קוסמטיקה בעידן קורונה: גורו הטיפוח פולה בליק חושפת איך שומרים על העור וגם על ההנחיות

תקופת הקורונה הביאה עמה מהפך אדיר כמעט בכל תחומי החיים אליהם התרגלנו. אחד מהתחומים שניצב בפני אתגר כביר הינו ענף הקוסמטיקה והטיפוח. שוחחנו עם פולה בליק, האורים והתומים של עולם הטיפוח בישראל ומי שאמונה על הפנים המטופחות של מיטב הידוענים במדינה, אודות עולם הקוסמטיקה בעידן הקורונה ועל טיפים חשובים לשמירה על העור במציאות הנוכחית.

צילום: פולה בליק (צילום: אור גפן)

עד חודש פברואר האחרון, הקליניקה של פולה בליק דיין ברחוב זריצקי 4 בתל אביב, הייתה מוקד עלייה לרגל עבור השמנה והסלתה של אזרחי ישראל. לאורך השנים האחרונות פולה ביססה את מעמדה בתור גורו הטיפוח של מיטב המפורסמות בביצה המקומית, ביניהן בר רפאלי, אופירה אסייג, נעה קירל ואפילו שרה נתניהו. בעקבות משבר הקורונה, שאיים להשאיר את מטופליה האדוקים ללא שגרת טיפוח הולמת, היא פיתחה שיטת טיפול מותאמת אישית באמצעות שליחת ערכת מוצרים לשימוש עצמי עד לבית המטופלים, תוך ליווי אישי בשלט רחוק. 

בשיחה שערכתי איתה, היא מספרת על הנסיבות שהובילו לשינוי "לאחר שנערכנו היטב בסגר הקודם, אני מרגישה שהגענו אל הסגר השני מאוד מוכנים. הסגר הקודם תפס אותנו בשיא הפעילות, ולאחר שעיכלנו זאת מיד הבנו כי עלינו להתאים את שיטות הטיפול למציאות הקורונה. כדי לספק את המענה האולטימטיבי עבור המטופלות והמטופלים יצרנו עבורם אפשרות לטיפול טיפוח ביתי. זירזנו את הייצור של מוצרי טיפוח מתקדמים כגון מסכות ופילינג וסיפקנו אותם למטופלים עד הבית, כל אחד בהתאם לסוג העור שלו. בכך למעשה יצרנו את האפשרות של טיפול קוסמטי עצמאי באמצעות המוצרים האיכותיים של הקליניקה ובהדרכה אישית שלי במידת הצורך. גם בקליניקה דברים השתנו, על אף שכל המטופלים שלנו יודעים כי הקליניקה מתנהלת כמו בית חולים מבחינת היגיינה וסטריליות, לא לקחנו סיכונים והחלפנו את כל המדים של הצוות למדים אנטי בקטריאליים."

אם כך, בהחלט ניתן לשמור על שגרת טיפוח גם בתקופת הסגר.

"בהחלט ניתן, אך חשוב לזכור שמדובר בעיקר בתחליף, הולם אמנם, אך זמני. לאורך זמן, אין תחליף אמתי לטיפול יסודי בקליניקה."

על אף המצב המורכב, פולה מספרת כי היא משתדלת תמיד להסתכל על חצי הכוס המלאה ולהיאחז באופטימיות "ברמה האישית, למרות שאין ספק כי הכנסותיי ירדו באופן משמעותי, הקורונה עשתה לי טוב. קיבלתי את ה"פוש" שהייתי זקוקה לו על מנת לפתוח את האתר ולבצע שירות משלוחים לכל המטופלים שלי. בנוסף, בעקבות הטירוף שחווינו בסגר הראשון, אני מרגישה שאני מוכנה היום לכל תרחיש, עברתי את "טירונות קורונה" בהצלחה."

עם זאת, היא מגלה סולידריות ראויה להערכה כלפי חבריה העצמאים שעומדים בפני שוקת שבורה בעקבות המצב "קשה לי מאוד לראות את חבריי העצמאיים שנאנקים תחת הנטל." היא משתפת בכאב "אנחנו חיים בישראל, 80% מהאנשים כאן מחויבים למשכנתאות ונאלצים לשבור חסכונות בעקבות חודשים ארוכים ללא הכנסה. אני חושבת שהפתרונות של הממשלה הם פתרונות שבלוניים שנשלפו מהמותן שלא הושקעה בהם מחשבה עמוקה. היו צריכים לתת לאנשים לפתוח את העסקים שלהם ולמצוא לכך פתרונות יצירתיים, לא חסר מדינות שעשו זאת בהצלחה. כולי תקווה שישכילו לשמר את הצלחת הסגר השני ושכולנו נחזור לעבוד במהרה ולעשות את מה שאנחנו כל כך אוהבים." 

צילום: (צילום: אלון מודן)

בתור מומחית לרפואה סינית ונטורופתיה, וכמי שמאמינה כי הגוף הינו השתקפות הנפש, פולה מודעת היטב להשלכות הקורונה על בריאות המטופלים "אין בכלל ספק כי הקורונה הכניסה את חלק מהאנשים לתוך סיר לחץ מבעבע בשל דאגה קיומית או כלכלית, וכמובן שיש לכך השפעה בבעיות בריאותיות שונות והעור איננו חסין מכך. צריך להבין כי העור הוא האיבר הגדול ביותר בגופנו והוא מהווה את המעטפת החיצונית שלנו, באמצעותה הוא שומר על כל האיברים הפנימיים. כשאדם נמצא בלחץ, בסטרס או בחרדה הוא משחרר במוחו הורמונים שבאים לידי ביטוי בהופעת פיגמנטציה, מחלות עור כמו סבוריאה ופסוריאזיס, כריות מתחת לעיניים, נשירת שיער ותופעות נוספות."

צילום: (צילום: אור גפן)

אנשים רבים מדווחים על הופעת פצעים לאחר עטיה ממושכת של המסכות. האם המסכה מעודדת צמיחת פצעים?

חד משמעית כן. המסכה גורמת לפצעים משום שחלל הפה הינו אזור פורה לחיידקים שנפלטים החוצה ובשילוב הלחות הגבוהה מתחת למסכה גורמים לריבוי פצעים על העור. הדבר החשוב ביותר הוא לנקות את הפנים באופן תכוף באמצעות שימוש בפילינג ומסכות. להשתדל להשתמש בכמה שפחות איפור באזור הפה ולאפשר לפנים להתאוורר כמה שיותר במידת האפשר כמובן. לאחר ארוחה עתירת קלוריות יש לצחצח שיניים, בייחוד לפני עטית מסכה לזמן ממושך."

 

צילום: (קרדיט: פולה סטודיו)

עם זאת, פולה ממהרת להרגיע וטוענת כי בהחלט ניתן לשמור גם על העור וגם על הבריאות בעידן הקורונה. להלן שורת המלצות חמות מהמומחית מספר אחת לטיפוח בעידן קורונה בתקופת הסתיו הקרוב:

 

  • ניקוי פנים:

 

ניקוי פנים הוא חלק חשוב בשמירה על העור בכל עונות השנה, חשוב להוריד לכלוך, אבק ושאריות איפור. ככל שהפנים נקיות יותר ככה העור מוכן לקבל מרכיבי לחות טוב יותר ולספוג טוב יותר. 

 

  • סרום:

 

בעקבות שינוי ברמת הלחות העור נוטה להתייבש ולכן הוא זקוק להזנה, שימוש בסרום מזין את העור והוא חודר לשכבות העמוקות ורכיביו מזינים את העור מעניקים לחות ומונעים את היובש והזדקנות העור.

 

  • פילינג:

 

הסרת תאים מתים משטח עור הפנים חושף עור רענן ובריא, שמירה על ניקיון העור תורם לתהליך שמירת האלסטיות על ידי ספיגה טובה יותר של חומרי ההזנה. 

 

  • קרמים וחומרי הזנה ליום וללילה:

 

בעונת החורף  יש לשים דגש על הזנה טובה של העור בחומרים עשירים, בויטמינים A ו E ,מקרם לחות ליום ולילה ועד מסכות הזנה המעניק לעור מראה רענן ובריא. יש לעשות הפרדה בין אזורי הפנים השונים. 

 

  • מקדם הגנה:

 

בעונות החורף יש נטייה לחשוב שקרני השמש מלטפות ונעימות. אך גם קרניים חמימות ומלטפות טומנות בחובן סכנה ונזקים לעור, לכן יש להשתמש במסנני קרינה עם מינימום של 25 .SPF התאמה של קרם הגנה יעשה לפי גוון העור כאשר עור בהיר דורש קרם הגנה בעל SPF גבוה יותר.

 

  • מים:

 

חשיבות שתיית מים לעור הגוף ולעור הפנים בכלל היא קריטית. כידוע, העור הינו האיבר הגדול ביותר בגוף ומכיל כמעט 20% מכמות המים בגופנו והעור מורכב מ64% אחוז מים,  ולכן ניתן לראות על פני העור את השפעות הישירות של שתיית מים. המים תורמים לחילוף החומרים ועוזרים לנו לשמור על מראה חיוני, צעיר ומבריק.

לטיפים נוספים, עשו לעצמיכם טובה גדולה ותעקבו אחר פולה  על מנת ליהנות משגרת טיפוח ולהתחכך באבק כוכבים. 

אינסטגרם