חבר מכוכב אחר? טעמנו את הבייבי אבוקדו היוקרתי

מה זה נראה כמו אבוקדו, מריח כמו אבוקדו אבל בגודל של תות שדה? טעמנו את הפרי שגורם לירקנים לעבוד שעות ולהגביל את המכירה לקופסה אחת לאדם

זמן צפייה: 00:29

אם מישהו היה מספר לנו שיום יבוא ונאחוז ביד את גרסת הגור הקטנה והחמודה של הירק הכי אהוב בארץ, היינו מכנים אותו משוגע ושולחים להסתכלות. אבל 2020 היא שנה מטורללת גם ככה, אז למה לא לזרום עם עם פיתוח שובה לב שעלול לגרום לעוד סרבן אבוקדו להישבר מפאת עודף חמידות? הבייבי אבוקדו שמציף את הפיד שלכם בימים האחרונים וגורם לירקנים לעבוד שעות נוספות הוא חתיכת הברקה לא רק בגלל המראה המתוק שלו. אם עד היום נלחמנו בקליפה ובגרעין כדי להגיע ל"בשר" הנחשק, את הבייבי אבוקדו עוטפת קליפה דקה, כך שאפשר לאכול אותו מבלי לקלף, ואם זה לא מספיק - הוא גם נטול גרעין ומוכן לאכילה בשלמותו.

Whatsapp Image 2020 11 03 At 1
קטן וחמוד. כך הוא נראה בהשוואה לאבוקדו רגיל. בייבי אבוקדו | צילום: יעל רייף

עניין של מיתוג?


למרות שגורי האבוקדו הם אורחים חדשים בירקניות ארצנו, לא מדובר בזן חדש. "האבוקדו הננסי הוא למעשה אבוקדו מזן אטינגר, שעקב עומס פירות על העץ מבשיל ומוכן לאכילה גם כשהוא קטן מאוד", מסבירה נועם קוזי, בעלת אתר "נועם מרקט" למשלוחי פירות וירקות ואחת ממשווקות הפרי הנחשק. "בגלל זה אפשר לאכול אותו בשלמותו ללא צורך לקלוף ולגלען".

Whatsapp Image 2020 11 03 At 1
עומס פירות על העץ גורם להבשלה מהירה. בייבי אבוקדו | צילום: נועם מרקט
Whatsapp Image 2020 11 03 At 1
הקליפה היא עניין של סיבולת למרקם. בייבי אבוקדו | צילום: יעל רייף

משווק נוסף שביקש לא להיחשף מספר שמדובר בעיקר במיתוג מוצלח. "עד לפני כמה שנים התייחסו לאבוקדו הקטן כתוצרת סוג ב' ונפטרו ממנו מבלי לשווק. היום הצמידו לפרי שם חמוד, ובגלל המראה המתוק הוא הגיע לכזאת פופולריות, שברוב המקומות מגבילים את המכירה לקופסה אחת ללקוח". זו כנראה גם הסיבה למחירו הגבוה, כ- 24.90 שקלים לחצי קילו, מחיר כפול כמעט מאבוקדו רגיל.

Whatsapp Image 2020 11 03 At 1
ימיס גם את סרבני הירוקים העיקשים ביותר. בייבי אבוקדו מבפנים | צילום: יעל רייף

ואיך הטעם?


נתחיל בקלות השימוש. האבוקדו באמת חמוד מאוד, מבשיל מהר יותר מאבוקדו גדול וגם גורם לילדים  לפחות קיטורים בזכות מראהו. הקליפה שאמורה להיות דקה יותר ולכן גם אכילה (על פי המשווקים) היא כנראה עניין של סיבולת שונה למרקמים. נכון שהיא קצת יותר דקה, אבל עדיין מדובר על קליפה גמישה ולא ממש לעיסה, כך שרוב הטועמים שהתנסו בבייבי אבוקדו לא הצליחו לאכול את הפרי על קליפתו. כאן גם התגלה החסרון הגדול היות שקילוף אבוקדו ננסי הוא משימה מאתגרת במיוחד בגלל קוטנו, וכך יצא שכדי לאכול אבוקדו שלם נאלצנו להקדיש דקת קילוף לכל יחידה, פרק זמן לא מבוטל כשמדובר ב-3 ביסים קטנים.

Whatsapp Image 2020 11 03 At 1
הקליפה היא עניין של סיבולת למרקם. בייבי אבוקדו | צילום: יעל רייף

גם הטעם לא הרגיש לנו טוב יותר מאבוקדו רגיל, אולי קצת יותר מתוק ומודגש. המרקם לעומת זאת היה נהדר: נטול סיבים חומים מעצבנים או חלקים כהים רכים שלא נעים להכניס לפה, ובאופן כללי חלק יותר ונעים בפה. אנחנו ככל הנראה נחזור לאבוקדו המסורתי, אבל אם יש לכם סרבני ירוקים בבית, הנה מצאנו לכם דרך מצוינת ואף בריאה הזדמנות להמיס את ליבם ועל הדרך להכיר צורה חדשה לאכול את הפרי האהוב.

בייבי אבוקדו - להשיג בירקניות השונות ברחבי הארץ (אבל שווה להתקשר לפני בשל ההתנפלות. אנחנו את שלנו מצאנו באתר "נועם מרקט" ובירקניית לב העיר במדרחוב יהוד.