תכניסו לרשימה: 3 בראנצ'ים סופר טעימים בתל אביב

בראנץ' שעושה כבוד לדליקטסים משוק לווינסקי, ארוחה נהדרת במבנה יפואי עתיק עם גינת ירק ומנות שנשארות בזיכרון, וארוחת בוהריים שמבוססת על דגים ופירות ים שעברו בגריל פחמים וכוסו ברוטב חמאתי ממכר

Dalida Brunch 7
יצוג טעים ומרתק לטעמי שוק לווינסקי. בראנץ' בדלידה | צילום: יונתן בן חיים

טורקיה פינת מזרח אירופה בלוקיישן מהמם: בית קנדינוף


בראנץ' מהז'אנר המבורך של שוברי השגרה, שמוקדש לאוכל בלקני, טורקי ומזרח אירופאי, שבאופן מפתיע מתחבר על הצלחת טעים ונהדר. התפריט רחב ומחולק לצלחות שמוגדרות קטנות אבל רחוקות מלהיות קטנות, למנות עיקריות, דרינקים שמתאימים לבוקר וקינוחים פתייניים.

Whatsapp Image 2021 11 17 At 1
ביצוע נהדר לקאסיקות מזרח אירופאיות וד''ש טעים מהבלקן. צלחות פתיחה בבית קנדינוף | צילום: יעל רייף

אפשר לתקוף את הארוחה על ידי מילוי השולחן בצלחות "קטנות", בהן סקורדליה נהדרת עם דלעת, פפריקה מעושנת, שקדים ושום; סלט ביצים עם בצל מטוגן קריספי; איקרה לבנה מהסוג העוצמתי עם מרקם שמנתי מפנק ובצל סגול, וגולת הכותרת של התענוגות - סלט ג'רג'יר עם פטרוזיליה, נענע, כוסברה ושקדים מעושנים שמטריפים את הפה בקטע טוב (3 צלחות ב-65 שקלים, 5 צלחות ב-100 שקלים, 7 צלחות ב-133 שקלים). חוץ מהביצוע הנהדר, יש כאן עניין עם טריות חומרי הגלם: הדגים מגיעים על בסיס יומי מדייגי הסביבה, והירוקים מהגינה האורבנית שנמצאת מחוץ למסעדה, בה גדלים בזיליקום ושאר עלים ירוקים פריכים ורעננים, לצד פלפלים חריפים ותרד בר.

Whatsapp Image 2021 11 17 At 1
אל תוותרו על הסקורדליה הנהדרת. בראנץ' בקנדינוף | צילום: יעל רייף

אופציה נוספת היא להסתפק ב-3 צלחות מאגף הראשונות כדי להשאיר מקום בבטן לעיקריות הנהדרות של צמד השפים שמי גולומב ואיתי קושמרו, שמבריקים עם פרשנות פריסטייל למנות קלאסיות דוגמת אגז בנדיקט, שישברק וחזה עוף סופרים. ראשונה להתעלף ממנה היא צלחת יפהפייה של כיסוני שישברק מבצק רבוך עבה ואוורירי לתפארת, ובתוכם חצילים שרופים וריקוטה נעימה. מסביב מצפה את הכל רוטב יוגורט עדין מרקם ועז טעם, שמחבר בין חמאת שאטה לנענע יבשה (64 שקלים לצלחת גדולה).

מנה שתעשה נעים לחובבי העוף היא צלחת מחווה לסופרים הקלאסי, שמיוצגת על ידי חזה עוף שמנמן שנצלה בגריל פחמים (ג'וספר) שמעניק לו טעמי חריכה מעושנים. לצידו מוגש תבשיל מנגולד חמצמץ בסגנון ערבי עם ארטישוק ירושלמי ושומר צלוי (78 שקלים). העוף נותר עסיסי ורק, ומבחוץ קשוח ומעושן - בדיוק כמו שסופרים מוצלח צריך להיות.

יש גם מנות קלאסיות לקבלת שבת דוגמת דגי רשת מטוגנים עם קרם פרש אריסה וסלסת שיפקה (72 שקלים) או אגז בנדיקט עם בריוש קלוי עם פונדו תרד ופרמז'ן (52 שקלים), לצד קוקטיילים שמחמיאים לשעות הבוקר: בלאדי מרי, אפרול שפריץ קמפרי תפוזים ועוד (35 שקלים).

Whatsapp Image 2021 11 17 At 1
מנה שחובה להכניס לרזומה. שישברק בבית קנדינוף | צילום: יעל רייף

אי אפשר לסיים את ההמלצה בלי להתייחס ללוקיישן המרשים - מבנה יפואי עתיק שמחולק לחללים חללים, ועל קירותיו הרבים מוצגות תערוכות מתחלפות מסצנת האמנות העכשווית. לא משנה לאן תפנו, בכל חדר תחכה לכם יצירה מרשימה על הקיר, פסל שמצדיק התבוננות ממושכת או עבודת וידאו ארט שמוקרנת בחלל. את הארוחה כדאי לסיים בסיבוב קצר ומחייה נפש בגינה שמחוץ למסעדה, להתבשם מריחו המשכר של הבזיליקום ולהצטייד בקצת פלפלונים חריפים שמרשים ואף ממליצים לקחת הביתה כחלק מהשאיפה לחבר בין המסעדה לקהילה.

בית קנדינוף - הבראנץ' מוגש בימי שישי: בין השעות 11:00-16:00 | כתובת: הצורפים 14, יפו | טלפון: 03-650-2938

דגים, פירות ים וטעמי על האש: שאראק


מאז נפתחה מסעדת שאראק שנייה לפני פרוץ הקורונה, היא מציעה את כל הטוב של הים שלנו במגוון טכניקות וצורות הכנה: קשת רחבה של דגים ופירות ים נאים, מבושלים, צלויים, משומרים, צרובים, חרוכים בג'וספר ומטוגנים. הוסיפו לאושר הזה פחמימות ספוגות ברטבים חלומיים וחלמונים נשפכים, ותקבלו את הבראנץ' החדש והמסעיר שבנו צמד השפים מאור זגורי ורוסלאן אוסוב.

את הבראנץ' אוכלים ברחבה גדולה ומרווחת שמשלבת בין פסטורליות ירוקה לאורבניות תל אביבית שוקקת במרפסת מרווחת על רחוב בן יהודה. אם מתיישבים בחלל הפנימי הקטן, עוד לפני שהאוכל מגיע, האף מתמלא בניחוחות פותחי תיאבון שרק מקום שמגיש רוטב ביסק וסרטנים צלויים בג׳וספר יכול לייצר.

4ucwjf
תענוג עתיר מרקמים. בורקס סרטנים בשאראק | צילום: איתן ווכסמן

כמו הרבה מסעדות בתקופתנו, התפריט מבוסס על מנות שרינג בינוניות פלוס בגודלן, כש"ווליו פור מאני" הוא חלק מהאג'נדה, כך שרעבים לא תצאו מכאן היות שהמנות נדיבות מהמקובל. בהתאם לסגנון הקולינרי, גם תפריט הבראנץ' עושה כבוד לדגה ולפירות ים. בין המנות: דגים נאים כמו קרודו אינטיאס בטיפול מנימליסטי של שמן זית וזרעי עגבניה ,שנותן את הבמה לדג הטרי (59 שקלים) קרפצ׳יו שרימפס מתקתק ועדין בטעמו, גם הוא מתובל בעדינות בשמן טרגון, ליים ועגבניה (79 שקלים).

6jggwf
ביס מפוצץ טעמים. ברוסקטת דגים | צילום: איתן ווכסמן

באגף הגדולות יותר תמצאו מנות מרפדות בטן עם חיבה לפחמימות, דוגמת בריוש דג (64 שקלים) שהוא אינטרפטציה של המקום ל"אגז פלורנטין" - לחם בריוש קלוי עם עלי תרד, דג מוסר קונפי ומעליו ביצה עלומה. בניגוד לקלאסיקה שמוגשת עם רוטב הולנדייז קלאסי, כאן המנה מקבלת טוויסט של רוטב ברנייז מחוזק באניס שהופך אותה למיוחדת במינה.

מנת הדגל של הבראנץ' היא בורקס סרטנים (73 שקלים). השם קצת מבלבל כי בפועל מדובר בכיס דקיק מעלה פילו שמתפצח בפה וחושף מילוי חמים וחלומי של בשר סרטנים מעורבב בגבינת ריקוטה. המאפה משייט לו ברוטב ביסק עדין ונעים ומעליו איך לא, ביצה עלומה להשלמת השחיתות המענגת. בין לבין אין כיף מלנשנש פירות ים ריחניים שנצלו בג'וספר (גריל פחמים) שמעניק להם תחושה של מנגל פחמים. אם אתם בעניין של התעסקות, תוכלו לקלף שרימפסים טריים (79 שקלים) שמוגשים עם ציזיקי קליל ומרענן, ולהתענג על בשרם המתקתק, או לפרק סרטנים כחולים (67 שקלים) שמוגשים דווקא עם רוטב הקורץ לתאילנד על בסיס נאם פלא.

7bdhbu
מנה שכולה עונג. בריוש דג קונפי | צילום: איתן ווכסמן

מי שמולים משמחים אותו חייב לטעום את מנת המולים מרינייר, שנמצאים בשיא עונתם כרגע. המולים נפלאים והרוטב שמורכב מחמאה, פרנו, מעט מרווה והרבה שום וצי'לי, הוא עז טעם ואי אפשר להפסיק לשתות ממנו עוד ועוד.

שאראק - הבראנץ' מוגש בימי שבת בין השעות 12:00-16:00 | כתובת: בן יהודה 120, תל אביב | טלפון: 03-6307070

כל טעמי שוק לווינסקי בארוחה אחת: דלידה


האמת? עוד לפני הביס עפנו על הקונספט של הבראנץ' החדש בדלידה: ארוחה שכל כולה מחווה לשכנים משוק לווינסקי ודליקטסי הסביבה. הווה אומר: דגים כבושים ומעושנים, ירקות בלאדי, תבלינים מחבשוש והופעות אורח של יום טוב, פנסו וסוויט בוקס באגף המתוקים. על החיבור המעניין אחראיים איש האוכל והשף יוגב ירוס, האיש שמאחורי כריך המיטבולס הטוב בארץ, שחברו לשף המסעדה ג'ייק סייטוביץ לטובת בראנץ' מסעיר בלוטות טעם שמחבר בין המוח היצירתי של ירוס, הידענות הקולינרית של קישקה והקלאסיקות האהובות של דלידה. וכן ברולה הפלפלים הקטלני לגמרי בפנים.

Dalida Brunch 7
יצוג טעים ומרתק לטעמי שוק לווינסקי. בראנץ' בדלידה | צילום: יונתן בן חיים

הבראנץ' מחולק לשני מסלולים: צלחות פתיחת שולחן ללא עיקרית (89 שקלים לסועד) או צלחות פתיחת שולחן + עיקרית לבחירה (129 שקלים). באגף פתיחת השולחן מצעד מרשים של 11 צלחות צבעוניות ומגרות, שנפתחות בסלסלת לחמים מהשוק עם בייגלה של "פנסו", סאלוף מ"הסאלוף" וחלה של "הצבי". אחריה מונחות זו אחר זו צלוחית ירקות בלאדי קריספיים עם סומק; רסק עגבניות עם שמן זית ודואה מ"חבשוש"; ריקוטה ביתית; מקרל מעושן עם איקרה מ"יום טוב" ובצל בתחמיץ היביסקוק; מסבחה אפונה יבשה עם שמן פלפל סודני; טאבולה פריקי עם חמוציות ותמרים; צלחת חמוצים מ"יום טוב"; פול מצרי בשמן זית; גם צזיקי יוגורט ביתי עם שום פרסי, וגם ברולה הפלפלים הנהדר של דלידה, שמחבר בין מתיקות נעימה, מליחות מדויקת וחריפות מלהיטה שחורכת את הפה בעונג רב. כל הפתיחים נהדרים, מסעירים את החך ומייצגים נאמנה את שפע הטעמים של השוק הבלקני.

Dalida Brunch 23
חיבור בין בצק עלים פריך למילוי רך וחמאתי. בורקס סרטנים בדלידה | צילום: יונתן בן חיים

באגף העיקרית לבחירה אפשר ללכת על פרנץ' טוסט בסגנון לווינסקי עם בריוש ספוג בבלילת חלב, ביצים ומי זאהר, ועליו 'קומפוט' היביסקוס ושמנת חמוצה או על מנת הדגל המסתמנת של המקום: בורקסים מבצק העלים של "פנסו" עם כמה מילויים לבחירה: תרד וקייל טבעוני; חלקי פנים בציר עגל לימוני, או סרטנים וריקוטה (בתוספת 20 שקלים), שמחברים בין בצק דקיק ופציח למילוי רך וחמאתי עם ארומת סרטנים נעימה. אם רוצים לסיים את הארוחה עם כפתור פתוח במכנסיים, אפשר ללכת על מינוט סטייק אנד אגז עם בצל ועגבניה בגריל פחמים וסלסת עגבניות ירוקות של "אברמנטו" או על פסטה טליוליני עם צ'אנקים של דג בקרם עגבניות צלויות, צלפים, אנשובי ופלפל חריף.

אם מגיעים ביום יפה, אפשר לשבת סביב השולחנות הקטנים שפזורים על רחוב זבולון, או ללכת על המרפסת החצי מקורה שבצידה השני של המסעדה, שם האווירה במיטבה, וגם המוזיקה האוריינטלית לוקחת חלק משמעותי בארוחה.

דלידה - בראנץ' לווינסקי בדלידה מוגש בימי שישי בלבד בין השעות 11:00-16:00 | כתובת: זבולון 7, תל אביב | טלפון: 03-536-9627