עוגת ספגטי כבר טעמתם? 7 מתכונים מעולים ליום הפסטה

פסטת ירוקים עם טוויסט של שי-לי ליפא, רוטב העגבניות הכפרי של אסף גרניט, וגם - איך הופכים ספגטי לעוגה שתצליח לשכנע סרבנים קטנים? 7 מתכוני פסטה שווים ויצירתיים לחגוג איתם את יום הפסטה

זמן צפייה: 04:27

בשנת 1995 נערך קונגרס הפסטה הבינלאומי (כן, יש כזה דבר) ובו נקבע שה-25  באוקטובר יקבע כיום הפסטה הבינלאומי. למה אתם שואלים? כשזה נוגע לפסטה, לא צריך הרבה סיבות, רק להעמיד סיר גדול עם מים רותחים ומלח ולבחור את הרוטב. שמות הפסטה נקבעים באיטלקית (כמובן) על פי צורתם ויש מעל ל-660 צורות של פסטה שונות ומשונות. הפירוש של ספגטי הוא 'כבל' (כמו כבל מאריך הכוונה) טורטליני הם 'עוגות קטנות', פטוצ'יני הם 'סרטים קטנים' והפירוש של פנה הוא 'קוצים'. אספנו לכם שבעה מתכוני פסטה שווים במיוחד וכמו שכבר אמרנו, לכם רק נשאר להכין סיר או שניים ולצאת לדרך.

עוגת ספגטי של קרין גורן

תסמכו על קרין גורן שתיקח חומר גלם שלרוב מתקשר עם מנות מלוחות ותהפוך את זה לעוגה מפנקת וקלה להכנה. אז בדיוק כזו היא עוגת הספגטי.

למתכון המלא לעוגת הספגטי של קרין גורן

מפתיעה וממכרת. עוגת פסטה של קרין גורן | צילום: מאגר תמונות רשת

פסטה ברוטב עגבניות של אסף גרניט

כמה פשוט ככה גאוני. מתכון לפסטת עגבניות שנע על הציר בין רוטב עגבניות מסורתי לרוטב אלי אולי שמתבסס על שמן זית ושום כשהפסטה שמתקבלת לא צבועה באדום בוהק, אלא נשארת לבנה, ומשופעת בטעמים חזקים של איטליה. אסף במתכון הזה משתמש בכמה סוגים של עגבניות. אפשר כמובן לגוון בעוד סוגי עגבניות או להשתמש רק בסוגי עגבניות אחד. את הפרמז'ן בסוף אסף מוסיף לאחר שהשתמש בקולפן תפוחי אדמה ליצירת גלדי גבינת פרמז'ן שהם דקיקים מצד אחד וגדולים מצד שני.

למתכון המלא לפסטה ברוטב עגבניות של אסף גרניט

גילופי הגבינה תורמים מרקם קראנצ'י ממכר. פסטה ברוטב עגבניות | צילום: פוטוליה

פסטה פונגי עם פטריות טריות של אסף גרניט

ואם בא לכם מתכון של אסף גרניט לצמחונים, אז קבלו את האיזון המושלם בין פטריות, שמנת ופסטה במתכון לפסטה פונגי עם 3 סוגי פטריות.

למתכון המלא לפסטה פונגי עם פטריות של אסף גרניט

פסטה
פסטה פונגי עם פטריות טריות של אסף גרניט

מתכון לפסטה פטוצ'יני קרבונרה

הזוכה האחרון של משחקי השף הכין במהלך התחרות את אחת הפסטות המפנקות שידעה התחרות. שילוב של חזה אווז, שמנת, ציר בקר וגבינת פרמז'ן תרים את כל הקלושים באזור.

למתכון המלא לפסטה פטוצ'יני קרבונרה

מתכון לפסטת פטוצ'יני קרבונרה של המתמודד אורן אסידו (מתוך משחקי השף, עונה 3, פרק 26)
צילום: מיכה לובטון

פסטה ברוטב בולונז עם פחות בשר ויותר ירקות

רוטב הבולונז שלפניכם מיוחד. הוא משלב המון ירקות ופחות בשר, מה שהופך אותו לקליל יותר מרוטב בולונז רגיל. הוא חסכוני יותר כי אתם משתמשים בכמות מועטה של בשר והוא בריא יותר בגלל כל הירקות שמשתלבים בו בצורה נהדרת.

למתכון המלא לפסטה ברוטב בולונז

פסטה עם קישואים ועגבניות מיובשות

עגבניות מיובשות אפשר להכין בזמן קצר, הייבוש מעצים את טעמן. אם אין רצון לייבש לבד, אפשר לוותר וללכת על עגבניות מיובשות בשמן זית שקונים על מדפי השימורים.
פסטה עם עגבניות מיובשות וקישואים

פסטה "ירוקים", אנשובי וריקוטה של שי-לי ליפא

שי-לי ליפא במתכון לפסטה נהדרת, בריאה וטעימה מלאה בירקות טובים ובריאים וכמובן שמוגשת עם אנשובי נהדרים ומלוחים וגבינת ריקוטה מעולה.
צילום: Spaghetti carbonara.