חוק ההחזר הכספי: האם כלי בית משומשים שבים אל המדפים?

החוק המאפשר להחזיר מוצרים תוך 14יום לעיתים גם ללא אריזה מעלה תהיות. בעולם כלי הבית, הרהיטים והצעצועים אפשר להחזיר פריטים משומשים ולא תמיד ניתן לזהות. בעלי החנויות פתחו במלחמה וגם לצרכנים יש מקום לדאגה. המדריך המלא בעקבות החוק להחזרים

צלחות באגף כלי בית בחנות
צלחות באגף כלי בית בחנות | צילום: חדשות 10 צילום מסך

(05:23 דקות)

חוק ההחזר הכספי מעלה לא מעט שאלות ותמיהות בכל הקשור לענף כלי הבית. מוצרים שמוחזרים לחנות, לעיתים לאחר שימוש של הלקוח, זוכים שוב לככב על המדפים. מנהלי החנויות פתחו במלחמה.

לפי החוק,  ניתן להחזיר כלי בית תוך 14 יום. אם הוא היה באריזה אסור לפתוח את האריזה המקורית ובחנויות התחילו בהתאם להחליף את האריזות. מוצרים ללא אריזה זוכים למדבקות בכדי לזהות האם נעשה במוצר שימוש טרם ההחזרה.

גם בעולם הרהיטים חל אותו חוק, אך הפעם מותר לפתוח את האריזה אולם לא להשתמש ברהיטים. כל עוד הפריט לא נעשה בהתאם לדרישות הלקוח ומידותיו ניתן להשיבו לחנות ומוכרי הרהיטים זועמים. "מותר ללקוחות הכל ולבעלי העסקים אסור כלום", אומר יגאל זוהר, יבואן רהיטים.

בענף הצעצועים הבעיה כפולה ומכופלת. "וירוסים וחיידקים יכולים להישאר דבוקים על הצעצוע לאורך זמן", אומרת ד"ר גליה ברקאי מבית החולים תל השומר וממליצה לקנות צעצועים רק באריזות מקוריות.