שנתיים עברו מקריסת החניון, אך הפרקליטות עדיין בוחנת את התיק

שישה בני אדם נקברו מתחת להריסות האפר והבטון ו-24 נפצעו לאחר שהתקרה בחניון הברזל קרסה ואחריה, בזו אחר זו, התמוטטו הקומות הנוספות • פרק אחרון בסדרה "האסון הבא"

מארק נזרוב
מארק נזרוב | צילום: חדשות עשר

לפני כשנתיים קרס "חניון הברזל" ברחוב הברזל ברמת החייל בתל אביב, שלושה שבועות לפני שהוא נפתח לציבור הרחב. הקריסה התרחשה בזמן שטרקטור ביצע עבודות בקומה העליונה, אז התקרה קרסה ואחריה, בזו אחר זו, התמוטטו הקומות הנוספות. שישה בני אדם נספו תחת ההריסות, האפר והבטון, ו-24 נפצעו. פעולות החילוץ נמשכו חמישה ימים.

מארק נזרוב עבד בבניית החניון, וניצל באורח נס. "עשיתי בבוקר קפה, ומנהל הבניין בא ואמר בוא למטה, צריך עוד משהו", הוא מספר, "אמרתי לו סליחה, אדוני, אני בהפסקה". הסירוב למנהל הציל את חייו של נזרוב, ששנייה אחר כך חתיכות בטון החלו ליפול מול עיניו. נזרוב, ששלף מצלמה באותו הרגע, מעיד: "כשהרמתי את הטלפון הספקתי לצלם רק אבק. החברים שלי היו בערך שני מטר ממני, שתו קפה. הספקתי להסתובב ולהגיד 'אנחנו בורחים'".

נזרוב לא חזר מאז לעבוד בבנייה, והוא מספר על הטראומה שמלווה אותו עד היום. יוליה שנקר, עורכת הדין של מרק נזרוב, אמרה כי לנזרוב יש "מעמסה נפשית כבדה שהוא סוחב איתו כבר שנתיים".

עברו שנתיים ותיק החקירה עדיין בשלבי בחינה בפרקליטות. פרופסור ארנון בן טור, מהמכון הלאומי לחקר הבנייה בטכניון וחבר ב"ועדת זיילר", מספר כי "הייתה לי פגישה עם שר העבודה בעקבות החניון, והצענו גישה מערכתית לנושא בטיחות בבנייה. לאחר מכן שלחתי מכתב מה לדעתי צריך לעשות בהתבסס על הניסיון של בוועדה, אך לא זכיתי לכל תגובה". בן טור הוסיף כי בוועדה "המלצנו שיהיה גוף שירכז את כל הכשלים, ינתח אותם ויפרסם אותם לידיעת ציבור אנשי המקצוע כדי שיוכלו ללמוד מזה ולצערי זה לא קרה עד היום".