סופגניה איטלקית ופיש אנד צ'יפס מהחלומות: 5 עצירות טעימות באשדוד

מקום סודי עם פיצה בדיוק כמו בנאפולי, המבורגר מושחת עם קרם לוטוס, בר היפסטרי שמח וגן עדן לאוהבי מתוקים. יש הרבה סיבות להגיע לאשדוד, אבל אלה טעימות במיוחד

Whatsapp Image 2021 10 13 At 1
ענן במילוי קצפתי ענוג. מריטוצו בפיצה פארינו | צילום: יעל רייף

פיצה נפוליטנית וסופגניה איטלקית | פיצה פארינו


בניגוד למה שמספרים לכם הרבה תפריטים, לא כל פיצה עם בצק אוורירי ונפוח היא פיצה נפוליטנית. למעשה, פיצה נפוליטנית אמיתית שתפחה בסבלנות במשך כמה ימים היא מצרך נדיר בארצנו חובבת התענוגות המהירים. פיצה פארינו באשדוד היא לא רק נפוליטנית אמיתית, אלא גם נעשית על ידי פיציולו מומחה שרכש את סוד הכנתה בנאפולי אחרי שהתאהב עמוקות בבצק העסיסי שכולו בועות אוויר מענגות.

Whatsapp Image 2021 10 13 At 1
טופינגס קלאסיים לצד הברקות מקומיות. פיצה פארינו | צילום: יעל רייף

את המתכון המורכב שמשלב כמה סוגי קמחים הוא פיתח ושיפר עד שהגיע למוצר המושלם: בצק מחמצת ריחני ונפוח שמזכיר בניחוחותיו ג'בטה טרייה, אך מרקמו רך ועסיסי, עם תחתית קריספית שמאפשרת להחזיק את הפיצה ביציבות מבלי שתתקפל תחת המוצרלה ורוטב העגבניות. אחרי שהיה קצרצרה בטאבון האימתני יוצאות הפיצות שזופות, מנומרות בחברבורות חריכה כהות ומענגות להפליא.

Whatsapp Image 2021 10 13 At 1
בצק מחמצת אוורירי וריחני עם קראסט משגע בתחתית. פיצה פארינו | צילום: יעל רייף

במקום הקטן והצנוע שנמצא במרכז מסחרי שקט, תמצאו לא רק פיצה נפוליטנית קלאסית (45-62 שקלים), אלא גם גרסאות פיוז'ן וספיישלים מתחלפים דוגמת פיצה די קאפרי (62 שקלים), שילוב עז טעם ומענג בין רוטב חמאת עגבניות שרופות, מוצרלה, ריקוטה ופיקורינו יחד עם זעתר טרי ושילוב שמן זית. רכות הבצק יחד עם התיבול העז הופכים כל ביס לחגיגת טעמים אמיתית בפה, עם פיקנטיות, טעמי חריכה מעוררים וריקוטה שמרגיעה את הכל. חוץ ממנה תמצאו גם פיצה בוראטה, פיצה כמהין ופיצה גרקו עם עגבניות שרי קונפי, קלמטה ופטה כבשים.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FARINO (@farino_pizza)

באגף הראשונות תמצאו ברוסקטה עגבניות ושום וסלט קפרזה ובוראטה, אבל הבאנקר האמיתי של המקום מלבד הפיצה הוא אגף המתוקים, שאפילו רק עבורו חובה להגיע במיוחד. בימים שני ורביעי יאן מכין פה ספוליאטלה, אותו מאפה נפוליטני נהדר בצורת קונכיה שעשוי מבצק דקיק ופציח שמלופף שכבות-שכבות סביב מילוי ריקוטה הדרי. בימים ראשון, שלישי וחמישי מכין יאן מריטוצו, חלום קצפתי אכיל - לחמניית חלב רכה ואוורירית במילוי קצפת מסקרפונה ממותקת בעידון מתחשב. כה טעים, כה נפלא.

פארינו - האשל 11, אשדוד

בר היפסטרי עם מאפה הדגל של המטבח הבוכרי | מטילדה בר


מי היה מאמין שבכיכר השפיץ (כיכר הסיטי) באשדוד פועל בר היפסטרים אלטרנטיבי עם אלכוהול מצוין, הופעות, מסיבות נושא משתנות וצ'יבורקי מעולה מארץ המעולים. מטילדה בר הוא חיה אחרת שקצת קשה להגדיר. בר שפעם היה מסעדה והיום הוא יציר כלאיים: מצד אחד בר מגניב עם וייב סקייטרי, אנשים יפים וציטוטים שנונים על הקירות, מצד שני העיצוב נותר בטעם של פעם עם תחושה נוסטלגית נעימה.

Whatsapp Image 2021 10 13 At 0
בצק דקיק ושזוף במילוי בשר. צ'יבורק במטילדה בר | צילום: יעל רייף

לעיצוב הקולי יש עוד אלמנט. אם תיכנסו פנימה ותפנו שמאלה, תגלו את הסוד הלוהט של המקום: סטודיו לקעקעועים שנמצא ממש בתוך המסעדה, כך שאחרי ליל שתייה אינטנסיבי אל תתפלאו אם תצאו עם הוכחה ניצחת על הגוף.

עם רדת החשיכה מארח הבר ליינים משתנים ומגבה באלכוהול איכותי, ואם אתם בקטע הרפתקני, אל תרשו לעצמכם לפספס את הבון טון של המקום: מאפה צ'יבורק מסורתי שמכינים במקום עוד מימיו כמסעדה בבעלות קודמת ושסופג מצוין האלכוהול. אם טרם התוודעתם לטעם הממכר, מדובר בבצק דק, עדין וקליל שממולא בבשר בקר ובצל וקופץ לטיגון מהיר בשמן עמוק, שמותיר אותו קריספי ושזוף מכל צדדיו. קיימת גם גרסה צמחונית עם גבינות נמסות, שהיא תמצית השחיתות המהנה. כדי לחוות את המקום על גל קסמיו וגווניו, כדאי להגיע בשקיעה ולזלוג בנעימים שתויים ומבסוטים לתוך אווירת הבילויים הלילית.

מטילדה בר - ההגשמה 54, אשדוד

פלטת מטוגנים ופיש אנד צ'יפס הולנדי | הולנד צ'יפס


החנות הקטנה הזו עברה כמה גלגולים מאז נפתחה לפני כמה שנים. בנוכחי היא מספקת את מנת המאנצ'יז המושלמת: ערימת מטוגנים שמורכבת מכל מה שזהוב, יפה, מגרה ועושה רעש קראנצ'י כשלועסים אותו. לא פחות מ-9 סוגי מטוגנים בתפריט: 2 סוגי צ'יפס כולל צ'יפס בטטה מצוין, דג קוד מטוגן בציפוי פריך, טונה מטוגנת, ברבוניות, כדורי פירה, טבעות בצל, סורימי שמזכיר בצורתו שרימפס בציפוי פריך, ומנת הדגל של המקום: סיגר דגים עבודת יד במילוי טונה, סלמון, קוד ונסיכת הנילוס, כולם קצוצים ומתובלים בפיקנטיות נעימה.

Whatsapp Image 2021 10 13 At 1
המאנצ'יז המושלם. פלטת מטוגנים בהולנד צ'יפס | צילום: יעל רייף

בין אם לוקחים פלטה משפחתית ובין אם בוחרים במטוגן אחד להתמקד בו, אל תוותרו על הקטע המגניב של המקום: צי שלם של רטבים מסורתיים יותר ופחות שמגיעים בקוקוטים קטנים שמלווים את המנות: החל מהשלישייה המוכרת מיונז, חרדל וקטשופ, דרך רוטב שום, רוטב סמוראיו  שמורכב ממיונז חריף, ועד פסטו, אריסה, ברביקיו, ואיולי לימון עוקצני ונהדר.

הולנד צ'יפס - רוגוזין 74, אשדוד


המבורגר לוטוס ובריזה מהים | בר ה-זה


מתי בפעם האחרונה טעמתם המבורגר עם קרם לוטוס? ב-"זה" האשדודי שנמצא במרחק חציית כביש מהים, מאמינים שהבשר, בדיוק כמו אג'נדת המקום, הוא פריסטייל ופתוח לשינויים. זה התחיל בקורונה כשהבעלים הבין שלפניו מציאות חדשה ושינה תוך כמה ימים את קונספט המקום: ממעוז בילוי הפך הבר למסעדה של ממש עם מערך משלוחים, טייק אווי והתמחות בבשר טרי ואיכותי שמיישנים בחדר קטן שהוקצה לכך במיוחד.

Whatsapp Image 2021 10 13 At 0
מצדיק תור לקרדיולוג. המבורגר עם קרם לוטוס בבר ה-זה | צילום: יעל רייף

כל הנתחים המיושנים, הסטייקים, הקציצות ונקניקיות הפרימיום מגיעות מקצביית הפרה הכחולה שעובדת עם בקר ישראלי בלבד, והבשר הטחון מוקדש לאגף הדגל של המקום: המבורגרים עם תוספות מושחתות ומושחתות מאוד (71-73 שקלים) דוגמת אסאדו, צ'דר, גבינת עזים, בייקון טלה, ושילוב התקף הלב המושלם: קראמבל לוטוס, גאודה מיושנת, בייקון טלה וקרם לוטוס.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by זה אשדוד (@zeh.ba.insta)

גם לצ'יפס עושים כאן כבוד של שייח עם מבחר תוספות מארץ ההגזמות שמונחות על הר הצ'יפס: החל מבייקון טלה ועד לאיולי חרדל ובריסקט, עם מנה אחת מופרזת שמרחפת מעל כולן: ערימת צ''יפס בטטה אימתנית ועליה אסאדו מעושן מפורק, רוטב אנימל, סלסלת ירוקים, בצל מוחמץ וחלפיניו עוקצני (58 שקלים) שמוביל ישירות לביקור אצל הקרדיולוג, אבל לפחות על בטן מלאה. תוסיפו לזה את הלוקיישן המנצח, הבירות מהחבית והבריזה הנעימה, ויש לכם אחלה ספוט לקבל בו את השקיעה.

גן עדן לאוהבי המתוק | פנינה פאי


הכירו את המקום המושלם לסיפוק תאוות מתוקות - מאופקות או מוגזמות ככל שיהיו. פנינה פאי הוא מוסד אשדודי מוכר ומוערץ גם על ידי זרים, שמקדיש עצמו למאפים חמאתיים פריכים ופציחים, קינוחי ויטרינה מושקעים והכלאה מושחתת ביניהם שיוצרת את מנת הדגל של המקום: קרואסון חמאה דק ופריך עלים, ובתוכו קרם פיסטוק אינטנסיבי וירקרק מתשוקת הנוגס בו.

לצד מאפי העלים המתוקים והמלוחים, חלקם קבועים בתפריט וחלקם מנות ספיישל, תמצאו כאן עוגות ראווה מרשימות, קרואסונים ממולאים, אקלרים צרפתיים מהודרים, עוגות שמרים, בחושות ועוגיות וקלאסיקות מושקעות דוגמת סנט הונורה. אפשר לשבת במקום ולהתפנק על פחמימה עם כוס קפה, או לארוז מלא גודיז הביתה ולפנטז כל הדרך חזרה על הביס הנפלא שמחכה לכם בסוף המסע. שימו לב, היות שמדובר בקונדיטוריה, הקפידו להגיע בשעה מוקדמת כדי לא לבהות בעיניים עצובות במדפים הריקים ולפנטז על הביס הנכסף.

פנינה פאי - הציונות 13, אשדוד