העולם המוסלמי שובר את צום הרמאדן – וכובש את הרשת

בירדן ובמדינות נוספות התחרו מי מעלה סטורי מוצלח יותר מסעודת ה"איפטאר", כאשר בתמונות כיכבו בשר הכבש והכנאפה. גם המלכה ראניה הצטרפה לטרנד - ושיתפה את העוקבים בצילומים מהמטבח המלוכותי

זמן צפייה: 02:12

סעודת ה"איפטאר", ארוחת שבירת הצום של הרמדאן, יצאה מבין כתלי המטבח אל הרשתות החברתיות. נראה שהשנה בחודש הרמדאן מתחרה העולם המוסלמי מי מעלה סטורי או תמונה יותר מוצלחת של המאכלים המיוחדים והמסורתיים, אורז, בשרים, בעיקר בשר כבש - וגם תבשילים.

דמות בולטת שהצטרפה לטרנד היא המלכה ראניה אל-עבדאללה, מלכת ירדן, שהכניסה את עוקביה ברשת אל מטבח ארמון המלוכה ואל ההכנות לשבירת הצום. לצד השולחן ישבו גם המלך עבדאללה השני, הנסיכות סלמא ואימאן ויורש העצר הנסיך חוסיין - כאשר על השולחן כיכב אוכל בריא ודל שומן.

תיעוד ארוחת חגיגות האיפטאר ברשתות החברתיות
תיעוד ארוחת חגיגות האיפטאר ברשתות החברתיות | צילום: החדשות 13

משפחת המלוכה הירדנית לא לבד. טרנד חדש שסוחף את העולם המוסלמי הוא "איפטאר בריא", כלומר ארוחת שבירת צום בריאה. בתמונות מככבים גם מגשי הירקות והפירות, ובמקום התבשילים והמאכלים רווי השומן והכולסטרול  - מוגש אוכל מזין. התמרים והמשקאות המתוקים שרדו את גזרות טרנד הבריאות, ובהתאם למסורת - עדיין קשה לוותר על הקינוחים הנהוגים: כנאפה וקדאיף, וכמובן הקינוח המפורסם "לילות ביירות" המבוסס על פודינג סולת.

מלך ומלכת ירדן
מלך ומלכת ירדן | צילום: החדשות 13