זהירות, סטיקלייט: מדוע כדאי להימנע מהמקלות הזרחניים

הוא הפך לפריט חובה במסיבות, בעיקר בחתונות – אבל במגע עם עיניים ואיברים פנימיים אחרים, המקל הזרחני עלול לגרום להרעלה או לפגיעה בראייה. תשאלו את אור, בן 7, שיצא במזל רק עם כוויות

סטיקלייטים זוהרים
סטיקלייטים זוהרים | צילום: צילום מסך - חדשות 10

הם הופכים לאטרקציה כשהאור כבה, הם פריט חובה בחתונות ובמסיבות, אבל הם - הסטייקלייטס, המקלות הזוהרים בעלי החומר הזרחני - מסוכנים מאוד לבריאות. גם אם בחנות הצעצועים יאמרו לכם שזה לא מסוכן, וש"הסינים יודעים מה הם עושים".

(2:20 דקות)

אור שלם, בן 7, חווה את זה מקרוב. לא מזמן, ביום הולדת של בן דודו, הוא קיפל את המקל, והחומר שבתוכו השפריץ לתוך עיניו. "כואב, כואב ושורף", הוא משחזר את החוויה הקשה, "הפלסטיק התפוצץ והחומר הזרחני והשומני עף לתוך העיניים שלי". רות, אמו, פרסמה פוסט בפייסבוק וגילתה מקרים דומים רבים. "הוא צרח שכואב לו, ואני רק שטפתי והתפללתי שלא יאבד את הראייה", היא מספרת.

"יש במוצר הזה תרכובת של מספר חומרים כימיים, שכל אחד מהם לכשעצמו עלול להיות רעיל בריכוז גבוה", אומר פרופ' יונה אמיתי, מומחה לרפואת ילדים וטוקסיקולוגיה מבר אילן, "גם בבליעה מקרית יכול להיות סיכוי גבוה של בחילה או הקאה, אבל אם מישהו בולע במכוון כמות גדולה של תוכן המיכל, זה עלול לגרום לפגיעה קשה יותר".