המלכותית, הטבעונית ונטולת הגלוטן: עוגות הדבש הכי טובות לראש השנה 2024

קערה מפתה שצוללים לתוכה עם כף, שילוב מושלם בין עוגת דבש לקדאיף, עוגה טבעונית שהצליחה לעבוד עלינו, ורולדה מתוקה עם לוק של חג מולד וטעם נוסטלגי | העוגות שעקפו את כולן במבחן הטעימה לראש השנה

קולקציית ראש השנה של ביסקוטי
קולקציית ראש השנה של ביסקוטי | צילום: בועז לביא

טרייפל תפוחים בקלבדוס ומסקרפונה | רביבה וסיליה

אין מספיק מחמאות בעולם כדי לתאר ולשבח את הטרייפל של רביבה וסיליה. מדובר בכלי זכוכית יפה ומרשים, שמהרגע שתיפלו לתוכו, לא תצליחו לצאת גם אם מישהו ישגר גלגל הצלה ואף ימשוך אתכם בכוח. זה לא עוד טרייפל וגם לא עוד קינוח על בסיס תפוחים מקורמלים, אלא קערה ענקיסטית שכל העונגים בעולם מסודרים בה שכבות-שכבות. בתחתית תפוחים מקורמלים בדבש וקלבדוס (ברנדי תפוחים) שטעמו וניחוחו מורגש בכל ביס, מעל קרם מסקרפונה מפנק במרקם עשיר אך לא חונק, ובקומה האחרונה שטרויזל קינמון קראנצ'י וחמאתי עם קצת מליחות עדינה ברקע שמקפיצה אל על את טעמי התפוחים המקורמלים. ביס לתוך כל השכבות והפה חווה אושר עילאי שמתסכם במילה אחת: וואווווו.

לא ברור מה מנצח בקינוח האלגנטי והיוקרתי הזה - הטעם המדויק, המרקם שגורם לכל הגוף להתמסר בעונג לחטא הקלורי הבלתי מוסרי כמעט, או המראה הסופר מרשים שגונב את ההצגה. בין כך ובין כך, זה הזוכה שלנו, והיינו מאמצים אותו בחום כל ימות השנה.

כמה: 290 שקלים

רביבה וסיליה - חנויות בתל אביב ורמת השרון

טרייפל תפוחים בקלבדוס של רביבה וסיליה
טרייפל תפוחים בקלבדוס של רביבה וסיליה | צילום: יעל רייף

כתבות נוספות ביאמיז:

טרייפל דבש וטארט שוקולד מפורק | איטס

הבייקרי והקפיטריה איטס היא סוד של מביני העניין בתל אביב. מקום קטן על שינקין ואחד גדול יותר בבן גוריון, שכל דבר שמכינים שם הוא חתיכת שיחוק. והנה הגיעו מטעמי החג שלהם, ואיתם העוגות, ואם לשפוט על פי הרוב המוחלט של הטועמים שלנו - הן נכנסות בקלות לשלישייה הפותחת של העוגות הטעימות ביותר שקיבלנו השנה.

טוב, זה לא הוגן כי הןלא ממש עוגות. מעוגות חותכים פרוסה ואז זה כבד וגדול. כאן מדובר בשתי קעריות עמוקות שפשוט לוקחים מהן תלולית עם כף ואז עוד ועוד. טרייפל הדבש מורכב משכבות עוגת דבש אוורירית, שביניהן קרם פטסייר וקראמבל פקאן, וזה כל כך מענג שזה לא ייאמן. כן, הוא מאוד מתוק, אבל זו מתיקות של טעמים שמשתלבים כה נהדר, והמרקם הרך רך רך כל כך מושלם שאי אפשר להפסיק לאכול.

ובכל זאת, זו לא העוגה המנצחת כי איטס מתחרים עם עצמם עם טארט שוקולד מפורק כל כך חלומי, שרוב האנשים פשוט תיארו אותו בתנועת יד מתלהבת כי הפה היה מלא. הבסיס הוא קראמבל שוקולד מלוח עם קראנצ'יות נעימה, מעליו קרמו שוקולד ומעליו קרם מסקרפונה מוקצף למרקם ענני, אבל ענן כזה עמוס, מלא בקצפת. זה מין מילקי משודרג, ואמנם אין פה דבש אבל זה מתוק כמו השנה שכולנו מקווים שתהיה. באיטס גם יש מנות אמיתיות של חג, וגם וקיגל עשוי לעילא, אבל מה שלא תקחו, אל תשכחו לקחת אחת מהעוגות המופלאות האלו.

כמה: 88 שקלים לטרייפל דבש, 110 שקלים לטארט שקולד מפורק

איטס - בן גוריון 75, שינקין 20, תל אביב

טרייפל דבש ומסקרפונה של איטס קפיטריה
טרייפל דבש ומסקרפונה של איטס קפיטריה | צילום: אסף קרלה

בוש דה נואל | נורדיניו ו-WLYT

הבייקרי עם המטעמים הכי טעימים מכבד את ראש השנה עם מלא גודיז טובים שקשה לעמוד בפניהם: דובשניות שהעיפו את כל מי שטעם; טארט באסקי עם בצק פריך, קרם שקדים, קלבדוס ותפוחים מקורמלים; חלת תפוחים עם תפוחים מבושלים ושקדים, וזאת שהעיפה לנו את הראש לחלל - רולדה במראה מקסים שמזכיר את חג המולד, עם ציפוי קרם וניל עדין ואוורירי ומילוי מעודן ומאוזן להפליא של פקאן ושוקולד.

כל ביס חושף את הפה לעושר מרקמים וטעמים, פעם זהו פקאן פריך ופעם שוקולד במתיקות מעודנת. וזה פשוט נהדר וגם ממלא את הגוף בתחושה נוסטלגית בזכות המראה החמוד של רולדה, שאין ילד שלא אהב. והכי כיף - בגלל שמדובר בקינוח עשיר, פרוסה קטנה ממנו סוגרת את הפינה, וכך אפשר לעבור מהר יותר לשלב ליטוף הבטן ופתיחת הכפתור במכנס.

כמה: 110 שקלים

נורדיניו ו-WLYT - סניפים ברחבי תל אביב

בוש דה נואל של נורדיניו
בוש דה נואל של נורדיניו | צילום: ליאל סנד

סטיקי דייט פודינג  טבעוני | לחמים

החלות של לחמים הן כבר שם דבר, ובראש השנה נוספים לכל הרכות המכילה הזו עיטורים שהופכים את החלה להצגה שלמה במראה, באלגנטיות ובמרקם שאין שני לו בעיר. בקולקציית ראש השנה של המאפייה תמצאו גם את השטרודל המהולל מבארי, שטעמו הכי ביתי שיש, מתוק, מקורמל, עמוק וקינמוני, עם בצק דקיק קריספי שמעלה ניחוחות חמאה, וקוביות תפוחים בגודל מדויק שעושה כל כך נעים בבטן ובלב.

לצידו, זאת שהכי עשתה לנו את זה היא דווקא טבעונית ולא ממש עוגת דבש. מדובר בסטיקי דייט פודינג, עוגה לחה ונימוחה על בסיס תמרים, ומסבביבה ומעליה ציפוי של קרמל וקרם קוקוס. אם תחממו אותה כמה שניות במיקרו, תרוויחו ביס מענג, ג'וסי, רך ומתמסר, שממלא את הפה בטעמי חמאה מקורמלים, והוא בכלל טבעוני. כה עפנו עליו, שסימנו אותו כביס הלוהט והמפתיע של החג.

כמה: 95 /87 שקלים

לחמים - סניפים במרכז

סטיקי דייט פודינג של לחמים
סטיקי דייט פודינג של לחמים | צילום: דניאל לילה | סטיילינג אוריה גבע

ריז'יק | דליקטסן

נראה שהשנה שולטת ביד רמה הריז'יק (או מדוביק), עוגת שכבות רוסית ולא פשוטה בכלל להכנה. יותר מ-7 עוגות ריז'יק נחתו אצלנו, חלקן הי מצוינות, אחרות מתוקות מדי, והיו גם כאלה שלקחו את החמיצות של העוגה למחוזות מוגזמים מדי. זאת של דליקטסן שייכת לזן הנעלה שמצליח להביא את העוגה הלא מאוד מוכרת לדרגות נחשקות גבוהות. זה מתחיל במראה האלגנטי - פס סימטרי של שכבות טורט דבש בטעם של דובשניות, וביניהן קצפת וקרם פרש שמוסיף לעוגה המתוקה אווריריות נחוצה וחמיצות נעימה שמרעננת את הביס.

את אותו חיבוב חיבבנו גם את טארט האגסים וקרם השקדים, שהצליח להבריק עם בצק ברטון ומילוי של קרם שקדים, אגסים ביין אדום ושקדים פרוסים מעל לקראנץ' נעים. כל החמאתיות הזאת יחד עם קרם השקדים, באה לנו מעולה, ותשדרג משמעותית כל שולחן חג שעליו תונח.

כמה: 78/82 שקלים

דליקטסן - סניפים באזור המרכז

עוגת ריז'יק של דליקטסן
עוגת ריז'יק של דליקטסן | צילום: עידית בן עוליאל

בחושה דבש ותפוחים מקורמלים בקינמון | דלאל

לצד כל עוגות הפינפונים, נדרשת בכל שולחן חג עוגת דבש הכי דומה לעוגה קלאסית שיש. מכל אלו שטעמנו, הבחושה עם תפוחים מקורמלים ושטרויזל קינמון של דלאל לוקחת כמעט בהליכה. היא רכה שאין דברים כאלה, ממש מתמוססת בפה. התפוחים יושבים יפה מעל העוגה ומשתלבים נהדר עם הדבש, הציפורן נותן קיק שנדרש לאזן מתיקות, והכי חשוב - היא לא מתוקה מדי, לא מכבידה מדי, להיפך, קלילה על אף כל המרכיבים. מאלו שלוקחים פרוסה ואז קולטים שלקחתם עוד שלוש אבל קטנות כאלו, סתם לביס. מזל שהיא ענקית ותספיק לכל השולחן.

כמה: 69 שקלים

דלאל - כל ישראל חברים 7, תל אביב

עוגת דבש בחושה של דלאל
עוגת דבש בחושה של דלאל | צילום: אסף קרלה

עוגת דולצ'ה | שמו

ראש השנה הוא הסיבה האמיתית לזה שישראל נחשבת לסטארט אפ ניישן. היכולת לקחת עוגות חנק המכונות "עוגות דבש", ולהפוך אותן למשהו טעים ומוצלח באמת – זאת כבר יכולת שאומות העולם יכולות רק להתקנא בה. הקונדיטוריה של מיקי שמו הצליחה לעלות על כמה יוזמות מופלאות בתחום הדבש, עם קולקציית חג שכוללת מאפים קלאסיים ומסורתיים, וגם חיבורים קולינריים ייחודיים בין דבש, אגוזים ושוקלד.

מתוך הקולקציה המרשימה, נדלקנו קשות על עוגת הדולצ'ה , שמורכבת משני פסים שמנמנים של מוס דבש על תחתית שוקולד ואגוזים בשילוב שוקולד ולרונה. כל הטועמים ממנה התקשו לעצור אחרי ביס אחד, שכן היא כוללת שילוב מושלם של וטעמים ומרקמים – מוס הדבש פשוט נהדר, שכבה דקה של שוקולד באמצע נותנת קונטרה על הלשון, והקראסט האגוזי בתחתית הוא פשוט גאוני ולא מאפשר לעצור אחרי פרוסה אחת. מדובר בעוגה לאוהבי מתוק, שגם מבוגרים וגם ילדים יאהבו – ועל הדרך היא נראית כמו יצירת מופת אמיתית. אקסטרה ציון לשבח על האריזות הנוחות שמאפשרות פתיחה מהירה מבלי להעביר את העוגה לכלי אחר.

כמה: 89 שקלים

מיקי שמו - סניפים ברחבי הארץ

התאהבות מביס ראשון. טארט דולצ'ה של מיקי שמו
עוגת דולצ'ה של מיקי שמו | צילום: דניאל לילה

בריוש תפוחים מקורמלים | רולדין

בכל שנה אנחנו מחכים לראות לאן תיקח רשת המתוקים את סממני החג, והפעם נשבה הרוח לכיוון פיסטוקים, הרבה תפוחים מקורמלים ואפילו מרציפן. מתוך הקולקציה היפה והמרשימה, 2 עוגות זכו באליפות - עוגת דבש מרציפן ופריחת הדרים שנראית כמו עוד עוגה בחושה אבל מגיעה במרקם מדויק ועסיסי, טעם עמוק וחתיכות קטנות של מרציפן שמתחבאות בעוגה ומרעננות את הביס. והשניה - בריוש שאמנם לא מכונה עוגה, אבל הוא לגמרי עוגה. בתוך הבצק החמאתי, האווירירי והרך שוכנים במתיקות תפוחים, ועליהם קרמל דביק וטעים, טופי מלוח, קרם שקדים ועוד קצת תפוחים מקורמלים לשכבה נוספת של יופי ומתיקות. זה אדיר, מאוד מתוק ומאוד מענג בו זמנית.

כמה: 52/75 שקלים

רולדין - סניפים ברחבי הארץ

בריוש דבש ותפוחים מקורמלים של רולדין
בריוש דבש ותפוחים מקורמלים של רולדין | צילום: רונן מנגן

עוגת טאבלט דבש קרמל | דודו אוטמזגין

עוגת הדבש המפוארת של דודו אוטמזגין מודפסת במדפסת תלת מימד ומצופה בשוקולד לבן עם נגיעות של זהב 24k. חוץ מהתכונות שהופכות אותה למגה יוקרתית ואף יקרה, היא טעימה בהחלט ומכובדת בכמות השכבות שבה: חיבור בין דבש קרמלי ומתוק בצורה מאוזנת, מוס וניל אוורירי בצבע מגרה, ועוד קצת קרמל עם אגוזי לוז לקראנץ' כיפי שמרענן את הביס המתוק-ונילי.

לצד כל הטעים הזה, היא לגמרי הולכת לגנוב את ההצגה על שולחן החג בזכות המראה הסופר מרשים שמדמה טבליות גדולות שכיף לשבור עם היד, סוג של מגה חפיסת שוקולד לבן אם תרצו. אהבנו את עושר הטקסטורות ואת המתיקות המאוזנת שהופכת את העוגה לקלילה ונעימה בפה על אף שלל השכבות.

כמה: 220 שקלים

דודו אוטמזגין - סניפים ברחבי הארץ

עוגת טאבלט דבש קרמל של דודו אוטמזגין
עוגת טאבלט דבש קרמל של דודו אוטמזגין | צילום: דודו אוטמזגין

סופלוני דבש | בבקה

בבקה טובים בלעשות דברים רכים, ויש להם באמת אחלה עוגות דבש רכות מכל סוג שאפשר לחלום עליו, אבל אותנו תפסו דווקא הסופלונים האלה. הגשתם עוגות דבש, שמתם לצידן עוגות קרם, כולם אכלו, נגמרו. הגיע הזמן לפרוש למרפסת לאיזה תה צמחים קטן. מה, לא תגישו משהו לידו? הופ, הסופלונים המושלמים האלה, שהם למעשה מיני עוגות דבש קטנות, חמודות להפליא ומלאות עסיס נעים של דבש. הן לא רק יפות ועושות חשק להתנפל, אלא גם רכות ונימוחות ובגודל מושלם לביס. בקופסה מגיעים כ-30 קטנטנים כאלה, וזה מזל גדול כי מצאנו את עצמנו סתם דוחפים אחד לפה כשעברנו ליד הקופסה, ובכל זאת הצלחנו שיישאר משהו לאורחים.

כמה: 44 שקלים לקופסה

בבקה - סניפים ברחבי הארץ

קולקציית ראש השנה של בבקה
קולקציית ראש השנה של בבקה | צילום: יונתן בן חיים

עוגת מלכת הדבש | ביסקוטי

מדהים מה שנהיה מעוגות ראש השנה. בשונה מעוגות חגים אחרים שחייבות להיות על בסיס מרכיב מרכזי, נגיד גבינה בשבועות, בראש השנה נראה שרק צריך לשים קצת דבש ואז אפשר להפתרע. כזו היא עוגת מלכת הדבש שמשלבת שכבות עוגת דבש, גנאש שוקולד חלב, קרם נוגט, קרם פטיסייר. במילים אחרות, שחיתות מטורפת עם הסממן המובהק של החג. קודם כל זו עוגה יפהפייה, במיוחד כשפורסים אותה ואז מתגלות שכבות של מתיקות שמשתלבות אחת עם השנייה לכדי ביס מתוק מאוד אבל טעים מאוד. היו בין הטועמים כאלה שאמרו שמתוק להם מדי, אבל הרבה יותר אמרו "אחלה, יותר בשבילנו".

כמה: 72/144 שקלים

ביסקוטי - סניפים במרכז

עוגת מלכת דבש של ביסקוטי
עוגת מלכת דבש של ביסקוטי | צילום: בועז לביא

עוגת דבש מרווה | פופ אנד פופ

עוגת הדבש הממזרית הזאת לגמרי עשתה לנו את זה. זה מתחיל במראה המרשים של עוגת דבש קלאסית גבוהה ומזמינה, ועליה תלולית נדיבה של גנאש שוקולד לבן. העוגה עצמה רכה, לחה ועסיסית, מתובלת בתבלינים חמים באיזון מושלם שלא מעיק על בלוטות הטעם ואז מגיע טוויסט מעורר של מרווה ועוד טוויסט של פרוסטינג שוקולד מפנק, שעליו שברי פיסטוקים ופרוסות קריספיות של תפוז מיובש. מלא מרקמים בכל ביס וזו חגיגה גדולה בפה.

כמה: 67/117 שקלים

פופ אנד פופ - הזמנות באתר עד ה-1.10, מגדלי הארבעה, בניין דרומי קומה 14, הארבעה 28, תל אביב

עוגת דבש ומרווה של פופ אנד פופ
עוגת דבש ומרווה של פופ אנד פופ | צילום: עופר בן נתן

מוס יוגורט דבש | מימי נונו

ארוחות חג הן רק תירוץ לאכול כמה שיותר קינוחים, ולכן אנחנו מתייחסים לתפקידנו כטועמי עוגות ברצינות תהומית. הכישורים העיתונאיים נכנסים לפעולה, המזלגות נשלפים וכל ביס מקבל אקסטרה תשומת לב וניתוחים מפה ועד להודעה חדשה. כשטעמנו את קוקלקציית הקינוחים המאוד מרשימה של קונדיטוריית מימי, לא פשוט היה לבחור בין גאלט התפוחים שירשים כל חובב שטרודלים, לבין מוס היוגורט עם דבש, שהוא הרבה יותר ממוס, עם זאת - המוס לקח את האליפות פשוט כי יש בו הכל.

אם נסתכל על הקנקן ולא על מה שבתוכו, מדובר בעוגה אסתטית בטירוף, יפהפייה אם לדייק, וסופר אלגנטית, שמחברת בין ביסקוויט שקדים, מרמלדת משמש פסיפלורה, מוס יוגורט דבש, ומתחת קראנץ' שוקולד לבן. כל אלה מסודרים בדיוק מופתי ויוצרים ביס מושלם שמשאיר טעם של עוד. שכבת הקראנץ' שוקולד לבן נותנת לכל העוגה אופי מיוחד וטעם נהדר, וכל שנותר הוא להתרשם עמוקות מהיופי ואז להוריד עוד פרוסה.

כמה: 139 שקלים

מימי - סניפים ברחבי הארץ

מוס יוגורט ודבש של מימי
מוס יוגורט ודבש של מימי | צילום: דני אל לילה

רולדת דבש, תפוחי עץ וקרם וניל | שני

רולדת הדבש המלכותית של קונדיטוריית שני מציגה שילוב חדשני של כל סמלי החג האהובים במראה נוסטלגי ושובת לב, שמזכיר לכולנו את הילדות, אבל עם טוויסט מפתיע של דבש ותפוחים. ⁠עוד לפני שבכלל טעמנו, קשה היה להתעלם מהיופי המרהיב של העוגה, שמחבר בין צורת רולדה קלאסית לתוספות מדליקות שנראה שנוצרו במיוחד בשביל החג. המרקם הספוגי היה רך ומנחם והשתלב נהדר עם קרם הווניל שהפך אותה לרכה אף יותר. כל הרכות הזו יחד עם הדבש ותפוחי העץ, עושה נעים מאוד בפה ומתאימה בול לאווירת החג.

כמה: 89 שקלים

שני - סניפים ברחבי הארץ

רולדת דבש של קונדיטוריית שני
רולדת דבש של קונדיטוריית שני | צילום: יפעת כהן

עוגת קפרזה לימון ודבש ללא גלוטן | האופים הקטנים

עוגת הקפרזה לימון ודבש נראית על פניו כמו עוגה בחושה סטנדרטית ותמימה עם מראה קלאסי של ראש השנה, אבל כשפורסים וטועמים מתגלה הפתעה אמיתית: עוגה עשירה, חמאתית, לחה ועסיסית, עם שילוב מרכיבים של דבש, לימון, שקדים ושוקולד לבן שמשתלבים מדהים ביחד ומשאירים בפה רעננות הדרית של לימון ומרציפניות של שקדים. בנוסף, מדובר בעוגה נטולת גלוטן על בסיס קמח שקדים, כך שהבטן מבסוטה עוד יותר.

האופים הקטנים - רחוב עמק ברכה 25, תל אביב יפו

עוגת קפרזה לימון ודבש של האופים הקטנים
עוגת קפרזה לימון ודבש של האופים הקטנים | צילום: רן ארדה

מדוביק | ברד בייקרי

זוהי רשמית העוגה הכי שנויה במחלוקת בקרב כל הטועמים. מדובר במדוביק, עוגת דבש רוסית שמורכבת מ-12 שכבות דקיקות של טארט דבש מקורמל וביסקוויט, ובין השכבות קרם שמנת חמצמצה. חובבי הז'אנר נהנו מהשילוב בין החמוץ למתוק ומהשכבות הדקיקות שנותנות את גם קקאנץ' וגם רכות בפה. מי שלא אהב, לא הבין איך לעוגה יכול להיות טעם חמצמץ ומה זה כל השכבות האלה. לאנשים האלו אמרנו "אתם כבר ישנים בלי חיתול? כי אתם מתנהגים כמו תינוקות". השילובים נהדרים, המרקם תענוג והיופי של העוגה מפוצץ עיניים. המלעיזים טועים נקודה סימן קריאה.

כמה: 148 שקלים

ברד בייקרי - לח"י 2, ראשון לציון

עוגת מדוביק של ברד בייקרי
עוגת מדוביק של ברד בייקרי | צילום: עדן ניסים

עקיצת הדבורה | לה רושל

עקיצת הדבורה של הקונדיטוריה הקטנה בבני ברק, עשתה לנו נעים בבטן ובפה בזכות שילוב מאוזן להפליא בין בצק שמרים רך שהוספג מכל עבר בסירופ דבש, ועליו קרם וניל עשיר אך אוורירי במתיקות מעודנת, וציפוי שקדים מסוכרים שנותנים קראנץ' נהדר בפה. אהבנו את הביצוע המדויק ואהבנו את המראה האלגנטי שיגנוב את ההצגה במעמד קינוחי החג.

כמה: 292 שקלים

לה רושל - ברוך הירש 30, בני ברק

עוגת עקיצת הדבורה של לה רושל
עוגת עקיצת הדבורה של לה רושל | צילום: לירן מימון

בבקה דבש ושקדים | פיצי

גבוהה ויפה, שמנמנה ואלגנטית שבתה לנו את הלב הבבקה של פיצי, בית הקפה והבייקרי שהשף חיים כהן הוא אחד מבעליו. בתוך ים עוגות דבש מסורתיות, זו של פיצי בלטה בגובה מרשים, מרקם אוורירי אך לח, וגפרורי שקדים פריכים וכיפיים שהוסיפו עניין לביס. התבלינים החמים נכחו בעוגה במידה מואזנת, כך שהפה נהנה מטעם מאוזן שלא נמאס גם בפרוסה השלישית. אם אתם חובבי קלאסיקות, זו העוגה שלכם לחג.

כמה: 150 שקלים לעוגה גדולה

פיצי - סניפים ברמת השרון ותל אביב

עוגת דבש ושקדים של פיצי
עוגת דבש ושקדים של פיצי | צילום: אנטולי מיכאלו

עוגת סיר פלא ללא גלוטן | ביגה

שום דבר בעוגה החמודה של ביגה לא מרמז על כך שאין בה טיפת גלוטן. היא רכה, עסיסית, לחה, וממלאת את הפה בטעמים חמים של קינמון, ציפון ואגוז מוסקט. אהבנו את המראה האלגנטי הגבוה בסגנון סיר פלא, ואהבנו את נוכחות השקדים שמוסיפה אלגנטיות לביס וקראנץ' נעים שמשמח את הפה. עבור הנמנעים מגלוטן מדובר ביופי של פיתרון לקינוח האייקוני של החג.

כמה: 49 שקלים

ביגה - סניפים ברחבי הארץ

עוגת דבש ללא גלוטן של ביגה
עוגת דבש ללא גלוטן של ביגה | צילום: אסף לוי

טארט תפוחים ושקדים | בן עמי

עוגת התפוחים והשקדים המקורמלים של בן עמי לא רק יפה, אלא ממלאת את הגוף עוד לפני הביס בתחושה ביתית ומנחמת. המתיקות שלה נכונה לז'אנר, לא מוגזמת אבל בהחלט מורגשת, כולל בצק רך ומפנק עם תועפות חמאה ושמנת, שיוצרות טעם עשיר ומושחת, על סף הפלילי למעשה. המרקם בהתאם - מה שנקרא באנגלית Hearty. למרות כל תכונות האופי המשוחתות, ואולי דווקא בזכותן, זוהי בהחלט עוגה להביא להורים.

כמה: 109 שקלים לקוטר 24 ס"מ

בן עמי - סניפים ברחבי הארץ

טארט תפוחים ושקדים של בן עמי
טארט תפוחים ושקדים של בן עמי | צילום: בועז לביא

עוגת דבש עם שוקולד קינדר ולימון | שיריז פטיסרי

בית הקינוחים הבוטיקי בגבעתיים השיק קולקציית קינוחים שכולה מחווה לחטופים, ובנוסף 10% מהכנסות מכירת קינוחי הדבש יועברו ישירות למטה המאבק להחזרת החטופים. גולת הכותרת היא עוגת דבש קלאסית, שבשונה מלא מעט עוגות דבש, היא לא יבשה בכלל. רמת הדחיסות שלה לא גבוהה והמתיקות מעודנת, כך שגם מי שלא נמנה עם חובבי עוגות הדבש יאהב גם את הטעם וגם את המרקם.

מעל העוגה, במחווה נוספת לחטופים, יש ציפוי בצבע צהוב שמורכב משוקולד לבן בטעם קינדר עם דבש ונגיעות לימון. למרות חיבור טעמים הלא שכיח בלשון המעטה, הציפוי עושה את העבודה ומוסיף את הנגיעה הנדרשת כדי לשמח את החך.

כמה: 55 שקלים

שיריז פטיסרי - רחוב כצנלסון 108 גבעתיים.

עוגת דבש עם שוקולד קינדר ולימון
עוגת דבש עם שוקולד קינדר ולימון | צילום: neo media

עוגת דבש וויסקי וקפה | בוטיק סנטרל

זאת הייתה אחת העוגות המפתיעות שבאו אל פינו, שילוב בלתי שגרתי של עוגת דבש שהושקתה בוויסקי וקפה וצופתה בשוקולד מריר ופולי קפה. השילוב של הדבש עם הוויסקי וקפה יצר פרופיל טעמים עמוק ומורכב, וציפוי השוקולד מגן על אובר מתיקות שעוגות דבש חוטאות בו ומזכירות לנו למה דובשניות הן דבר שכמעט נכחד מהעולם.

חוץ מהטעם המאוד מיוחד, פולי הקפה יחד עם הציפוי הכהה הופכים את העוגה לאלגנטית, אך מי שפחות בעניין של ללעוס פולי קפה, עלול להיבהל מהטעם המריר החזק שחווה הפה, אנחנו דווקא חיבבנו את העניין. שורה תחתונה, עוגת דבש זה לא דבר מזמין, אבל בוטיק סנטרל הצליחו להביא את עוגת הדבש לליגה אחרת, לעשות יופי של טעם ומרקם אפילו שהעוגה פרווה, וליצור ביס מפתיע, עשיר, ויוקרתי, מסורתי אבל בקלאס.

כמה: 49 שקלים

בוטיק סנטרל - סניפים ברחבי הארץ

קולקציית ראש השנה של בוטיק סנטרל
קולקציית ראש השנה של בוטיק סנטרל | צילום: טל סיוון ציפורין

קדאיף ירושלמי | מאפה נאמן

הקדאיף הירושלמי של מאפה נאמן הוא עוגה מושחתת, מלאת שכבות, ורחוקה שנות אור מעוגת דבש רגילה שאנחנו מכירים. זה מתחיל בשכבת הקדאיף העליונה שעליה רוטב פיסטוק, ומהצדדים מפוזרים שברי פיסטוקים ופקאן קלוי שמקפיץ את בלוטות הטעם. והטעם? מקורי ומיוחד שמתחלף בין השכבות ומחבר באופן מחמיא טעמים של חלווה, שוקולד, פיסטוק, קדאיף ודבש, לכדי פצצת סוכר מנחמת. ביג לייק, רק אין סיכוי שתצליחו להוריד יותר מפרוטסה עקב עומס הטעמים והמרקמים.

כמה: 65 שקלים

מאפה נאמן - סניפים ברחבי הארץ

עוגת קדאיף דבש של מאפה נאמן
עוגת קדאיף דבש של מאפה נאמן | צילום: גיל אבירם