הגלידריה שמכינה גלידה מאשפת מזון

גלידריה אחת החליטה לעורר מודעות לבזבוז המזון שלנו, באמצעות יצירת טעמי גלידה מופלאים מאשפת מזון. צפו בווידאו מהגלידריה

זמן צפייה: 00:24

אחת מהרעות החולות של תקופתנו היא בזבוז המזון המסיבי בקרב העולם המערבי. מחקרים רבים מוכיחים שוב ושוב כי כמות המזון שנזרקת על ידי בתי אב במדינות המערביות (כולל כמובן ישראל) גודלת משנה לשנה ועוד לא הגענו לתנועות טבעוניות שמוכיחות כי כל פרה צורכת מים וגידולים כמו חיטה ותירס, שיכולים להספיק לשתי משפחות שלמות.

כעת, גלידריה אופנתית אחת, רוצה להוכיח כי גם ממזון שדרכו סלולה לפח, אפשר להפיק גלידה טעימה.  Salt & Straw (מלח וקש בתרגום חופשי) היא גלידריה מאורגון ארה"ב, שכבר הספיקה לייצר טעמי גלידה מוזרים לפי נושאים, כמו מגוון טעמים המתבססים על אוכל מותסס, או טעמים שמסתמכים על רטבי דגים (התוצאות פחות נוראיות ממה שנדמה לכם, היא בכל זאת צריכה למכור גלידה טעימה בסופו של דבר). כעת היא החליטה לייצר גלידה משאריות מזון שנזרקות ממפעלים, לא דווקא כדי לחסוך במזון (כי כמה כבר גלידריה אחת יכולה לשנות את מאזן האימה) אלא יותר כדי לעורר מודעות.

לקחת חומרי גלם שבדרכם לאשפה ולהפוך אותם לגלידה טעימה
לקחת חומרי גלם שבדרכם לאשפה ולהפוך אותם לגלידה טעימה | צילום: אתר רשמי

"נדהמתי כשהבנתי שבארה"ב אנו מבזבזים 40% מהמזון שאנו מגדלים" אומר קים קאלק מבעלי הגלידריה, "זה מגוחך שיש רעב בעולם ובארצות הברית בפרט, כשיש דרך לחסל אותו לחלוטין". הגלידריה עובדת כבדרך קבע עם ארגונים לתרומות מזון לנזקקים והם החליטו לעורר תשומת לב לתופעה באמצעות יצירת גלידה מאשפת מזון, "אם התפוח מכוער ואם התותים כבר בשלים, זה לא אומר שהם לא טעימים. יצרנו קשר עם מבשלות ומזקקות של משקאות חריפים שמעבירות לנו 'אשפת' תפוחים שהשתמשו בהם ליצירת משקאות ואנו יוצרים מהם טעמים. אנחנו מקבלים גם המון תבלינים משומשים כמו וניל, קינמון, קליפות תפוזים ועוד, כשמה שנותר הוא רק להשרות אותם בשמנת ואתה מקבל טעמי גלידה מופלאים. אנחנו גם יוצרים קשר עם חקלאים בסביבה. יש לך תוצרת חקלאית שכבר לא רוצים לקנות אותה כי היא עוד שניה נרקבת? נשלם עליה מחיר הוגן, תותים בשלים מושלמים לנו, אנחנו גם ככה מקפיאים אותם". את אופן הכנת התהליך המוזר לא מסתירים ב- Salt & Straw מהלקוחות, נהפוך – כל אחד מהעובדים מחויב להסביר ללקוחות את אופן התהליך, כדי לעורר מודעות לנושא החשוב.

לא להאמין, העוגות היפות בעולם.