גימיק או הברקה? טעמנו את החומוס-פיצה שכולם מדברים עליו

מה קורה כשהחומוס הקלאסי של אחלה פוגש את רוטב השום האייקוני של פיצה פרגו? טעמנו ואנחנו עדיין מסוחררים

Whatsapp Image 2022 07 17 At 1
חיבור שמאתגר את בלוטות הטעם. חומוס פיצה | צילום: יעל רייף

מה קורה כשמחברים בין שני המאכלים האהובים על הישראלי המצוי? התשובה היא "חומוס-פיצה", ואם השילוב ההרפתקני נשמע לכם מוזר, אתם לא היחידים. החומוס פיצה החדש הוא מוצר אמיתי של "חומוס אחלה", שבא לעולם, בדיוק כמו הקראנץ' פיסטוק, בעקבות פוסט יצירתי בפייסבוק שבו רשת "פיצה פרגו" הציעה לבחון את השילוב המסקרן.

Whatsapp Image 2022 07 17 At 1
הכל התחיל בפוסט יצירתי בפייסבוק. חומוס פיצה | צילום: סטודיו שטראוס

בחברת שטראוס ראו את ההזדמנות הוויראלית, הרימו את הכפפה ויצרו חומוס פיצה, הווה אומר - אותו חומוס קלאסי של אחלה, ובתוכו תבליני הפיצה של פרגו יחד עם רוטב הפיצה-שום האגדי של הרשת. כל אלו מעורבבים בחומוס עצמו, כשהטופינג הוא עוד קצת רוטב הפיצה השומי שכה מזוהה עם הרשת. חושבים שמדובר בהזייה? את החומוס-פיצה יצרו בשיתוף פעולה שני שפים מובילים שעובדים עם המותג "אחלה", והתוצר הסופי נמכר באריזה רחבה שמשמשת כלי לניגוב אידיאלי של החומוס, בדיוק כפי שהתכוון המשורר.

כתבות נוספות ביאמיז:

גימיק או הברקה?

אם מבטלים מוחית את המחשבה שמדובר בחומוס, אפשר להבין את הכיוון. 3 נסיינים שטעמו בעיניים עצומות את החומוס-פיצה, לא זיהו שמדובר בחומוס למרות המרקם המאוד אופייני לחומוס. החשוד העיקרי בחוסר הזיהוי הוא רוטב הפיצה המאוד דומיננטי, שהזכיר לאחד הטועמים את החומוס מטבוחה בואכה סלט טורקי, ואת החך של שאר הטועמים זרק ישירות לעולמות הפיצה בזכות אורגנו דומיננטי וכמות שום שהייתה מבריחה גם עדר ערפדים.

Whatsapp Image 2022 07 17 At 1
טעם דומיננטי של פיצה. חומוס פיצה | צילום: יעל רייף

ככה עבד לנו המוח בעת הטעימה: ביס ראשון - מוזר, מה זה? ביס שני - אוקי יש כאן משהו שקשור לפיצה. ביס שלישי - אבל מה הקשר לחומוס? ביס רביעי - וואלה על קרקר זה דווקא סבבה. וכאן למעשה נרשמה הסכמה בין הטועמים. האם נרצה את זה בכריך או חלילה על פיצה? רוב הסיכויים שלא. החריפות השומית נשארת בפה גם הרבה אחרי הטעימה, וגם צבעו הכתמתם של החומוס עם רוטב הפיצה לא פותח את צ'אקרת התיאבון.

מסקנות להמשך

למרות שהתוצאה לא צלחה את בלוטות הטעם ומילאה את הפה בטעמים עזים מהזן שסותר לחך, כיפאק היי וכל הכבוד לשטראוס על התגובה המהירה לפוסט הפייסבוק מצית האש, ועל החדשנות הקולינרית שלא מפחדת לצאת מאזור הנוחות ובהחלט עושה חשק לעוד הרפתקאות חומוסיות של החברה.

חומוס פיצה של אחלה - 8.90-12.90 שקלים ל-275 גרם, להשיג ברשתות השיווק