כתבת CNN בפיליפינים: "הצלב האדום הביא לכאן רבבות שקים לגופות"

באיים שבאוקיאנוס השקט מנסים להרים ראש לאחר הטייפון ההרסני "הייאן" שעבר עליהם בימים האחרונים, אבל השיקום יהיה ארוך. "הנזק עצום, בלתי ניתן להערכה", מספרת לחדשות10 ליסה כהן, שנשלחה לאיזור האסון מטעם CNN

סופת הטייפון הייאן פוגעת בפיליפינים
סופת הטייפון הייאן פוגעת בפיליפינים | צילום: רויטרס

שלושה ימים לאחר שסופת הטייפון "הייאן", או "יולנדה" בשמה המקומי, הגיעה לחופי הפיליפינים, ערים רבות במדינה מנסות להתאושש מהאסון ההיסטורי שפקד אותן. שכונות שלמות נמחקו מהמפה, איזורי מגורים הפכו לעיי חורבות, מיליונים תקועים בלי מים וחשמל ומספר ההרוגים ממשיך לטפס עם כל דקה שחולפת.

"הנזק עצום, בלתי ניתן להערכה", מספרת לחדשות10 ליסה כהן, כתבת CNN בפיליפינים. "בתים ובניינים נמחקו ונותרו מהם רק הריסות. לאנשים באיזורים נידחים יותר אפשר להגיע רק באופנועים, מכיוון שהדרכים הרגילות נהרסו. הגורמים הרשמיים מדברים על מאות, אבל לא רשמית, מעריכים כאן כי יש 10,000 הרוגים לפחות. הצלב האדום כבר הביא עשרות אלפי שקים לגופות".

הדאגה לקורבנות מגיעה עד ישראל, ובתחנה המרכזית הישנה פועל חדר מצב מיוחד שמנסה לקשר בין העובדים שהגיעו הנה כדי לספק פרנסה למשפחתם בצד השני של כדור הארץ - לבין אותם בני משפחה שנשארו מאחור, ושבמקרים רבים, לא ברור מה עלה בגורלם.

פרדי אוזאטה הוא אחד מראשי ההתארגנות, והוא הקים אתר אינטרנט לצורך גיוס תרומות לקהילה הפיליפינית. "אנחנו אוספים כספים וממלאים קופסאות כדי לשלוח לשם, למשפחה", הוא אומר. ליד סניף הדואר שבתחנה הישנה בתל אביב, במרכז המידע המאולתר, הטלפונים מצלצלים ללא הפסקה, ועובדים שלא מצליחים למצוא את בני המשפחה יכולים רק להתפלל לבשורות טובות מהבית. "התפילות והסיוע הישראלי", אומרים שם, "ממשיכים להפיח בנו תקווה".