14 המאכלים שילבינו את השיניים שלכם וישמרו אותן בריאות

14 מאכלים בריאים שיעזרו לכם לשמור על בריאות הפה, ילבינו לכם את השיניים, ירעננו לכם את הנשימה וישמרו עליכם מרופא השיניים

1. תפוזים

נגיסה בפלח תפוז תגרום לפה שלכם לייצר כמויות גדולות של רוק, הוא מצידו יעזור לשטוף את הפה שלכם משאריות מזון וישמור על השיניים שלכם בריאות יותר.

[brightcove_iframe video_id='yummies_chefs_tips_moshik12' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_625z1ozy' duration='93']

מושיק רוט עם הדרך המושלמת לפלט תפוז כמו מקצוענים

2. יוגורט וחלב

יוגורט וחלב עוזרים בייצור רוק שבאופן טבעי מנטרל חומצות בחלל הפה. מאכלי יוגורט וחלב מכילים גם חלבון, קלציום וזרחן שעוזרים להגן על האימייל של השן מנזקי שחיקה שנגרמים מחומצות שונות. וכשאנחנו כותבים יוגורט, אנחנו לא מתכוונים לכל מיני מעדני חלב שמגיעים עם תוספת סוכר.

צזיקי - מרק יוגורט קר עם מלפפונים ושמיר שירענן אתכם בחום

3. גזר

גזר מכיל המון מים שמגביר גם הוא את ייצור הרוק בפה שעוזר לשטוף שאריות אוכל שנתפסו בין השיניים הרוק שנוצר בעקבות הלעיסה מחזק גם את החניכיים, שווה וטעים.

4. פירות הדר

פירות הדר כמו לימון ואשכולית גם יוצרים יותר רוק שעל מעלותיו כבד דיברנו וגם מגינים על אימייל השן. הם מכילים גם כמויות גדולות של מים שעוזרים לשטוף בקטריות שנמצאות בחלל הפה.

5. מים

לא חשבתם שנעבור את הרשימה הזו בלי מים נכון? שתיית מים מרובה עוזרת לשטיפת חלל הפה משאריות מזון שנדבקו לשיניים ולחניכיים ועוזרים לשמור על השיניים שלכם בריאות ועל החיוך שלכם לבן.

6. גבינות קשות

גבינות קשות כמו גאודה, צהובה, פרמז'ן או פקוריניו מכילות כמויות גדולות של חומצה מאלית וקלציום, שיעזרו לשיניים שלכם להיות חזקות. יותר מזה – לעיסת גבינות קשות תעזור גם היא ביצירת רוק ושטיפת מרבצי החיידקים מהפה שלכם.

7. תפוחים

חומצה מאלית שמשמשת כיום כחומר מווסת חומציות בתעשיית המזון, נקראת על שם המילה הלטינית malum שמשמעותה תפוח. החומצה נמצאת גם בחלק ממשחות השיניים, כך שהרווח כולו שלכם. מלבד זאת, אנחנו חוזרים שוב ושוב לנושא הרוק שנוצר בעקבות לעיסת תפוחים ולשטיפת הפה בעקבותיו.

8. תותים

כמו התפוחים, גם תותים מכילים חומצה מאלית, האנזים שיעזור לשיניים שלכם להישאר בריאות ולבנות.

9. ברוקולי

הירק הבריא, מלבד כל המעלות התזונתיות שלו, גם עוזר לצחצח שיניים באופן טבעי בגלל מבנה הצמח והעובדה שצריכים ללעוס אותו היטב. הוא מכיל ברזל שעוזר לחיזוק אימייל השן והתוצאה - שיניים בריאות ולבנות יותר.

10. אננס

אננס הוא הצמח היחידי שמכיל ברומליין – חומר שידוע כבר מאות שנים בקרב ילידי דרום אמריקה כמונע דלקות. הוא עוזר כמובן למנוע דלקות בכל הגוף ואף להתאושש מניתוחי שיניים. מלבד זאת, מבנה בשר האננס עוזר לנקות את השיניים משאריות מזון ושומר על היגיינה דנטלית.

11. אגסים

לעיסת אגס תגרום לשני דברים, היא תמנע מבקטריות לגרום נזק לשיניים וכמובן תגרום ליצירת רוק שישטוף לכם את הפה, איך שלא תסתכלו על זה, אתם מורווחים.

12. אגוזים וזרעים

אוכלים גרנולה? בטח טעים לכם. מלבד הטעם, החספוס של הזרעים והאגוזים גורם להסרת כתמים ושאריות מזון מהשיניים שלכם, מה שיגרום להן להיות יפות יותר.

בווידאו - גרנולה ביתית עם מייפל ופיצוחים, לחצו למתכון המלא

[brightcove_iframe video_id='yummies_mivzak_katava90' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_llv5i97f' duration='58']

13. סלרי

לעיסת סלרי תגרום לכמה תופעות בחלל הפה שלכם. הוא משפשף ומצחצח את השיניים שלכם באופן טבעי, הוא מייצר רוק (כבר דיברנו כמה זה חשוב) והוא גם מונע ריח רע מהפה, וזה הכי חשוב לפעמים.

סלט סלרי, כרוב וחמוציות

14. אבקת סודה לשתייה

חלק ממשחות השיניים מכילות סודה לשתייה ולא סתם. היא מסירה כתמים מהשיניים ועוזרת לבריאות החיך. ערבבו קצת אבקת סודה לשתייה עם מים עד ליצירת משחה וצחצחו שיניים פעם בשבוע.

מקור הידיעה.