פחמימות של אושר: העוגות הכי טובות לראש השנה 2022

פאי תפוחים מסורתי נוסח אמריקה, סברינה קלבדוס שלקחה לנו את הלב, ושתי עוגות דבש רוסיות שהיינו שמחים לחסל כל השנה. קבלו את רשימת העוגות והקינוחים המצטיינים לראש השנה

Whatsapp Image 2022 09 19 At 1
עוגת מסקרפונה, דבש ולוטוס של ביסקוטי | צילום: בועז לביא

פאי תפוחים מסורתי | בייקרי ודליקטסן

כדי לחגוג את החיים ששבו למסלולם פחות או יותר, החליטו בבייקרי לחזור לטעמים המוכרים ולקלאסיקות המנצחות של הבייקרי, והחזירו לחיים לרגל החג את פאי התפוחים המסורתי. הקולקציה כוללת גם עוגת ריז'יק מסורתית ורכה שכוללת 3 שכבות של טורט דובשניות, קצפת וקרם פרש (74 שקלים), אבל מעל כולם בולט פאי התפוחים היפה והטעים לתפארת. לפני הכל, צורתו המסורתית גרמה לנו לרצות שיונח על אדן החלון באיזה בית כפרי ושנעופף על משב ריחו משל היינו זאב בסרט מצויר. ואכן, כשחומם קלות ריחו הגיע למרחקים. כשפורסים את הבצק הפריך והחמאתי מתגלים המון המון תפוחי עץ מזן סמית שנחו היטב בתערובת צימוקים וקינמון ליצירת ביס שבהחלט מחזיר אחורה לימים פשוטים ונהדרים. הבייקרי ממליצים לחזק העוגה בגלידת וניל, ומה אתם יודעים, ההמלצה מוצדקת.

מחיר - 128 שקלים
בייקרי ודליקטסן - סניפים ברחבי הארץ

Kubnvc
פאי תפוחים של הקופי בר | צילום: עידית בן עוליאל

טארט תפוחים מקורמלים | טאטי בייקרי

מכירים את הרגע הזה שבו הסוכר מגיע למוח ואתם חוווים אופוריה מושלמת? אז תכפילו במאה ותקבלו את הטארט המופלא של טאטי בייקרי. מדובר בשילוב המושלם בין קרם שקדים קטיפתי ומפנק, ועליו מניפת תפוחי עץ מקורמלים בדבש שתורם מתיקות נהדרת לביס העשיר. את הכל עוטף כמיטב המסורת הטארטית בצק חמאה פריך ומדויק, ואם לוקחים ביס מכל השכבות - חווים הארה קולינרית. לא פחות.

מחיר - 108 שקלים
טאטי בייקרי - סניפים ברחבי הארץ

Lykcfo
טארט תפוחים של טאטי | צילום: דניאל לילה

כתבות נוספות ביאמיז:

שטרודל תפוחים וינאי | שטפן

השף קונדיטור שטפן מאכר שגדל בוינה, משחזר לרגל ראש השנה את השטרודלים הווינאיים הקלאסיים שעליהם גדל. התוצאה היא וואו אחד גדול: הבצק דקיק כמיטב המסורת האוסטרית, ונמתח לעלים דקיקים ופציחים שאוחזים בחיבוק רופף מילוי נהדר של תפוחים מלוטשים בקינמון וסוכר. הכל בביס מרגיש מדויק ונכון: הטעם הקינמוני עדין ולא מוגזים, התפוחים נגיסים ומקורמלים במתיקות מאוזנת שלא גונבת את ההצגה, והבצק שבזוק באבקת סוכר, נותן אקסטרה קראנץ' בפה. השטרודל האלוהי מגיע גם בגרסה טבעונית, ואם אתם בעניין תענוגות החיים - נמליץ רותחות לצרוך אותו עם גלידת וניל שמרימה לכל ביס.

שטרודל תפוחים שלם בהזמנה מראש - 165 שקלים, 35 שקלים לפרוסה
שטפן - טשרניחובסקי 21, תל אביב

1uatnq
שטרודל וינאי של שטפן | צילום: דניאל לילה

טארט תפוחים, מסקרפונה וקרמל | MIMI

שאלוהים יעזור לכושר האיפוק שלנו אחרי ביס בעוגה ה-הו כה נהדרת של MIMI. בתוך מעטפת של בצק פריך ואקסטרה חמאתי אורב מילוי מתוק וקינמוני של תפוחים מקורמלים עד רכות מושלמת שמותירה אותם נגיסים ועסיסיים. בין השכבות מפריד קרם שקדים אפוי וקרמי שממלא את הפה בתענוגות, ואת ראש העוגה מעטר קרם קרמל מתוק ושנטילי מסקרפונה עדין ומלכותי. וזה עוד לפני שהתעלפנו קשות מהמראה הכה מצודד שנראה כאילו קפץ החוצה היישר מהז'ורנל.

מחיר - 136 שקלים לעוגה גדולה
MIMI - סניפים באזור השרון ובקריית אונו

Fvtksp
טארט תפוחים, מסקרפונה וקרמל של מימי | צילום: דניאל לילה

סברינה בסירופ דבש וקלבדוס | מייזון קייזר

אנחנו סאקרים של סברינה עוד מהימים בהם היו ניצבות בגאווה בכל ויטרינה של בית קפה ומגרות את העוברים והשבים. הבעיה הייתה בדרך כלל בגודל - עומס מתיקות שאחרי שני ביסים גרם לנו להניח את הכפית ורק לחכות שהכובד ירד, עניין של יומיים שלושה ככה לפני שנרצה עוד אחת. ואז באים מייזון קייזר והופכים הסברינה למושלמת, נחשקת וקלילה. התפוחים המקורמלים נותנים לקרם פטיסייר רענננות שמקלילה אותו, השילוב של סירופ הדבש עם הקלבדוס יוצר מתיקות מתוחכמת ולא פחות חשוב - הגודל מדויק ומתאים בול לאנשים כמונו שלא מרגישים נוח להשאיר ביס מיותם בצלחת, אבל גם לא רוצים להתחרט דקה אחרי.

מחיר - 35 שקלים לעוגה אישית
מייזון קייזר - סניפים בתל אביב

2022
קולקציית ראש השנה במייזון קייזר | צילום: אפיק גבאי

סטריפ מוס רימונים וקאווה | מתוקה

מכירים את ההרגשה שאתם מגיעים לבית מלון ומגלים שהוא למבוגרים בלבד? ללא ילדים מתרוצצים, ללא רעש מיותר - השקט של הפינוק והרוגע. אז זו המשמעות של העוגה הזו. זו לא עוגה לילדים למרות הצבעוניות המטריפה, אלא כזו שמוציאים אחרי ששולחים את הילדים למסכים או השכנים, ואז מתענגים עליה בשקט ובנחת. היצירה המתוקה מורכבת משכבות מהפנטות של טורט דבש, מוס וניל, מוס רימונים ופטל עסיסי, והשיחוק הענקי - ציפוי קאווה ורימונים. כן בדיוק מה שקראתם, השילוב של מתוק וקרמי יחד קראנצ'יות של רימונים וטעם מדויק של קאווה, לגמרי עשו לנו את זה. אם כל העוגות גרמו לכם לבלבלות - זו ה-עוגה החגיגית בה' הידיעה שתתחיל את השנה החדשה כמו שצריך.

מחיר - 76 שקלים לפס
מתוקה - סניפים ברחבי הארץ

Whatsapp Image 2022 09 20 At 1
סטריפ רימונים וקאווה | צילום: בני גם זו לטובה

עוגת דבש וקוקוס עם שוקולד לבן | רולדין

רולדין מאוד טובים בלקחת קונספט מוכר ולשדרג אותו עד אין קץ. על הסופגניות כולם יודעים, ובפורים האחרון עפנו על אוזני המן שלהם. והנה מגיע ראש השנה והם נותנים בראש גם לז'אנר שנראה שחוק - עוגות הדבש הכי רגילות, אלו שבדרך כלל המילה חנק מופיעה בתיארו שלהן. ובכן, לא אצל רולדין. עוגת הדבש בסבוסה שקדים היא עוגת בסבוסה שובבה בשילוב שקד טבעי וסירופ פריחת הדרים שנותן ארומה נפלאה. היא כה רכה ועסיסית, שהיא נשארת כזו גם אחרי שבוע במקרר (46 שקלים), אם לא חיסלתם הכל על ההתחלה. עוגת דבש קוקוס שוקולד לבן היא פשוט ביס של שלמות שלוקח את הדבש ומרים אותו למקומות חדשים. הקוקוס נותן אחלה קיק והשוקולד לבן נותן מתיקות אחרת שמשתלבת לעוגה מתוקה בדיוק במידה שפרוסה ממנה יושבת כל כך טוב עם הקפה של הבוקר, ואז עוד פרוסה בשביל לסגור את הפינה של מתוק בשעת עייפות הצהריים (46 שקלים). ביג לייק ואמן ככה כל שנה.

רולדין - סניפים ברחבי הארץ

Whatsapp Image 2022 09 28 At 1
עוגת קוקוס ושוקולד לבן של רולדין | צילום: רונן מנגן

מדוביק | לה גוטה פטיסרי

לה גוטה הביאו אותה בשתי יציאות השנה. האחת היא עוגת מדוביק מסורתית שמורכבת מ-12 שכבות דקיקות של עונג העשויות מדבש מקורמל, קרם שמנת חמצמצה שמפרידה בין שכבה לשכבה, מוס דבש אוורירי ושוקולד דולסה שעוטפים את המדוביק להדגשת טעמי הדבש. מדובר בתענוג גדול לחובבי הדבש ובכלל. אבל אם אתם אומרים די כבר עוגות, מה עוד יש? ובכן, יש דובשניות. ולא הן לא דומות בכלל לעוגיות החנק עם ניחוח דבש שאתם מכירים. כאן מדובר על עוגיות דבש מתובלות בתבלינים חמים הבית וקליפות תפוז מסוכרות תוצרת בית, מזוגגות באייסינג מווושלם. התוצאה היא ביס פריך, טעים, דבשי ודביק במידה. מי ידע שדובשנית יכולה להיות כה נהדרת?

מחיר - מדוביק - 120 שקלים, דובשניות - 35 שקלים למארז של 320 גרם

לה גוטה - אבא הילל סילבר 11 אשדוד

2
עוגת מדוביק של לה גוטה | צילום: אורלי כץ

האני גולד | ביסקוטי

עוד לפני הביס היו לנו פרפרים בבטן רק מלהסתכל על היצירה היפה הזו שחיברה בין 50 גוונים של חום. השם "האני גולד" לא רימז לרגע על מורכבות הטעמים והמרקמים שנגלה רק בעת הביס. בתוך מעטפת עגולה ויפה של עוגת דבש ספוגית מדויקת, התגלה מילוי מתוק ומאוזן לשלמות של שטרוייזל שקדים, קרם נוגט ואגוזי לוז שהציף את הפה בטעמי קפה עדינים ואגוזיות נהדרת שהגיעה מקרם קפה שלקח גם הוא חלק במילוי. מעל הכל פיאר את היצירה ציפוי גלסאג' קרמל עשיר ומפנק. ביס מכל השכבות עשה לנו סופר שמח ונעים בפה עם נוכחות חזקה של דבש ומתיקות עדינה שלא פגמה בחוויה.

מחיר - 48 שקלים לעוגה גדולה
ביסקוטי - הירקון 67 א.ת. בני ברק | העצמאות 104 נווה עוז, פתח תקווה

Whatsapp Image 2022 09 19 At 1
האני גולד של ביסקוטי | צילום: בועז לביא

עוגת פולן דבש | גרקו

קבלו חידה: מה זה רך, מתוק ואנחנו כועסים עליו? נכון מאוד, עוגת הדבש ופולן דבורים של גרקו. מדובר בעוגת דבש ושמנת יוונית עם בצק פריך, ששייכת לזן המכונה עוגת כפית, יעני עוגה שאין ממש סיבה לחתוך ממנה פרוסה, אלא פשוט להביא לשולחן ושכל אחד יערום לעצמו על כפית. ואז עוד אחת, ואז עוד ועוד. הרבה יותר מדי. בגלל זה אנחנו כועסים. כי המתיקות הקרמלית עם המרקם הקרמי השמיימי גרמה לנו לאכול לפחות חמש כפיות יותר ממה שהקצבנו לעצמנו.

מחיר - 128 שקלים
גרקו - סניפים בתל אביב והרצליה

1pjudu
עוגת דבש פולן של גרקו | צילום: גל קלדרון

ברד פודינג תפוחים וריקוטה | בבקה

במאפים של בבקה התאהבנו קודם כל בזכות עוגות השמרים הרכות כענן של צמד האחיות הכשרוניות שעומדות בראש הבייקרי. כשהגיעו עוגות ראש השנה ציפינו למרקם דומה, ולא התאכזבנו. עוגת שמרים וקרם ברולה אפויה בזיגוג קולי פירות יער הייתה נהדרת כצפוי, אבל מבין כולם התאהבנו בברד פודינג תפוחים וריקוטה. ברד פודינג אמור להיות רך, אבל זה של בבקה לוקח את הרכות צעד אחד קדימה. מתוק במידה, נעים מאוד בפה ואחרי חימום קל בתנור מדובר במלווה המושלם לקפה של בוקר, של הצהריים ושל לפני השינה.

מחיר - 64 שקלים לפס
בבקה בייקרי - סניפים בתל אביב  ובקניון דרורים, בני דרור

Hjfytr
ברד פודינג תפוחים של בבקה | צילום: ניב גלזמן

בריושהשנה | דלאל

בחלומות הכי פרועים שלנו לא תיארנו לעצמנו שנחסל עוגה שלמה כאילו הייתה זו לחמית. והנה ברוך השם עשינו את זה בלי בעיה בזכות בצק שמרים חלומי במילוי קרם שקדים מפנק, תפוחים מקורמלים וקרם פטיסייר מאוזן במתיקותו שהוא תענוג גדול לחך. חוץ מהטעם הנהדר, העוגה המיוחדת הזו מגיעה כפס ארוך מהממוצע, עם קימורים מגרים וצבע זהוב שעושה חשק להסתער נטולי עקבות. בצד מגיעה צנצנת קרם אנגלז לטבילה עקבית, והשנה כבר מרגישה הרבה יותר טובה.

מחיר - 84 שקלים
קונדיטורית דלאל - כל ישראל חברים 7, נווה צדק תל אביב

Mchkqc
בריוש השנה של דלאל | צילום: קיס אנד טל

טארט תפוחים באסקי | ווי לייק יו טו

הבייקרי עם עוגת הגבינה הכי טובה בעולם ממשיך את הקו הבאסקי המפנק עם טארט באסקי במילוי קרם עשיר של שקדים, שחבר לתפוחים מקרומלים שנותנים אחלה ביס. חוץ מהמרקם המצוין, הבצק פריך לתפארת, החמאה הנדיבה מורגשת באף עוד לפני הביס, ושלוק קלבדוס מעניק לעוגה ארומה מיוחדת שמבדלת אותה משאר הפאיים ועוגות התפוחים השגורות. במילה אחת: יצירה!

מחיר - 74 שקלים
we like you too - סניפים בתל אביב

Whatsapp Image 2022 09 20 At 0
באסקית תפוחים וקרם שקדים של ווי לייק יו טו | צילום: יח''צ

עוגת דבש, תמרים ואגוזים | בוטיק סנטרל

פשוטה, מפנקת ומענגת את הפה. צריך יותר מזה? עוגת הדבש הבחושה עם תמרים ואגוזים לגמרי עשתה לנו את זה. מצד אחד דבשיות נעימה, מצד שני טעם עמוק של שקדים, ומצד שלישי לחות כיפית שעושה חשק לעוד ביס. האגוזים נותנים קראנץ' מעולה, ויחד עם הציפוי המתוק והרך מתקבל ביס של השמחות, ששובר לטובה את המסורת המוכרת של עוגות דבש בחושות.

מחיר - 46 שקלים לפס
בוטיק סנטרל - סניפים ברחבי הארץ

22 . . .
עוגת דבש, תמרים ואגוזים | צילום: טל סיוון ציפורין