איך לשרוד את פסח בלי לזרוק אוכל, זמן וכסף

כמויות האוכל שנזרקות לפח בחג, גורמים לכולנו לומר שפעם הבאה לא נבשל כל כך הרבה. אתר הבשלנים יאמי, חישב לנו את הכמויות לארוחת החג

איך מחשבים כמויות של אוכל לחג? כולנו רוצים ששולחן החג יהיה עמוס בכל טוב, ושיהיה שפע ואוכל לכולם. מצד שני – אנחנו גם רוצים להימנע מכמויות האוכל האדירות, מההוצאות שמתווספות לחג וכמובן מזריקת אוכל מיותר לפח. אז איך מחשבים את הכמויות שצריך להגיש בארוחת החג? אתר הבשלנים הביתיים, יאמי מסביר לנו איך עושים את החישוב הפשוט שמתאים לכל ארוחת חג. לשם הדוגמא, נניח שיש לנו עשרה אורחים בארוחת החג, בואו נתחיל לחשב את הכמות לכל חלק בארוחה.

חישוב כמויות למנה ראשונה.

ניקח לדוגמא את מרק הקניידלך הקלאסי. נחשב שתי כופתאות קניידלך לאדם, עם 300 מ"ל מרק, כלומר שלושה ליטר מרק ל-10 אורחים.
מנת פתיחה של דג (גפילטע או דג חריף) במקרה הזה נחשב יחידה אחת לכל סועד. קציצה של גפילטע אחת או פילה דג.

בווידאו - מרק עוף של שי-לי ליפא. למתכון לחצו

[brightcove_iframe video_id='house_of_shay_li_ep_19' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_fk5u3xin' duration='1929']

ומה למנה העיקרית?

ועכשיו נעבור לחישוב המנה עיקרית. רבים חושבים שאם יש שני סוגים שונים של מנות עיקריות, אז צריך שיהיה כמות לסועד מכל מנה. זו הטעות. בסך הכל אתם צריכים לחשב בסביבות 200 גרם בשר לסועד. נחזור לחישוב של עשרה אורחים, בסופו של ערב צריך להיות מוגש לשולחן 2 קילו בשר כמנה עיקרית. אפשר לחלק את המנות העיקריות לקילו לכל אופציה בשביל הגיוון. צאו מנקודת הנחה שאם מישהו ירצה לטעום את שתי האופציות הוא פשוט ייקח לעצמו חצי כמות מכל בחירת בשר.

בווידאו - רוסטביף חם וחגיגי של שגב משה. למתכון לחצו

[brightcove_iframe video_id='Segev_World_s01_ep05_part01' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_l20coylr' duration='624']

תוספות וסלטים

בואו נתחיל לדבר בליטרים. לשם המחשה קופסא בינונית של חומוס בסופר מכילה 500 מ"ל (חצי ליטר). לכל אדם צריך להיות בערך 750 מ"ל של תוספות וסלטים.  כלומר, אם יש לכם עשרה אורחים, וחמישה סוגים של תוספות וסלטים, אז אתם צריכים סך הכל 7.5 ליטר של תוספות. התוצאה? כל תוספת או סלט צריכים להיות בגודל של 1.5 ליטר (7.5 קילו לחלק לחמש).

אם תלכו לפי החישוב הזה תגלו ששולחן החג שלכם עדיין יהיה עמוס מכל טוב, אך תחסכו כסף, זמן רב ועבודה.

צריכים עזרה בבישולים לחג? הבשלנים של יאמי ישמחו לבשל בשבילכם את הארוחה, או מנות נבחרות מתוכה! למבחר מנות החג של בשלני יאמי לחצו.