אילת המפתיעה: 3 ספוטים טעימים (וחדשים) בעיר הדרומית

בית מתוקים פריזאיים מהחלומות, מסעדת הדגל של הפיינליסט האהוב מריאליטי האוכל, ובית יין חמוד להפליא עם מעדניה וקפה משובח. 3 מקומות חדשים להכניס לרשימת החובה

Whatsapp Image 2022 11 23 At 1
ביצוע מושלם לקינוחים קלאסיים. בלנקו פטיסרי | צילום: יעל רייף

אוכל אש, תרתי משמע | מסעדת מאמו של אוהד לוי

אוהד לוי אוהב לשחק באש. אם הצירוף אוהד + אש נשמע לכם מוכר, כנראה שגם אתם התאהבתם בו בריאליטי האוכל "המסעדה הבאה של ישראל" ממנה פרש רגע לפני הגמר. לוי, שברזומה המקצועי שלו מסעדות נחשבות בת"א כשהאחרונה שבהן היא "ציקטי" המוערכת, פתח את מסעדתו האילתית לפני חצי שנה, ותוך כלום זמן הכניס לקולינריה המקומית משב מרענן של בישול מזן חדש.

555rie
גם היא תהיה כאן. כיסונים במילוי דג מהאודישן למסעדה הבאה של ישראל | צילום: מידן גיל ארוש

המנות של לוי מתובלות באש. החריכה שממלאת את הפה בטעמי אוממי נוכחת בכל מנה, חלקן עוברות דרך ברנר רגע לפני ההגשה, אחרות מעושנות, ושום ביס לא שלם בלי הלחם הנהדר שעובר חריכה גם הוא, ומגיע לשולחן פריך ולוהט. גם כיסוני הדג הקצוץ בציר לוקוס עם עגבניות ופלפל צ'ומה מעושן - מנת הדגל שגרמה לשופטים להתאהב - מככבת פה בגאון לצד דגים נאים, מנות בשר מפוארות דוגמת סטייק במחבת כבדה או סלט עלים עם קוביות טלה בפחם.

למרות נוכחות האש, חלק מהמנות עדינות לתפארת, והטיפול המסור של לוי בחומרי הגלם האיכותיים הופך כל צלחת ליצירה אכילה, שמתחילה בנראות וממשיכה לביס מדויק שממלא את הפה בטעמים מעניינים ועזים, רובם שוברי שגרה ומפתיעים.

4wuwhn
שימוש בתוצאת מקומית ועונתית בלבד. קישוואים במילוי אורז רך במסעדת ממו | צילום: מידן גיל ארוש

ואם זה לא הטיס אתכם להזמין מקום, בנוסף לטעמים הנהדרים והלוקיישן באזור הפחות תיירותי של העיר, אף מנה בתפריט לא מטפסת מעל 96 שקלים, כך שאפשר לפתוח שולחן בכיף ולטעום מגוון מנות בלי לספוג צביטה קטנה למראה החשבון הסופי.

מסעדת מאמו - אגמונים 10, אילת | 055-2216062

כתבות נוספות ביאמיז:

הפטיסרי שחולמים עליו בלילה | BLANCO של אורטל בן סימון

באזור התעשייה של העיר הדרומית, תמצאו ספוט מפתיע, במיוחד אם אתם מעריכים מילפיי מצוין ומתעלפים למראה קינוחים פריזאיים. BLANCO של הקונדיטורית אורטל בן סימון הוא בית מתוקים יפה וחמוד להפליא עם מאפים ריחניים, קינוחים מגרים, עוגות, עוגיות וקינוחי ראווה שיגרמו לכם לחזור בריצה. בפטיסרי הקטן והמיוחד שפועל בשיטת טייק אווי ואיסוף עצמי, מכינה אורטל קינוחים עם מכנה משותף נהדר: מתיקות מעודנת, מאוזנת ומדויקת, שמשאירה מקום לטעמם של חומרי הגלם האיכותיים: משוקולד באחוזי קקאו משתנים, דרך פירות ועד גבינות משובחות.

Whatsapp Image 2022 11 23 At 1
קינוחים פריזאיים באיזון טעמים מושלם. בלנקו פטיסרי | צילום: יעל רייף

לתפריט הקבוע מצטרפות כל תקופה הפתעות והברקות פרי מוחה היצירתי של אורטל, וכמעט תמיד תמצאו בוויטרינה את החשודים המידיים: מילפיי מדופף להפליא, סנט אונורה עם קרם שנטילי עמוס גרגירי וניל, עוגת גבינה קטיפתית ועשירה, פבלובה, טירמיסו, בר שוקולד, מקרון ענקי במילוי פיסטוק, ונבחרת מגרה של עוגיות במיני טעמים ומילויים, כולל כמה מלוחות על בסיס גבינה שאי אפשר להפסיק לאכול.

Whatsapp Image 2022 11 23 At 1
קינוח שמגיעים אליו במיוחד. אורטל בן סימון עם הסנט אונורה | צילום: יעל רייף

כמעט תמיד תמצאו כאן קינוחים טבעוניים (אל תפספסו את הטפיוקה הנפלאה) ואם רוצים להתפרע - אפשר להזמין מאורטל קינוחים "מחוץ לקופסא" ברקיחה אישית. אם אתם שם (ואתם בהחלט רוצים להגיע), חובה לטעום את הסנט אונורה העדינה, להצטייד בטירמיסו קלאסי בביצוע מדויק ולהתנפל על קרם הברולה שבזכות כמות מאוזנת של סוכר, הוא תענוג אמיתי לחך.

BLANCO - הבנאי 1, אזור התעשייה, אילת | טלפון: 053-429-9772

סוד טעים ליודעי חן וחובבי יין | ויה קלרה

למציצים מבחוץ, ויה קלרה נראית כמו עוד חנות יין, רק מעוצבת להפליא עם קירות בצבעים שונים, מדפים עמוסי אלכוהול מהעולם, וסטייל שזורק ישירות לאיטליה. המראה מרשים ומושך, ואם תעשו צעד פנימה ותעברו את מדפי היין, תגלו בית קפה מעדניה עם אופי בוטיקי ולצידה חדר סיגרים בקונספט דרום אמריקאי. המקום בבעלות ובתפעול משפחת קול האילתית, והוא סוד שמור ליודעי חן בלבד.

Whatsapp Image 2022 11 23 At 1
ספוט אלכוהולי מפתיע בלב העיר. ויה קלרה | צילום: יעל רייף

אפשר להגיע ו"סתם" לרכוש בקבוק יין, אבל הכי כיף להגיע במיוחד, להתיישב סביב השולחנות הפזורים באזור הפנימי, וליהנות ממנות נשנוש משודרגות שהולכות מעולה עם דרינק, את כולן מכינים במקום "על המקום" בעת ההזמנה. בין המנות: ברוסקטה סלמון מצוינת, סלטי עלים עם גבינות טובות, פלטת גבינות, קרפצ'יו סלק, תפוחי אדמה נהדרים בניחוח לימוני, וגם שלל כריכים זועקים מטריות שמכינים בני המשפחה במטבח הפתוח של המקום. את הכל אפשר לנשנש לצד בקבוק יין שקונים במקום, בירות מהמקרר הגדול ושלל דרינקים מפתיעים, שאת חלקם סביר שלא היכרתם עד שהגעתם לכאן.

Whatsapp Image 2022 11 23 At 1
מנות נשנוש שמחמיאות לאלכוהול. ויה קלרה | צילום: יעל רייף

לצד החיבה לאלכוהול ולסיגרים, במקום מעריכים גם קפה איכותי, כך שלצד ההפוך והאספרסו הקלאסיים, מגישים כאן קפה "קולד ברו" עם המון קרח ואפקט צינון שנמשך שעות ארוכות. כל כמה ימים נערכות במקום הופעות בלוז וג'אז, ערבי ריקודים ופעילויות תרבות נוספות, כך שכדאי להתעדכן בעמוד האינסטגרם של המקום בכתובת @viaclaraeilat.

ויה קלרה - שדרות התמרים 2, אילת | טלפון: 050-889-5519