הכירו את בלה יקותיאל: מעצבת הפנים שתסייע לכם ליצור את בית החלומות שלכם

אין ספק כי ככל שעוברות השנים, כולנו נהיים מודעים יותר ויותר לחשיבות הרבה שיש לבית שלנו עבורנו. בימים עמוסים או טרופים, בעתות של תהפוכות ושינויים רבים – הבית שלנו משמש עבור רובנו כעוגן, כמקום הבטוח והמוגן שאליו ניתן לשוב בסוף היום, לנוח ולהירגע. על מנת שהבית שלנו אכן יענה על הצרכים שלנו וישמש כחוף המבטחים הפרטי שלנו, אין ספק כי אנו נדרשים להשקיע בו – ובכלל זה במראה, בפונקציונליות ובפרקטיות שלו. בלה יקותיאל, מעצבת פנים מנוסה העוסקת בתחום זה למעלה מ-10 שנים, מספרת על תהליך עיצוב הפנים ועל ה"אני מאמין" שלה בכל הנוגע לאלמנטים השונים שבו.

 

צילום: צילום: עינת דקל

 

מארכיאולוגיה לעיצוב פנים

בשונה ממעצבי פנים אחרים, את דרכה החלה בלה דווקא כארכיאולוגית. בתום לימודי התואר הראשון שלה לאמנות וארכיאולוגיה, המשיכה לתואר שני בארכיאולוגיה ימית, והוציאה תעודת הוראה בתחום. עם ההתפתחות האישית שלה, החליטה בלה כי היא רוצה לעסוק דווקא בתחביב שלה – עיצוב פנים. בהחלטה אמיצה, הלכה ללימודי תעודה לעיצוב פנים ב"קווים", שלאחריהם המשיכה ללימודי תעודה של עיצוב מטבחים ועיצוב חללים. את העסק שלה פתחה בשנת 2009, ומאז היא מספקת שירותי עיצוב פנים לבתים פרטיים, כמו גם לחללים מסחריים, דירות מגורים ויחידות דיור. "הפרויקטים שלי מאוד מגוונים", היא מעידה, "כשם שאני אוהבת לעצב וילות יוקרה, כך אני גם מאוד אוהבת לעצב חללים קטנים – כמו למשל יחידות דיור. זה מאתגר". 

בעוד שאנשים רבים נוטים לחשוש ואף לברוח מאתגרים, נראה כי בלה דווקא שמחה להוסיף לעבודה שלה עניין מסוים. הידע שלה, המשלב עולמות שונים ומגוונים, הוא זה המאפשר לה להביט על עיצוב הפנים מזווית מעט אחרת, יצירתית וייחודיות יותר – אשר מסייעת לה להתמודד עם עיצוב של מגוון של חללים שונים.  "כמו שבעבר חקרתי את התרבות החומרית – עכשיו אני מגשימה לאנשים את החלומות שלהם ומתרגמת אותם לתוכניות עיצוב", היא אומרת.

 

צילום: צילום: ליאור טורם

 

תהליך העיצוב

את תהליך העיצוב, מתחילה בלה במפגש עם הלקוחות שלה; היא שומעת על הצרכים שלהם ולומדת להכיר אותם לעומק. "כמו שכל אדם הוא יחיד ומיוחד, כך גם הבתים שאני מעצבת הם יחידים ומיוחדים", אומרת בלה, "אני תופרת עיצוב ייחודי לכל אדם בהתאם לאופי ולצרכים שלו". 

הידע הרחב של בלה בתחום עיצוב הפנים, מאפשר לה לא רק לעסוק בעיצוב עצמו, אלא ללוות את הפרויקט במלואו – מההתחלה ועד הסוף. בין היתר, מכינה בלה תוכניות חשמל, אינסטלציה ונגרות, מתכננת את המטבח ובוחרת את חומרי הגלם עבור הפרויקט. "אני מלווה את הלקוחות מגיבוש הקונספט ועד לביצוע הכללי, עד המסמר האחרון בבית", היא מסבירה. את כל אלה, עושה בלה בליווי של אנשי מקצוע מהמעלה הראשונה, איתם היא עובדת כבר 11 שנים. עם זאת, היא לא נרתעת גם מעבודה עם אנשי מקצוע אחרים, במידה והלקוח מעדיף זאת. "אני מסתדרת עם כל בעל מקצוע, והכי חשוב לי שהלקוח שלי ירגיש שהוא שלם עם הבחירה שלו", היא מסבירה. 

כבר בפגישה הראשונה, מקפידה בלה לברר מה התקציב שעומד לרשות לקוחותיה. במידה והתקציב אינו עומד בקנה אחד עם הרצונות של הלקוחות, בלה מתריעה על כך בפניהם ומציגה בפניהם מגוון של אופציות, אשר יוכלו לספק אותם ולהותיר להם תקציב להום-סטיילינג, לטקסטיל ול-"פינישים" אחרונים, אשר יכולים לשנות מהותית את מראה הבית. תקציב מוגדר לא מרתיע אותה, והיא מעידה שלמעשה, תקציב כזה רק גורם לה להיות יצירתית יותר ולמצוא מגוון של פתרונות אפקטיביים עבור לקוחותיה.

 

צילום: צילום: עינת דקל

 

לצד כל עיסוקיה, אחת לחודש פותחת בלה את ביתה לקבוצות מאורגנות של עד 10 נשים, למפגש לייף סטייל חוויתי הכולל ארוחת בוקר והרצאה. "ההרצאות לרוב נוגעות בתחומי העיצוב" מספרת בלה, "הרצאה על עיצוב פנים, טיפים לעיצוב הבית, איך משלבים אומנות בתוך הבית ועוד. זה מפגש נשי שכל מטרתו לחגוג את החיים".  

 

צילום: צילום: עודד סמדר

 

אקלקטיות ויצירתיות לצד הרמוניה ופרקטיות 

ואם כבר מדברים על יצירתיות, אין ספק כי בלה התברכה בשפע ממנה. אחת הדרכים שלה להתמודדות עם תקציב נמוך היא אקלקטיות – כלומר שימוש בחומרים קיימים, אשר מאפשרים לא רק לחסוך משמעותית בתקציב, אלא לספק לעיצוב ערך נוסטלגי ומשמעותי יותר. "אני לא קונה את הכל חדש", אומרת בלה, "יש הרבה פריטים, חומרים וחפצים שמגיעים מהבית הישן, שצריכים לבוא לידי ביטוי גם בבית החדש, כדי להעניק לו אופי וערך רגשי ונוסטלגי". מרכיב נוסף ומהותי בעיצוב של בלה הוא הקשר בין הפנים לחוץ, אשר מתבטא בדרכים מגוונות – כאשר הבולטת שבהן היא שילוב אלמנטים מהחוץ אל תוך הבית. "אני אוהבת לאפשר לטבע להיכנס פנימה אל הבית, לעצב עם אור, אויר ואווירה", היא מסבירה. עם זאת, העיצוב של בלה מתאפיין לא רק ביצירתיות, באקלקטיות ובהרמוניה, אלא בעיקר בפרקטיות. "זה נחמד להכניס טרנדים וזה נותן עניין, אבל עיצוב צריך להיות פרקטי לאורך זמן", היא מסבירה. כאשת מקצוע שחיה ונושמת עיצוב, בלה מבינה את החשיבות של כל האלמנטים הללו ביצירת מעין "בית חלומות" ללקוחותיה. בלה מסכמת: " אנחנו תמיד רוצים להגיע הביתה ולחוש נינוחים, הבית זה הלב שלנו". 

 

צילום: צילום: יח''צ

בלה יקותיאל – מעצבת פנים

מעצבת במיוחד בשבילכם ואתכם לאורך כל הדרך

טלפון: 0542490800

כתובת: מצפה עדי, עמק יזרעאל, רחוב ברוש.

אתר העסק

פייסבוק

אינסטגרם