תכניסו לרשימה: הקינוחים הכשרים הכי טובים לפסח 2021

השילוב המושלם של מיקי שמו, ההברקה המוגזמת של רולדין, היצירה המרהיבה של דלאל והקינוח המפתיע של דליקטסן. כדי שלא תקנו סתם, קבלו את 7 הקינוחים הכשל"פיים הבאמת, אבל באמת מעולים לפסח

2021 15
הפתעות משמחות בטעמים מפתיעים. עוגות כשרות לפסח של רולדין | צילום: רונן מנגן

המלכה האם: טארט תותים ופטיסייר וניל של קונדיטורית MIMI


הוא היה כל כך יפה, אלגנטי ומרשים, שאפילו די קיווינו למצוא בו פגם, אבל טארט התותים של MIMI היה לכולם כל כך טעים, שגם הטועמת הכי פולניה בחבורה התקשתה למצוא בו מגרעות. המחמאות שנזרקו לאוויר בין לעיסה לנגיסה התייחסו לבסיס הטארט העבה והמענג שעשוי סבלה ברטון (בצק עשיר בחלמונים בעל מרקם רך ומענג) ולקרם הפטיסייר העדין שתרם לעוגה מרקם קטיפתי משגע עם וניליות שנוכחת בכל ביס. התותים שעיטרו את קומת הפנטהאוז המרשימה היו בשרניים, מתוקים ויפים ברמה של יצירת אמנות, ותלוליות השנטילי הוסיפו אלגנטיות חגיגית. וכך מצאו עצמם הטועמים משבחים ומהללים וסוגדים לאותה פחמימה פתיינית כאילו אין כולסטרול וקלוריות עודפות בעולם.

מחיר: 128 שקלים לעוגה בקוטר 20 ס"מ | ז'בוטינסקי 2, הוד השרון | המוביל 3, כפר סבא

Wazvi
חגיגית, טעימה ומשמחת לבב אנוש. עוגת תותים של קונדיטוריית MIMI | צילום: עומר פרלמן

הטוענת לכתר: עוגת תות שדה ופיסטוק של דלאל


עם מראה עירום שמזכיר את הנייקד קייק של כריסטינה טוסי, שילוב צבעים אביבי ומשגע ומשקל שמזכיר לבנה ומרמז על כמות יפה של קרם ופיסטוקים טחונים - עוגת הפסח של דלאל היא הברקה אמיתית שמצליחה להיות גם מהממת, גם טעימה מאוד וגם מרעננת ועושה חשק לעוד - לא משנה כמה ישרתם לפני. שכבות הטארט העשירות עשויות בצק על בסיס פיסטוקים, כך שהטעם האגוזי נוכח ומשמח את הפה. את שכבות הטארט הירוק מפריד גנאש וניל עשיר וכיפי עם קולי תות חמצמץ שמדגדג בפה. את היצירה חותם כתר תותים ואוכמניות עם שברי פיסטוקים שאחראיים על הקראנץ'. זה כל כך טעים, שובב ומרענן, שיש סיכוי שתרצו לאמץ אותה לכל יום בשנה.

מחיר: 138 שקלים לעוגה עגולה | כל ישראל חברים 7, תל אביב

.
מרעננת ואביבית. עוגת תות שדה ופיסטוק של דלאל | צילום: יעל יצחקי

הנסיכה הקסומה: עוגת גבינה אפויה של ביסקוטי


הרבה זמן לא נשמעו במערכת רשת 13 כאלה אנחות עונג שהעידו על התמוגגות גורפת שחוו פה אחד כל הטועמים. אם עוגת הגבינה האפויה של ביסקוטי הייתה בגיל בית ספר, היא ללא ספק הייתה מלכת השכבה. זה מתחיל במראה הצחור האצילי שיגרום לכם לרצות להשוויץ בה עוד לפני שלב הקינוח, וממשיך ביופי שמתרחש כשחותכים לפרוסות ומגלים את ליבה שעשוי מכמה שכבות לובן מהממות. והטעם הו הטעם - פרשי, גבינתי, שמנתי (אך לא מכביד), חמצמץ במידה הנכונה וממלא את הפה בווניליות עדינה שמייצרת אפקט התמכרות. תנו לנו לעזור לכם לעבור את החג בשלום עם עצה מנצחת: החביאו אותה בתום הערב מעצמכם פן תמצאו עצמכם מיישרים ומיישרים.

מחיר: 68 שקלים לפס | 178 שקלים לעוגה בקוטר 26 ס"מ | העצמאות 104 נוה עוז. פתח תקווה | הירקון 67, בני ברק

Bszboz
פצצת רעננות פופולרית ואהובה. עוגת גבינה אפוייה של דלאל | צילום: בועז לביא

שר החוץ: מוס שוקולד אינטנסיבי וקרם מסקרפונה של בייקרי ודליקטסן


בכל שנה אנחנו מתמוגגים מעוגת הפולנטה והלימון של הבייקרי, וגם השנה נשבענו לה אמונים. אבל אז טעמנו את מוס השוקולד והתפוצץ לנו הראש. האפקט הראשון שקורה הוא פלאשבק לפריז, במיוחד אם אתם מאוווד אוהבים שוקולד ויצא לכם לפקוד כמה שוקולטריות בפריז. דמיינו לעצמכם מוס קטיפתי מהזן הכי אוורירי, שכל כולו שוקולדיות מרוכזת ודומיננטיות שמדגדגת באף מרוב עונג. מעליה תלולית קרם מסקרפונה אלגנטי ומתקתק בעדינות מרשימה, שנשבר על ידי גילופי שוקולד מריר קראנצ'יים. אם לוקחים כפית וחופרים יפה יפה בין כל השכבות, מקבלים ביס אלוהי שמורכב מכמה מנעדי ענני שוקולד.

מחיר: קינוח אישי בכוס - 28 שקלים, קינוח בגביע גדול שמתאים ל-8-10 אנשים - 148 שקלים | סניפים ברחבי תל אביב

10.7.17 355 2
כמו טיול מענג בפריז. מוס שוקולד של הבייקרי | צילום: עידית בן עוליאל

שרת הרושם: עוגת פיסטוק פטל של תומר אומנסקי לבוטיק סנטרל


לרגל פסח חברה רשת בוטיק סנטרל ל-4 בלוגרי אוכל שיצרו עבור הרשת 8 קינוחי חג כשרים לפסח. מבין הקולקציה הבאמת יפה ומרשימה של קרן אגם, עדיקוש, מיס פטל ותומר אומנסקי, זאת של תומר אומנסקי גרמה לנו לגרגר בקול קונצנזוסי לגמרי, ולשבח קודם כל את המראה היפה, שמורכב משכבות שכבות של מוס פיסטוק אגוזי דומיננטי, ועליו קולי פטל מרענן, סוכריות פטל מלמעלה וגם נשיקות שוקולד לבן ותלוליות מסקרפונה מאוד רכות ונימוחות שגרמו לנו לרצות לאכול את העוגה עם כפית מבלי להתחשב באחרים. אהבנו את ניגודי הטעם בין האגוזי, החמוץ והמתוק, והתעלפנו מהמראה הכה חגיגי שייצר ללא ספק את אפקט הוואו על שולחן החג.

מחיר: 64 שקלים | סניפים ברחבי הארץ

2021. 003
הבחירה הייתה קשה. קינוחי נבחרת הבלוגרים של בוטיק סנטרל לפסח | צילום: טל סיון ציפורין

> מרחלי קרוט עד נטלי לוין: 5 קינוחי פסח מנצחים

> שופטי משחקי השף מלמדים להכין ארוחת פסח נפלאה

> רגע לפני החג: זה מה שכדאי לכם להכין משאריות הקמח

נערת החן וסגנית מלכת היופי לשנת 2021: נשיקה צרפתית של מיקי שמו


דמיינו לעצמכם מה היה קורה לו היו מחברים טירמיסו קלאסי לקרם אגוזי לוז. התשובה כל כך טעימה ומוצדקת, שלא ברור איך לא חשבו על זה קודם. עוגת הנשיקה הצרפתית של מיקי שמו היא קינוח לכל קרייבינג והעדפה שמורכב משכבות של עונג עילאי: פאדג' שוקולד לבן בבסיס, מעליו מוס קפה ואגוזי לוז, ומעל הכל ענני מרנג יפים ואווריריים. המרירות הנעימה של מוס הקפה משתלבת היטב עם קרם אגוזי הלוז, ואם עורמים על כף (כן כן, כף) את כל הטוב הזה, זוכים במחול מרקמים שמרגש את הפה, שלמרות ההרכב המכובד - לא מרגיש כבד או מתוק מדי.

מחיר: 55-160 שקלים (צלוי בגודל) | סניפים ברחבי הארץ

שרת ההגזמה: פאדג' שוקולד 60% של רולדין


כמה חד גונית, ככה פתיינית. עוגת הפאדג' שוקולד שנכון יותר לקרוא לה "המון שוקולד במרקמים שונים שכולם בסוף נמסים בפה וזה כל טוב" אוחזת ב-60% מוצקי קקאו, וזה מורגש בהחלט בכל ביס וביס. המעטפת במרקם קטיפתי ודחוס, וככל שמתקדמים לאמצע כך הולך השוקולד ונמס את תוך ליבו. אם תהיו ממזרים ותכניסו למיקרו ל-20 שניות, תקבלו עוגת לבה מהזן הכי מענג שיש, שחובה לאכול בחדר אחר רק כדי לאכול יותר. חוצמזה, 2 ביסים ואתם שבעים ומרוצים.

מחיר: 99 לעוגה בקוטר 18. העוגה חלבית | סניפים ברחבי הארץ

99 18
הקפידו להיסגר איתה בחדר כדי לאכול בשקט ויותר. עוגת פאדג' שוקולד של רולדין | צילום: רונן מנגן