מה נאכל מול פרק הבכורה של הישרדות

הישרדות מגיעה לאי פלוואן בפליפינים ואנחנו הכנו לכם ספיישל מתכונים אסייתים שכיף לנשנש מול הטלוויזיה

זמן צפייה: 00:51

17 המתמודדים וגיא זוארץ אחד מתחילים בשבת הקרובה עונה חדשה של הישרדות באי פלוואן - גן עדן מקומי בפיליפינים. לכבודם הכנו לכם ספיישל מתכונים פיליפיניים מסורתיים שכיף להכין כאן במטבח הישראלי שלנו, בלי להסתבך יותר מידי עם חומרי גלם מהמזרח הרחוק ומוצרים לא מוכרים. כאלו שתוכלו להכין בזריזות ולהתיישב מול המסך ולהתחיל לנשנש. צאו לדרך!

אדובו פיליפיני או עוף מבושל במרינדה

תבשיל אדובו עוף פיליפיני

האדובו הוא מתכון פיליפיני מסורתי. במשך שנים בישלו הפיליפינים עם חומץ, כדי לשמר את הבשר שלא היה נפוץ. תהליך הבישול הייחודי היה ידוע עוד לפני כיבוש הפיליפינים על ידי הספרדים והמתכון מתבסס על בשר חזיר או עוף. כאן כמובן בגירסה שמשלבת עוף בלבד. כאשר הספרדים כבשו את הפיליפינים בתחילת המאה ה-17, הם כינו את התבשיל 'אדובו' שמשמעותו מרינדה או מישרה בספרדית. הקפידו לחתוך את העוף לקוביות שיוכלו 'להתפס' על המזלג בביס אחד ועל אורז לבן ובסיסי שיספוג היטב את כל טעמי התבשיל. למתכון לחצו. 

אורז מטוגן בסגנון פיליפיני עם שום וסויה

אורז מטוגן

מה יש באורז מטוגן שכיף לאכול אותו ואיך הוא יוצא כזה טעים? בדיוק ככה. שילוב של חמאה, אבקת שום ואורז בסיסי. אם בא לכם להוסיף גם ביצה מקושקשת וסויה, מה טוב. למתכון לחצו.

משקה מלון פיליפיני קפוא

משקה מלון

המשקה שהולך לרענן לכם את הקיץ בגירסת הפיליפינים, חובה לחובבי המלון. שילוב נהדר של מלון מתוק, דבש וחלב, רק הקפידו לצנן אותו היטב, אפילו במקפיא, כדי להגיש אותו קר קר ועדיף בכוס גבוהה עם קש. למתכון לחצו.