קורס הכנה לפסיכומטרי: למה החיילים משלמים יותר?

קורס הפסיכומטרי אינו זול, אולם מתחקיר חדשות10 עולה כי לבנות השירות הלאומי מחיר קורס ההכנה למבחן החשוב זול יותר מזה של חיילים שהשתחררו משירות סדיר. "פשוט מנצלים אותם, אין לזה צידוק כלכלי", אומר מנכ"ל חברת הכנה לפסיכומטרי

מבחן
אילוסטרציה | צילום: רויטרס

(4:14 דקות)

החיילים של היום מבינים שהם הסטודנטים של מחר, מי שרוצה לנצל את הזמן, נרשם לקורס שבלעדיו לא ניתן ללמוד באוניברסיטה, קורס ההכנה לפסיכומטרי. על מחירים הגבוהים של הקורסים כבר דובר, אולם מחיר לחייל משוחרר זול יותר. כעת, מתחקיר חדשות10 עולה כי לבנות שירות המחיר זול אף יותר.

רשת קידום מציעה לבת שירות לאומי מחיר של 4,990 שקלים, בעוד שחייל משוחרר ישלם 5,970 ש"ח. במכון High Q בת שירות לאומי תזכה ל-50% הנחה, בעוד חייל משחורר יקבל רק 20% הנחה. במכון Smart חיילים ישלמו 5,495 שקלים, בעוד שבנות השירות הלאומי רק 4,275 שקלים.

עמית בנימין ,מנכ"ל "סטודנט" המכון ללימודי פסיכומטרי של אוניברסיטת תל אביב, אומר לחיילים אין הבנה כי הם כוח צרכני. "פשוט מנצלים אותם, אין לזה צידוק כלכלי", הוא אומר. "לא הגיוני שלציבור מסויים יהיה מחיר א', ולציבור אחר שתורם לא פחות, אולי אף יותר יהיה מחיר יקר יותר, טוען בועז טופורובסקי, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית.

מקבוצת קידום נמסר בתגובה: "חייל המעוניין ללמוד ב"קידום" עדיין מקבל הנחה משמעותית ביחס למחיר המלא לתלמיד. מחירי הקורסים המוצעים לחיילים הם אטרקטיביים בכל קנה מידה. ממכון Smart נמסר כי הנחה ממחירו המלא של הקורס מוענקת לכל חייל משוחרר.