תאמינו לנו שאתם צריכים את זה: 5 מנות הצ'יפס הטובות בתל אביב

צ'יפס הולנדי עם ציפוי כפול, צ'יפס שמטוגן פעמיים למרקם אלוהי, וטוגן נוסטלגי שלא השתנה כבר עשור. אלו הצ'יפסים שאתם חייבים לעצמכם בחורף הקרוב

Whatsapp Image 2022 11 09 At 1
לא פחות ממושלם. צ'יפס של פישאנד | צילום: יעל רייף

המושלם של פישאנד

הוא הצ'יפס שנרצה להתעורר לצידו כל בוקר מחדש, ואיכשהו, למרות הדג המטוגן לשלמות שמוגש לצידו, מצליח לגנוב את ההצגה. הצ'יפס של "פישאנד", דוכן הפיש אנד צ'יפס, הוא כל מה שמצופה מצ'יפס מצוין להיות: החיתוך עבה ומאפשר לרכות הפנימית ולפציחות החיצונית להתקיים זו לצד זו מבלי לנצח אחת את השנייה, הצבע הזהוב גורם לבלוטות הטעם להתרגש, ואם זה לא מספיק - כשנוגסים בו, אשכרה שומעים סאונד של שבירה. זה עד כמה הוא פריך. חוץ מזה הוא גם מאוד מאוד טעים, מתובל טוב ומגיע עם צי רטבים שמשדרגים את החוויה, כולל מיונז טבעוני למבקשים. במילים אחרות - מדובר בדוז פוואה של חבר הצ'יפסים בתל אביב.

כמה: 22 שקלים ל-250 גרם, 34 שקלים ל-500 גרם

פישאנד - הלל הזקן 18, תל אביב

Whatsapp Image 2022 11 09 At 1
מגיע עם צי רטבים שמשדרגים את החוויה. צ'יפס של פישאנד | צילום: יעל רייף

כתבות נוספות ביאמיז:

המושקע של האחים

מכירים את הצ'יפס המושלמים האלה שעוברים טיגון כפול ואף משולש? זה הצ'יפס של מסעדת "האחים". כבר ממבט חטוף עוד לפני הביס, מבינים שיש כאן עסק עם צ'יפס מצטיין. הצבע הצהוב-עמוק מרמז על זן התפודים הנכון, השיזוף מצביע על טיגון מקצועי בלי טיפת שמנוניות, ואז מגיע הביס ומוכיח שהכל נכון. הטוגן טוגן עם הקליפה שמעניקה טעם עמוק עם מתקתקות נעימה שמורגשת בביס. המרקם החיצוני פריך לשלמות, ומפנים רק ומתמסר. הוא כל כך טעים שאפשר לאכול אותו בלי קטשופ ומיונז, ואם תחליטו שכן - תזכו לקטשופ תוצרת בית לצד איולי פיקנטי שמרים לביס.

כמה: 21/29 שקלים, תלוי בגודל

האחים - אבן גבירול 26, תל אביב

Whatsapp Image 2021 07 28 At 1
תזמינו מראש מנה נוספת ושימו בתיק. הצ'יפס הממכר של האחים | צילום: יעל רייף

העגול של מג'יק בורגר

הוא נוסטלגי, שמנמן, מגרה למראה, ותמיד תמיד גונב את ההצגה למרות שהוא רק תוספת. הצי'פס העגול של ההמבורגריה הנוסטלגית מאבן גבירול (עם סניף נוסף בחולון), הוא בדיוק אותו צ'יפס שדגמנו לפני חמש ועשר שנים באותו ספוט ממש, וכמו אז - עדיין שומר על הצורה המיוחדות והפריכות ההיקפית. בשונה מצ'יפס מסורתי, זה של מג'יק בורגר חתוך לפרוסות עבות ומטוגן עם הקליפה לשכבה נוספת של פריכות שמתגנבת לביס. הוא פריך אבל פציח, ובאמצע רך בדיוק כמו שצריך. אם עוצמים את העיניים הוא קצת מזכיר צ'יפס מתוק של שיפודיות, רק בגרסה פריכה וטובה. חוץ מזה, תלולית של קטשופ לחוויה נוסטלגית במיטבה.

כמה: 15 שקלים (ויש גם צ'יפס מקלות מסורתי, אז הקפידו להזמין את העגול)

מג'יק בורגר - אבן גבירול 64, תל אביב

Yfvniu
פריכות היקפית וטעם נהדר שתורמת הקליפה. צ'יפס במג'יק בורגר | צילום: שרון רז

ההולנדי הכפול של פיתה בסטה

באופן מפתיע גילינו את אחד הצ'יפסים הכי טובים שטעמנו, בדוכן שמקדש בכלל פיתות שמנמנות. הספוט הוא "פיתה בסטה", ודווקא התוספת הצהובה היא זו שקיבלה את אות הכבוד. מדובר בצ'יפס הולנדי בציפוי כפול (כך על פי התפריט) מהזן העבה, הבשרני והמאוד צהוב, שפריך לא רק לאורכו, אלא גם בקצוות עם הגוון השזוף יותר. חוץ מהמרקם המנצח, הוא טעים לאללה, מלוח במינון שמקפיץ את מתקתקות תפוחי האדמה החוצה, ויחד עם הקריספיות יוצר ביס של חלומות.

כמה: 17 שקלים

פיתה בסטה - סניפים ברחבי הארץ

Whatsapp Image 2022 11 09 At 1
אקסטרה קריספי ומתובל לעילא. צ'יפס בפיתה בסטה | צילום: יעל רייף

המדויק של ברגר קינג

אין מה לעשות. עם קריספיות מנצחת אין מה להתווכח, וזו של שמקיפה את הצ'יפס של ברגר קינג מכל עבר - עולה על כולן. הצ'יפס המסורתי של הרשת הוא בדיוק מה שצ'יפס צריך להיות - מגרה למראה בצהבהבותו המושכת, יציב, קריספי, ורך כפירה בחלקו הפנימי שממלא את הפה ב"בשר" תפוחי אדמה נימוח ונעים. הוא מהזן המלוח שהולך מצוין עם מיונז, ואיכשהו - טעים גם כשהוא קר, עם אותה פציחות דקיקה שאחראית לאפקט הממכר.

כמה: 15-19 שקלים, תלוי בגודל
ברגר קינג - סניפים ברחבי הארץ

Whatsapp Image 2022 11 09 At 1
פריך לשלמות ורך מבפנים. צ'יפס של ברגר קינג | צילום: יעל רייף