עזרה בדרך: יוזמות התנדבותיות בתחום בריאות הנפש ועזרה ראשונה נפשית

כל מלחמה או אירוע טראומטי, קל ועיקר מה שהתרחש בשבוע שעבר, גובה לא רק מחיר פיזי אלא גם מחיר נפשי. בין שפע יוזמות ההתנדבות שקמו בשבוע האחרון, ישנן גם מיזמים בתחום הרווחה הנפשית, בחרנו להציג 7 יוזמות ללא עלות

Ptsd,mental,health,concept,,psychologist,sitting,and,touch,hand,young
אתם לא לבד | צילום: שאטרסטוק

Nova Help

תמיכה מקצועית בנפגעי מסיבת NOVA.

פרוייקט בריאות נפש חירומי אשר מופעל על ידי רשת של פסיכולוגים, פסיכיאטרים, עובדים סוציאלים קליניים, פסיכותרפיסטים ומדריכים קליניים מוסמכים, בעלי ניסיון בעבודה עם חוויות טראומתיות קשות ובתחום מזעור הנזקים הפסיכדלי.

הצוות מזמין את כל מי שהיה במסיבה ברעים (ובמסיבות אחרות בעוטף) ורוצים לשתף, לדבר, ולקבל תמיכה ממטפלים מנוסים בעבודה עם חוויות טראומטיות קשות, המבינים מה זאת מסיבה ומנוסים בתמיכה באנשים שצרכו חומרים משני תודעה.

כמובן שאפשר לפנות אליהם גם אם לא צרכתם חומרים.

מוקד: 03-3110923

האתר של Nova Help

 

כתבות נוספות בחזקים ביחד:

 

חמ״ל של חמלה עבור נפגעי מסיבת הנובה

חמ״ל של חמלה  הוא מרחב מכיל עבור נפגעי מסיבת הנובה עם אנשי מקצוע מומחים.

מדובר במתחם ירוק ומזמין בבית יצחק (עמק חפר) עם מערך מתנדבים, רובם מטפלים עם הכשרה קלינית, היכרות עם עולם המסיבות והפסיכדליה והתמחות בטראומה, שיכולים לתת מענה לכל מה שצריך.

אפשר לשתף במה שעברתם באופן אישי, קבוצתי, אפשר גם לא לשתף בכלל ורק להיות ביחד עם אנשי הצוות ועם עוד אנשים שהיו במסיבה.כי חשוב בזמנים כאלה להיות ביחד.

המרחב ביוזמה של ״רענן בשטח״, ״דרכים לדעת״ והמועצה המקומית עמק חפר ובשיתוף פעולה עם המערך לתמיכה בנפגעי נובה: NovaHelp, ופרויקטי חוף מבטחים וה-Safe Zone.

המרחב פתוח כל יום משעה 10:00 עד השעה 21:00

כתובת: דרך חפר 9 (רענן בשטח) בית יצחק, עמק חפר. *קיים במקום מרחב מוגן*

לפרטים: ניסים - 0545438011 זהר - 0522256160

 

צו גיוס - מאמנים ומטפלים ישראל

פרוייקט צו גיוס – מאמנים ומטפלים ישראל  הוקם בכדי לתת מענה לכל אדם שזקוק בימים אלה לעזרה ראשונה נפשית/מנטלית. המיזם הוקם על ידי אורלי אדלר, מבכירי המאמנים בישראל, אליה הצטרפו דליה ארוסי ושרון פוסט רצבי, ועוד 600 אנשי מקצוע – מאמנים, מטפלים, עובדים סוציאלים, פסיכולוגים קליניים, מהארץ ומהעולם. כל מי שזקוק לעזרה יכול לפנות בטופס המצורף.

מוקדנים הזמינים 24/7 יעבירו את הפנייה לאחד המתנדבים שבתורנות.

המתנדב יחזור במהירות אל הפונה להגשת עזרה ראשונה.

שיחת עזרה ראשונה מנטלית/נפשית ניתנת  מגיל 18 ומעלה. לסיוע לבני נוער וילדים מתחת לגיל 18, יש לפנות באמצעות הורה.

 

עמותת ער"ן

עמותת ער"ן מעניקה עזרה ראשונה נפשית ומסייעת לכולנו באופן אנונימי ומיידי, בכל מצוקה של הנפש. מפרוץ הלחימה "חרבות ברזל" ער"ן העניקה סיוע נפשי ללמעלה ל-20,000 פניות מחיילים ואזרחי ישראל מכל רחבי הארץ, מהן כ-3,000 שיחות אשר התקבלו במהלך אירועי התופת בשבת.

הסיוע של עמותת ער"ן הנו אנונימי ופעיל 24/7 וזמין לכל אדם, בכל גיל ובכל סוג של מצוקה רגשית או נפשית. אם אתן.ם או מישהו קרוב זקוקים לאוזן קשבת, חווים מצוקה וקושי, אל תישארו לבד - דברו איתנו. עמותת ער"ן מעניקה שירות עזרה ראשונה נפשית מצילה חיים 24/7 באנונימיות ובאופן מיידי לכל מצוקה נפשית, לקבלת סיוע נפשי חייגו בכל שעה ומכל טלפון 1201 והיכנסו לאתר ער"ן לקבלת סיוע בצ'אט או וואטסאפ.

מוקדי הסיוע של ער״ן: טלפון 1201 פועל 24/7
צ׳אט וווטסאפ באתר ער״ן eran.org.il
מוקד סיוע אנונימי לחיילים בטלפון 2201*
מוקד סיוע לעולים בשפות חייגו 3201*

 

צו 8 חברתי

ההסתדרות הלאומית מסייעת לחיילי צה"ל ולציבור בפעילויות הפגה, איסוף מזון, הקמת מוקד סיוע נפשי ורגשי לצד מוקד מקצועי לזכויותיהם של העובדים ונציגות לביקורים בבתי אבלים. מאחורי ״צו 8 חברתי״ עומדים עובדי ההסתדרות הלאומית, וועדי עובדים, עובדים והנהלות החברות במשק, אשר נרתמים לאסוף מזון, ממתקים וציוד טקטי ואישי, כדי לשלוח אותם אל החיילים והאזרחים הפצועים בבתי החולים כדי לשמח אותם. לצד זאת, יוזמת ״צו 8 חברתי״ מפעילה מוקד וואטספ חירום, אליו יוכל כל עובד במדינה להפנות אל הנהלת ההסתדרות, שאלות בנושא יחסי עבודה בצל המלחמה. כמו כן, עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ההסתדרות הלאומית הקימה מוקד סיוע רגשי ונפשי לחברי ההסתדרות.

ניתן להיכנס דרך הקישור הבא לקבלת סיוע רגשי מאנשי מקצוע: https://linktr.ee/histadrot או בטלפון 8822*

 

עמותת סה"ר

עמותת סה"ר (סיוע והקשבה ברשת) היא עמותה הפועלת משנת 2000, במטרה להציל חיים ולהעניק סיוע נפשי מיידי, נגיש ואנונימי, באמצעות האינטרנט, לאנשים החווים מצוקה נפשית.

קווי הסיוע של העמותה פתוחים בשבילכם 24/7 באמצעות צ'אט אנונימי באתר או צ'אט בוואטסאפ ומהווים אוזן קשבת לכל מי שזקוק לתמיכה נפשית, כדי לאפשר פורקן לרגשות, מתן מידע, וחיזוק תחושת הרווחה האישית.

אתר עמותת סה"ר

 

מרכזי טיפול שק"ל

שק"ל היא עמותה לשילוב קהילתי לאנשים עם מוגבלויות.

לאור המציאות הקשה והכואבת הקימה שק"ל מוקד סיוע רגשי לאנשים עם מוגבלויות, בני משפחותיהם וצוותים מלווים. העמותה מזמינה להיעזר בצוות המטפלים שלהם לקבלת ייעוץ והכוונה או לתמיכה של איש מקצוע. ניתן להשאיר פרטים בטופס המצורף ויחזרו אליכם בהקדם.

 

עמותת איל"ט 

איל"ט היא אגודה ישראלית לייעוץ טיפולי. פסיכותרפיסטים מוסמכים מעמותת איל"ט הפזורים בכל רחבי המדינה, מציעים תמיכה רגשית ללא עלות בזום בטלפון ובמפגשים פנים מול פנים לתושבים החשים מצוקה מפאת המצב, בשפות: עברית, אנגלית ורומנית.

טלפון: 052-7330456

אתר איל"ט 

 

מרכזי החוסן עבור תושבי הגליל המערבי והמזרחי

מרכזי החוסן מכשירים, מקדמים ומעצימים את הרשויות והקהילה בהיערכות לחירום, מלווים ומטפלים בזמן אירועי חירום אזרחיים וביטחוניים ומעניקים סיוע מקצועי בהתמודדות בזמני משבר.

לאור המצב הבטחוני גם בצפון, מפעילים מרכזי החוסן קו סיוע טלפוני מקצועי לתמיכה רגשית עבור תושבי הגליל המערבי והמזרחי, עם מטפלים מומחים ממרכז משאבים לטיפול בלחץ וחרדה.

כל מי שחש מצוקה, לחץ או חרדה מוזמן להתקשר: 04-6900603 

בכל ימות השבוע בין השעות 6:00-24:00

השירות ללא עלות

 

טלפונים נוספים:

מוקד ערן - 1201

קו הסיוע של נט"ל: 1800-363-363

מוקד נפגעי טראומה - 1-800-363-363

קו תמיכה נפשית לנשים הרות - 052-66687992