על מאפין תירס או לברק כבוש בחרדל, חומץ תפוחים ובצל (200 שקלים לאדם כולל משקאות).

קוקטייל ויסקי
קוקטיילים מבוססי וויסקי שיחמיאו למנות. קוקטיילים באירועי תל אביב גרוב | צילום: חיים יוסף

"עברה שנה מאז השקתי את הסדרת אירועי הפופ-אפ של תל-אביב גרוב בצפון אמריקה", מספרת אורלי סגל. התגובות, החיבוק והאהבה של הקהל האמריקאי והמדיות האמריקאיות היו מטורפות וגרמו לנו אופוריה של אהבה. כעת אני שמחה להביא שפים מובילים מהעולם כדי להציג להם את הקולינריה המקומית העדכנית שלנו, לסייר איתם בין מגדלים, מזקקות וכרמים וכמובן לחבר אותם לקולגות מקומיים ליצירה משותפת. בימים אלו זה מרגיש כשגרירות של שמחה, אהבה ויצירה ישראלית בלי מטען פוליטי או כל מטען אחר. רק אהבה לקולינריה ישראלית ואנשים".

תל אביב גרוב - לפרטים נוספים והזמנות חפשו בגוגל תל אביב גרוב