אלכס דנציג עדיין בשבי: "הוא שלח לנו מסר, אבל אני לא חושב שהוא יודע שאנחנו בחיים"

אלכס דנציג בן ה-75 נחטף מביתו שבניר עוז ומאז הוא נמצא בשבי חמאס. משפחתו קיבלה ממנו דרישת שלום דרך אחת החטופות ששוחררו, אך במשפחתו מתקשים להיות אופטימיים: "הוא אדם חולה עם בעיות בכליות ובלב, אני מאוד חרד למצבו, בטח כשאני שומע קולות בממשלה שלא אכפת להם מהחטופים"

זמן צפייה: 06:52

אלכס דנציג בן ה-75, שנמנה עם מייסדי המסעות לפולין, נחטף מביתו שבניר עוז בשבעה באוקטובר, ומאז כבר כמעט חודשיים שהוא נמצא בשבי חמאס. מתי דנציג, בנו של אלכס, סיפר בתוכנית "היום שהיה" על החשש לגבי גורלו של אביו ומתח ביקורת קשה על התנהלות המדינה.

מתי סיפר על הקשר האחרון עם אביו בשבעה באוקטובר: "אחי יובל דיבר איתו ב-8:30 בבוקר, והיום התברר לנו שאחת הקולגות שלו גם דיברה איתו באותו הבוקר. אני דיברתי איתו בפעם האחרונה ב-6:30 כשהתחיל הירי. הוא בעצם היה זה שהודיע לי שיש התרעה על חדירת מחבלים". לדבריו, "אני הייתי עם המשפחה שלי בממ"ד. אני לא חושב שהוא יודע בכלל שאנחנו בחיים".

אלכס דנציג
אלכס דנציג

כתבות נוספות:

לפני כמה ימים משפחתו של אלכס קיבלה ממנו דרישת שלום שהועברה ע"י אחת החטופות ששבה לארץ: "זה היה משמח וזה נתן קצת תקווה, אבל היא התפוגגה בימים האחרונים", סיפר בנו. לדבריו, "אני אומנם מנסה לשמור על אופטימיות ואני מאוד מקווה שאבא שלי יחזור, אבל אני לא מרגיש שהמדינה עושה כל מה שאפשר בערוץ הדיפלומטי כדי להחזיר את החטופים, בטח את הגברים המבוגרים כמו אבא שלי".

אלכס דנציג עם נכדתו
אלכס דנציג עם נכדתו

מתי סיפר על מצבו הבריאותי של אביו: "הוא אדם חולה עם בעיות בכליות ובלב. הוא משתמש בהרבה מאוד תרופות ואני בספק שהוא מקבל אותן בשבי. אני בחרדה גדולה שהוא לא ישרוד, ולמרות כל התפילות שלנו, כל יום שהוא עובר שם זאת סכנת חיים".

בנו של אלכס לא חסך ביקורת מהממשלה: "אני איבדתי את האמון שלי במדינה ובמי שנמצא בראשה. אני מאוד מאוד חרד למצבו של אבא שלי כי אני שומע קולות בממשלה שלא באמת אכפת להם מהחטופים. מעניין אותי מה היה קורה אם הילד שלהם או אבא שלהם היה נחטף. אני חושב שהם היו יכולים לעשות יותר ולשחרר מחבלים תמורת החטופים. לא מעניין אותי למי יש דם על הידים ולמי לא. המדינה הפקירה אותנו בשבעה באוקטובר והיא מפקירה אותנו שוב".

אלכס דנציג
אלכס דנציג