לידיעת הקורא מושיק רוט: תואר חדש ומעורר קנאה לזוכה משחקי השף אביתר מלכה

זוכה משחקי השף אביתר מלכה קטף את התואר המכובד בתחרות כוכבי הקולינריה של מגזין האוכל. אסף גרניט הוא שף השנה, וגם: מי הם בני הזוג שהגיעו למקום הראשון בשתי קטגוריות שונות?

אביתר מלכה
אביתר מלכה | צילום: משחקי השף

הצלחה מסחררת לכוכבי משחקי השף בתחרות אנשי הקולינריה של מגזין האוכל (food magazine), שתוצאותיו נחשפו הבוקר בעמוד האינסטגרם של המגזין: אביתר מלכה, זוכה המקום הראשון בעונה האחרונה של משחקי השף, הגיע למקום הראשון בקטגוריה "השף המבטיח של השנה", ואסף גרניט שפתח החודש מסעדה מסקרנת בלוקשיין מפתיע בצפון (עליה תוכלו לקרוא כאן), זכה בתואר ל"שף השנה".

אביתר מלכה, רכיב אופנה
אביתר מלכה

זוהי השנה השלישית בה מתקיימת התחרות, והפעם נוספו קטגוריות נוספות להצבעת הגולשים, בהן אוכל רחוב לפי סוגים: חומוס, מנת הפיתה, פלאפל ושווארמה, לצד בתי קפה, מסעדות דגים ובשר, המסעדה החדשה המבטיחה של השנה, וגם בלוגרי אוכל לפי ז'אנרים שונים.

אסף גרניט

הזוכים וההפתעות הגדולות


בפרס קונדיטור/ית השנה זכו בני הזוג קרן ואיציק קדוש מקפה קדוש המיתולוגי בירושלים, שהגיעו למקום הראשון גם בקטגוריה "בית הקפה הטוב בארץ". מסעדת הבשר הטובה בארץ על פי הצבעות הגולשים היא הדסון ברמת החיל, ומסעדת פסקדו היא מסעדת הדגים הטובה בישראל. ויוינו זוכה בתואר האיטלקית הטובה בארץ, ומסעדת בית תאילנדי היא האסייתית הטובה בישראל. את תואר המסעדה המבטיחה של השנה קטפה ספרה קיטצ'ן אנד בר מרחובות - מסעדת יוקרה חדשה עם מטבח ים תיכוני כשר בהובלת השף בני מדר, בוגר בית הספר קורדון בלו ויוצא מסעדת המישלן "נומה", שעבד בארץ במסעדת טוטו ובלזק האשדודית.

בית תאילנדי
קונצנזוס תמידי. מסעדת בית תאילנדי | צילום: מיטל סלומון

בקטגורית אוכל הרחוב קטף את המקום הראשון דוכן הפיתות התל אביבי פיתה פנדה, עליו תוכלו לקרוא כאן. ויטרינה היא ההמבורגריה הטובה בארץ, ופיתה בסטה הגיעהבפעם השלישית למקום הראשון בקטגורית "הפיתה הטובה בארץ". החומוס הטוב בארץ הוא חומוס אליהו, השווארמה הזוכה היא שווארמת שאולי בחדרה, והפלאפל המנצח הוא הקוסם מתל אביב, וכאן תמצאו את המתכון לחצילים הממכרים שלו.

Whatsapp Image 2021 06 24 At 0
פריכים, שזופים ולא ספוגים בשמן. חצילים אצל הקוסם | צילום: אסף קרלה

בקטגורית הפיצה הטובה בארץ הגיעה למקום הראשון פיצה פארינו באשדוד, שנבחרה גם על ידינו לאחת הפיצות המומלצות בארץ: מתוך כתבת ההמלצות שפורסמה ביאמיז:

פיצה פארינו באשדוד היא לא רק נפוליטנית אמיתית, אלא גם נעשית על ידי פיציולו מומחה שרכש את סוד הכנתה בנאפולי אחרי שהתאהב עמוקות בבצק העסיסי שכולו בועות אוויר מענגות. את המתכון המורכב שמשלב כמה סוגי קמחים הוא פיתח ושיפר עד שהגיע למוצר המושלם: בצק מחמצת ריחני ונפוח שמזכיר בניחוחותיו ג'בטה טרייה, אך מרקמו רך ועסיסי, עם תחתית קריספית שמאפשרת להחזיק את הפיצה ביציבות מבלי שתתקפל תחת המוצרלה ורוטב העגבניות. אחרי שהייה קצרצרה בטאבון האימתני יוצאות הפיצות שזופות, מנומרות בחברבורות חריכה כהות ומענגות להפליא.

Whatsapp Image 2021 10 13 At 1
בצק מחמצת אוורירי וריחני עם קראסט משגע בתחתית. פיצה פארינו | צילום: יעל רייף

במקום הקטן והצנוע שנמצא במרכז מסחרי שקט, תמצאו לא רק פיצה נפוליטנית קלאסית (45-62 שקלים), אלא גם גרסאות פיוז'ן וספיישלים מתחלפים דוגמת פיצה די קאפרי (62 שקלים), שילוב עז טעם ומענג בין רוטב חמאת עגבניות שרופות, מוצרלה, ריקוטה ופיקורינו יחד עם זעתר טרי ושילוב שמן זית. רכות הבצק יחד עם התיבול העז הופכים כל ביס לחגיגת טעמים אמיתית בפה, עם פיקנטיות, טעמי חריכה מעוררים וריקוטה שמרגיעה את הכל. חוץ ממנה תמצאו גם פיצה בוראטה, פיצה כמהין ופיצה גרקו עם עגבניות שרי קונפי, קלמטה ופטה כבשים. לכתבה המלאה - לחצו כאן.