המשבר הכלכלי העולמי: הבורסות בארה"ב ובאירופה קורסות

כתבי חדשות 10 עם נקודת מבט נוספת על היום הקשה בשווקים. בארצות הברית מחכים לבשורות כלכליות טובות בתקווה שאלה יעצרו את ההתרסקות. באירופה המדדים המובילים צונחים ובישראל עומדים אולי בפני הורדת דירוג האשראי של המשק הישראלי. פרשנות

גיל תמרי: מה שיכול לעצור את ההדרדרות זה חדשות כלכליות טובות, אולם כרגע הן לא נראות באופק. מחרתיים מתחילה עונת הדוחות הכספיים, והתקווה היא שהם יהיו פחות גרועים ממה שחושבים כרגע ואולי זה מה שיעצור את הנפילות החופשיות. בארצות הברית מקווים גם להתערבות של נגיד הבנק המרכזי שיוריד את הריבית. כל העיניים במשק האמריקני נשואות לאחת הבשורות הללו ובמצב שהדברים לא יצטיירו באור אופטימי יותר פסיכולוגית הבהלה בשוק תגבר והמשקיעים יוסיפו למכור.

נועה קולפ: בישראל, משבר אמון של המשקיעים במה שקורה בחברות הישראליות. בבורסה בתל אביב היה כיוון חיובי, אך ברגע שהמשבר האמריקני החל גם כאן הורגשו ירידות. אף בנק ישראלי לא עומד לקרוס אבל נוכח ההשקעות הכושלות שנעשו בזמן האחרון סוכניות דירוג שוקלו להוריד ציון למשק הישראלי.

אריאל מרגלית: גם באירופה נרשמת קריסה של כל המדדים המובילים. 700 מיליארד הדולר של תוכנית הסיוע האמריקנית לא הצליחו למנוע את ההתרסקות.